یکهزار و ۳۶۴ نهال ثمرده در روستاهای هرمزگان کاشته شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: تعداد یکهزار و ۳۶۴ نهال بومی و ثمرده در طول دهه فجر و در قالب «پویش ملی ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت» در روستاهای این استان کاشته شد.

نرگس غلامپور عصر شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها  اظهار داشت: نهال های کاشته شده بیشتر از گونه های بومی هر منطقه و ثمرده هستند که به صورت داوطلبانه و
همزمان در ایام دهه فجر توسط دهیاری های سراسر استان هرمزگان انجام شد.
وی بیان داشت: «نخل»، «نارنج»، «لیمو»، «انبه»، «پرتغال»، «زیتون محلی»، «گارزنگی»، «کُنار محلی»، «تمر هندی»، «پالم»، «انجیر»، «نارنگی» و «گل کاغذی» از جمله نهال های کاشته شده در این طرح است. 
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان با قدردانی از تمامی دهیارانی که در این طرح همراهی کرده اند و همچنین فرمانداری هایی که پیگیر اجرای آن بوده اند، خاطر نشان کرد: ۱۱ شهرستان شامل بندرعباس، پارسیان، میناب، جاسک، سیریک، بستک، بشاگرد، رودان، بندرخمیر، بندرلنگه و بوموسی در این طرح مشارکت داشته اند. 
وی خاطر نشان کرد: دهیاری های شهرستان پارسیان با کاشت ۵۲۲ نهال، میناب ۳۲۰ نهال و بندرعباس ۲۲۹ نهال به ترتیب بیشترین مشارکت داوطلبانه را در این طرح داشته اند و در مراسمی از سه دهیاری و شهرستان برتر و خلاق که در اجرای این طرح همراهی و مشارکت داشته اند، تقدیر شد.
غلامپور یادآورشد: کاشت نهال و درخت کاری به هر بهانه و مناسبتی در جای جای استان هرمزگان از برنامه های امور روستایی می باشد که امیدواریم با مشارکت بهتر و پای کار آمدن دستگاه هایی همچون منابع طبیعی و جهاد کشاورزی این برنامه ها رونق بیشتری بگیرد.‌

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha