امارات، کویت و عراق نسبت به سفر اتباع خود به اوکراین هشدار دادند

تهران - ایرنا - به دنبال فراخوان کشورهای اروپایی، امارات متحده عربی، عراق و کویت نیز نسبت به سفر اتباعشان به اوکراین هشدار دادند و همچنین خواستار خروج شهروندان و کارکنان سفارت خانه‌های مقیم خود از این کشور شدند.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی الجدید، سفارت امارات در کی یف از اتباع خود خواست به اوکراین سفر نکنند.

روزنامه النهار نیز گزارش داد: وزارت خارجه کویت از اتباع خود در اوکراین خواست برای تامین امنیت خود، این کشور را ترک کنند.

در عین حال، صابرین نیوز نوشت: وزارت امور خارجه عراق از کارمندان سفارت این کشور در کی یف خواست تا از مرخصی سالانه خود به گونه‌ای استفاده کنند که امنیت کارکنان این سفارت خانه در خاک اوکراین تضمین شود.

عراق همچنین از اتباع خود، خواستار خروج از اوکراین و ممانعت از سفر به این کشور شده است.

رویترز هم نوشت: اسراییل (رژیم صهیونیستی) نسبت به سفر شهروندان (سرزمین های اشغالی) به اوکراین و خروج خانواده ‌های دیپلمات‌های این رژیم در اوکراین هشدار داده است.

روسیه در بحبوحه بحرانی که در شرق اروپا ایجاد شده، اعلام کرده که قصد حمله به کشوری را ندارد و خواستار عدم گسترش و استقرار نیروهای نظامی ناتو در نزدیکی مرزهایش است. مسکو همچنین هشدار داده اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهایش تهدیدی برای امنیت ملی روسیه است.

مسکو اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) به آمریکا و ناتو پیشنهاداتی برای ارائه ضمانت‌های امنیتی به این کشور داد تا در وهله اول ناتو به شرق گسترش نیابد و روند عضویت اوکراین در این سازمان متوقف شود، اما این ابتکار مسکو از طرف کشورهای غربی رد شد. گفت‌ وگوهای روسیه و آمریکا نیز ماه ژانویه (۲۰ و ۲۱ دی) بی‌نتیجه ماند و هر کدام نیروهایی در مرزهای اوکراین مستقر کرده‌اند.

علاوه بر آمریکا، انگلیس، بلژیک، فنلاند، روسیه، کره جنوبی، استرالیا، نیوزلند، اتحادیه اروپا، دانمارک، ژاپن و نروژ هم از اتباع، نظامیان و دیپلمات های خود در خاک اوکراین درخواست خروج از این کشور و ممانعت از سفر به اوکراین شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha