۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84648505
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حجم آب دریاچه ارومیه ۱۶۰ میلیون مترمکعب بیشتر از ابتدای سال آبی

ارومیه- ایرنا- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه با توجه به بارش های خوب صورت گرفته طی هفته های اخیر بالاتر آمده و حجم آب دریاچه هم اکنون ۱۶۰ میلیون مترمکعب بیشتر از ابتدای سال آبی جاری ( اول مهر) است.

جواد محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آخرین پایش صورت گرفته، ۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون مترمکعب بود.

وی اضافه کرد: همچنین تراز دریاچه ارومیه به هزار و ۲۷۰ متر و ۷۰ سانتی متر رسیده در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۰) هزار و ۲۷۰ متر و ۶۵ سانتی متر بود و پنج سانتی متر بیشتر شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از افزایش ۲۳۴ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه در این بازه زمانی خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر وسعت نگین آبی آذربایجان ۲ هزار و ۲۶۱ کیلومتر مربع است.

محمدی ادامه داد: البته هنوز تراز، حجم و وسعت دریاچه ارومیه با زمان مشابه سال گذشته فاصله دارد به طوری که تراز فعلی ۵۸ سانتی متر پایین تر از زمان مشابه سال ۱۳۹۹ برآورد می شود.

وی گفت: همچنین در بازه زمانی یک سال اخیر، حجم دریاچه یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب و وسعت دریاچه هم هزار و ۳۷۷ کیلومتر کمتر شده است.

به گزارش ایرنا، کاهش بارش ها طی ۲ سال اخیر به ویژه بارش برف در سال گذشته، عاملی بر کاهش تراز دریاچه ارومیه به شمار می رود.

با اجرای طرح های انتقال آب حوضه به حوضه، احتمال افزایش تراز دریاچه ارومیه در ماه های آتی بسیار زیاد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha