ارتقای مربیگری و داوری در دستور کار فدراسیون ژیمناستیک است

بیرجند - ایرنا - سرپرست فدراسیون ژیمناستیک گفت: ارتقای مربیگری و داوری در دستور کار فدراسیون است و آماده برگزاری دوره‌های آموزشی در خراسان جنوبی هستیم.

حمید احمدی روز شنبه در مجمع عمومی انتخاب رییس هیات ژیمناستیک استان خراسان جنوبی افزود: در خراسان جنوبی ۱۷۳ مربی درجه سه ژیمناستیک داریم که باید ارتقا پیدا کنند و با توجه به تعداد زیادی مربی در خراسان جنوبی ما آمادگی برگزاری دوره برای ارتقای مربیان در شهر بیرجند را داریم.

وی گفت: ورزش ژیمناستیک در کشور و خراسان جنوبی رو به رشد بوده است و باید تلاش‌ها به‌گونه‌ای باشد که بهتر از گذشته عمل شود.

سرپرست فدراسیون ژیمناستیک اظهار داشت: مشکلاتی که در این نشست مطرح شد فقط مربوط به خراسان جنوبی نیست و در همه استان‌ها وجود دارد؛ به عنوان مثال از مجموع پنج میلیارد تومان اعتبار فدراسیون ژیمناستیک تاکنون یک میلیارد تومان تخصیص یافته و نسبت به حجم فعالیت‌ها پایین است.

وی با اشاره به اینکه در برخی استان‌ها برای توسعه ورزش از ظرفیت موجود آن استان استفاده شده است گفت: باید در خراسان جنوبی هم روی این موضوع کار و تلاش و ارتباط‌گیری شود لذا برای توسعه ورزش ژیمناستیک در استان باید از ظرفیت امکانات ورزشی مجموعه سپاه، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها بهره گرفت.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک هم گفت: در مجموعه فدراسیون جهانی ژیمناستیک ۱۵۰ کشور عضو رسمی هستند و سال ۹۶ در ارزیابی جهانی رتبه فدراسیون ایران ۶۹ بود که در پایان سال ۹۹ به رتبه ۲۴ جهانی صعود کردیم و فدراسیون ژیمناستیک ایران ۲ حق رای در فدراسیون جهانی دارد.

محسن سلیمانی بیان کرد: ۶۵ مدال در مسابقات بین‌المللی و آسیایی در چهار سال گذشته کسب شده که ۹ مدال مربوط به مسابقات آسیایی است و از سال ۱۳۹۵ تا پایان سال ۹۸ حدود ۱۰۰ هزار نفر افزایش جمعیت در خانواده ژیمناستیک داشتیم و در حال حاضر ۲۷۰ هزار ژیمناستیک کار در کشور داریم.

وی افزود: فدراسیون کشور هفت شاخه و زیرمجموعه دارد که در تمامی استان‌ها فعال است اما توان مالی لازم را نداریم که به استان‌ها کمک کنیم و از ابتدای امسال یک میلیارد تومان تخصیص اعتبار به این فدراسیون بوده که هیات خراسان جنوبی تنها هشت میلیون تومان دریافتی داشته است.

دبیر فدراسیون ژیمناستیک گفت: اما همه اقدامات و مسابقات باعث شده که در چند سال اخیر جمعیت ورزشکاران این رشته افزایش یابد و شاهد افزایش ورزشکاران این رشته در خراسان جنوبی هم بوده‌ایم.

مجمع انتخاباتی هیات ژیمناستیک خراسان جنوبی امروز به ریاست سرپرست فدراسیون ژیمناستیک و با حضور ۳۱ نفر از اعضای مجمع برگزار شد که پس از رای‌گیری حسین بیابانی با کسب ۳۱ رای به مدت چهار سال به عنوان رییس این هیات انتخاب شد.

همچنین با رای اعضای مجمع، مرضیه حسینی به عنوان نایب رییس، مهدیه محمدی‌پور خزانه‌دار، محمداسماعیل افضل‌پور کارشناس خبره، غلامحسین حسینی عضو هیات رییسه، راضیه نصرآبادی عضو هیات رییسه و رقیه بهاری به عنوان بازرس هیات انتخاب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha