۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 84648678
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت ۲۶۹ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در انزلی

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹
کد خبر: 84648678
پرداخت ۲۶۹ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در انزلی

انزلی - ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انزلی از پرداخت ۲۶۹ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به حدود سه هزار ۹۴ متقاضی در انزلی خبر داد و افزود: بالاترین تسهیلات به اتحادیه‌های حمل و نقل عمومی و پوشاک پرداخت شده است.

معصومه رمضان زاده گفت: این شهرستان مکلف به ایجاد ۷۳۵ نفر اشتغال در سال جاری توسط دستگاه‌های اجرایی و ثبت در سامانه رصد اشتغال شد که تاکنون برای ۸۲۵ نفر شغل ایجاد کرده که بیشتر از برنامه عملکرد تعیین شده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون  ۳۱ طرح مشاغل خانگی به بانک توسعه تعاون معرفی شدند که از این تعداد ۱۷ طرح با اشتغالزایی ۵۹ نفر ۹۲۵ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند؛ از ۲۲ طرح معرفی شده به بانک رفاه کاگران نیز ۱۶ طرح با اشتغالزایی برای ۳۳ نفر ۵۵۵ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.  

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انزلی ادامه داد: طی ۱۰ ماه گذشته در حوزه اشتغال به ۴۲ نفر از کارفرمایانی که جویندگان کار را جذب نمودند، مشوق‌ ها و معافیت‌های بیمه ای تعلق گرفت .

رمضان زاده اضافه کرد : طرح های ارسالی به بانک از سوی دستگاه های مختلف ۵۲ طرح با اعتبار پیش بینی شده چهار میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان بود که ۳۳ طرح توانست یک میلیارد و ۴۸۰ هزار تومان را جذب کند .

وی از تشکیل ۱۸۸ جلسه هیات تشخیص و ۱۵۹ مورد جلسه هیات حل اختلاف خبر داد و تصریح کرد : در حوزه روابط کار بر اساس ماده ۱۵۷ قانون کار هرگونه اختلاف فردی بین کارفرما و کارگر که ناشی از اجرای این قانون و سایر مقررات کار باشد در صورت عدم حل و فصل از طریق سازش مسقیم بین طرفین یا نمایندگان آنها در شورای اسلامی کار یا از طریق انجمن صنفی کارگران از طریق هیات تشخیص و حل اختلاف رسیدگی و حل و فصل خواهد شد بنابراین بر اساس ماده ۶ آیین دادرسی کار در دو مرحله بدوی هیات شخص تشخیص تجدید نظر حل اختلاف صورت گرفت.

رمضان‌زاده با بیان اینکه امسال در انزلی هشت تعاونی با اشتغال پیش بینی شده برای ۹۰ نفر به ثبت رسید اظهار داشت: شرکت تعاونی‌ در شرف تاسیس توسعه و عمران نیز تاکنون ۷۶۳ نفر را با سرمایه سه میلیارد و ۲۷۸ میلیون ریال جذب کرده و مراحل نهایی تشکیل تعاونی را طی می کند.

وی خاطر نشان کرد : کارفرمایان می توانند در سامانه جستجوی مشاغل https://shoghl.mcls.gov.ir درخواست نیروی کار کرده و جویندگان کار نیز در این سامانه اطلاعات خود را برای یافتن کار مورد نظر ثبت کنند.

شهرستان بندرانزلی ۶۷۹ تعاونی ثبت شده دارد که از این تعداد ۲۱۰ تعاونی فعال بوده و برای پنج هزار و ۷۷۸ نفر شغل ایجاد کرده است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha