تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

تهران- ایرنا- ۲۱ تماشاخانه‌ پایتخت طی هفته جاری در حالی با ۴۹ نمایش میزبان مخاطبان هستند که همزمان شاهد اجرای نمایش‌های چهلمین جشنواره تئاتر فجر در پایتخت هستیم. همین مساله رقابت جذابی را برای گرفتن دست بالاتر میان روند عادی اجراها با مهمترین جشنواره تئاتر ایران برای جذب مخاطب ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایرنا، سرانجام بعد از ماه‌ها انتظار، چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در شرایطی از ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ در پایتخت آغاز شد که در فاصله بسیار کوتاهی پیش از آغاز این رویداد اعلام شد تماشاخانه‌های پایتخت برای میزبانی از مخاطبان آثار حاضر در این جشنواره باید از ظرفیت پذیرش ۳۰ درصدی به سبب شیوع گسترده سویه اُمیکرون ویروس کرونا بهره ببرند.

هر چند هنوز با وجود قرمز شدن رنگ پایتخت، دستورالعملی مبنی‌بر بسته شدن فعالیت تالارهای نمایشی و سالن‌های سینمایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر نشده و تنها بر رعایت صددرصدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ظرفیت اعلام‌شده جدید تاکید شده است

از یکشنبه (۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۰) تالارهای چهارسو، سایه، قشقایی و سالن اصلی مجموعه تئاترشهر؛ تماشاخانه سنگلج؛ تالار استاد سمندریان و تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر؛ سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان؛ تالار حافظ و برج آزادی که پیش از این در ردیف سالن‌های میزبان اجرای آثار نمایشی در پایتخت به شمار می‌رفتند؛ به‌سبب میزبانی از آثار نمایشی حاضر در جشنواره فجر از صف سالن‌های اجرای عمومی آثار نمایشی خارج شدند. با این حال هنوز دیگر تماشاخانه‌های دولتی و خصوصی در پایتخت هم‌زمان با برگزاری جشنواره تلاش می‌کنند با میزبانی از آثار نمایشی دیگر دامنه وسیع‌تری از مخاطبان را به سمت خود جذب کنند و این خود به رقابتی پایاپای و جذاب در این روزها بدل شده است.

به این ترتیب طی روزهای هفته جاری ۲۱ تماشاخانه‌ خصوصی و دولتی پایتخت با ۴۹ نمایش همزمان با تنور گرم اجراهای چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به استقبال مخاطبان می‌روند.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

حوال = حائل میانِ دو چیز در نگارخانه بهار خانه هنرمندان

نمایش حوال = حائل میانِ دو چیز با طراحی سایه کیوان‌لو، ترانه کیوان‌لو و کارگردانی سایه کیوانلو در نگارخانه بهار خانه هنرمندان به مدت زمان ۲۵ دقیقه در ساعت‌های ۱۸:۰۰ و ۱۹:۳۰ پذیرای مخاطبان تئاتر است.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

مهرگان با شش نمایشِ اگر از نو شروع کنیم، رُمبش، سمفونی سکوت، چه خواهد بودن، ایاز شش آبجی و من باب مرگ

نمایش اگر از نو شروع کنیم به نویسندگی اریک ‌امانوئل ‌اشمیت، ترجمه شهلا ‌حائری با کارگردانی معین ‌زینالی به مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، در سالن شماره ۲ خانه ‌نمایش ‌مهرگان ساعت ۱۷ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش رُمبِش به نویسندگی مشترک انسیه شمس‌الهی، اَدی احمدی به کارگردانی اَدی احمدی با مدت زمان ۵۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در سالن شماره ۲ خانه ‌نمایش ‌مهرگان به صحنه می‌رود.

نمایش موزیکادرام سمفونی سکوت به نویسندگی، طراحی و کارگردانی عرفان قوهستانی با مدت زمان ۸۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره ۱ خانه ‌نمایش ‌مهرگان ‌به صحنه می‌رود.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

نمایش چه خواهد بودن به نویسندگی و کارگردانی محمد ‌مقیمی به مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، در سالن شماره ۲ خانه ‌نمایش ‌مهرگان ساعت ۲۰:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش ایاز شیش آبجی به نویسندگی بهنام سرلک و کارگردانی سیدمحمدصادق ‌سیادت به مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، در سالن شماره ۱ خانه ‌نمایش ‌مهرگان ساعت ۱۹ به استقبال مخاطبان می‌رود.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

نمایش من باب مرگ به نویسندگی سیدحسین جوادی و کارگردانی سجاد زنگی در سالن شماره ۲ خانه ‌نمایش ‌مهرگان تماشاخانه ‌سیمرغ ‌بنیاد ‌بیدل ‌دهلوی به مدت زمان ۶۰ دقیقه در ساعت‌ ۱۸:۳۰ پذیرای مخاطبان تئاتر است.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

چمدان، بای پُ لار – دوقطبی و روز اعتراف، در تماشاخانه اهورا

نمایش چمدان به نویسندگی نویسندگی کوبو آبه، ترجمه مصطفی دهقان و کارگردانی آریو ‌راقب‌کیانی با مدت زمان ۵۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۱ در تماشاخانه ‌اهورا به صحنه می‌رود.

نمایش بای پُ لار - دو قطبی به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ‌استادحاجی با مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۷ در تماشاخانه ‌اهورا به صحنه می‌رود.

این نمایش شرح حال فردیست که به بیماری بای پُ لار(دوقطبی) دچار است و تراوشات ذهنیِ فرد باعث بروز مشکلاتی برای خود و اطرافیانش شده است

نمایش روز اعتراف به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سمیه ‌قاسمی در تماشاخانه ‌اهورا به مدت زمان ۸۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ به استقبال مخاطبان می‌رود.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

میزبانی سپند از پزشک نازنین، چخوف‌خوانی و تخلیه

نمایش پزشک نازنین به نویسندگی نیل سایمون با طراحی و کارگردانی اشکان ‌خطیبی با مدت زمان ۸۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۰ در پردیس ‌سپند ‌به صحنه می‌رود.

نمایش چخوف خوانی زیر نظر نماینده فدراسیون روسیه با طراحی و کارگردانی اشکان ‌خطیبی در سالن شماره ۱ پردیس ‌سپند به مدت زمان ۱۰۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش تخلیه به نویسندگی مشترک علی ‌حاجیلو، امیرارسلان ‌خالویی و کارگردانی امیرارسلان خالویی از ساعت ۱۹ به مدت زمان ۷۰ دقیقه در سالن شماره ۲ پردیس ‌سپند به استقبال مخاطبان می‌رود.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

دیوار چهارم با در انتظار الی و آوازخوان طاس

نمایش در انتظار الی به نویسندگی حمیدرضا ‌اسدزاده و کارگردانی نازنین ‌فراهانی با مدت زمان ۵۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در مجموعه ‌تئاتر ‌دیوار ‌چهارم به صحنه می‌رود.

نمایش آوازخوان طاس به نویسندگی اوژن ‌یونسکو، ترجمه داریوش ‌مهرجویی با کارگردانی رامین ابوالفتحی، با مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۱ در مجموعه ‌تئاتر ‌دیوار ‌چهارم به صحنه می‌رود.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

مضحکه سیاه، صدای شلیک گلوله و مارادونا در عمارت نوفل‌لوشاتو

نمایش مضحکه سیاه به نویسندگی و کارگردانی مهدی ‌ملکی به مدت زمان ۵۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، در عمارت ‌نوفل‌لوشاتو ساعت ۲۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

در خلاصه این نمایش کمدی متکی بر تکنیک‌های نمایش ایرانی آمده: غول چراغ جادو برای تنوع دادن به زندگی‌اش از چراغ خارج شده و درون آفتابه می‌رود؛ اما در آن گیر کرده و می‌میرد. با مرگ غول دردسرهای خانه ارباب آغاز می‌شود.

نمایش صدای شلیک گلوله‌ای که به سمت هیچ نشانه رفته به نویسندگی علی نیک افروز و کارگردانی امیرحسین شیخان در عمارت ‌نوفل‌لوشاتو به مدت زمان ۵۰ دقیقه از ساعت ۱۷ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش مارادونا به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهران ‌رنجبر، با مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ در عمارت ‌نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

دستان پُر شهرزاد با هفت نمایش

نمایش خونه گازی آ به نویسندگی وهاب امرائی با طراحی و کارگردانی محمودرضا صفری با مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۵:۳۰ در سالن ارکیده پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌به صحنه می‌رود.

نمایش خونه گازی آ؛ حکایت خانواده‌ای‌ست که هنوز در ساختار سنتی خود باقی مانده است، آنها به وسیله پر کردن گاز امرار معاش می کنند. اما با دیوانه شدن پدر و کشته شدن پسر ارشد خانواده رو به انحطاط می رود.

نمایش خونین‌زار به نویسندگی و کارگردانی سهراب ‌حسینی، با مدت زمان ۴۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در سالن ارکیده پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به صحنه می‌رود.

نمایش صلیب سفید به نویسندگی مشترک رهام مخدومی، وهاب بختیاری بر اساس برداشتی آزاد از نمایشنامه ترس و نکبت رایش سوم اثر برتولت برشت به کارگردانی رهام مخدومی در سالن گلایل پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به مدت زمان ۸۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۱ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش شبت بخیر به نویسندگی و کارگردانی کسری ‌کاریان در سالن صنوبر پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به مدت زمان ۶۰ دقیقه از ساعت ۲۱:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

در توضیح کارگردان برای دیدن این نمایش توصیه شده که تماشای این اثر نمایشی برای افراد زیر ۱۵ ممنوع است.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

نمایش دوزخ به نویسندگی ژان ‌پل ‌سارتر، ترجمه ناصر غیاثی با کارگردانی عباس ابوالفضلی با مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۸ در سالن صنوبر پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌به صحنه می‌رود.

نمایش وُیتسِک به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ‌آگاه (با اقتباسی از متن گئورگ بوشنر) با مدت زمان ۶۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ در سالن ارکیده پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌به صحنه می‌رود.

این اثر درخشان و ضد جنگ گئورگ بوشنر روایت کننده داستان وُیتسِک، سربازِ فقیری است که تنها وظیفه‌ی او تراشیدنِ ریشِ سروان و تنها داراییِ او همسرش ماری است. ماری در انتها وُیتسِک را رها می کند و این، شروعِ یک پایان است

نمایش بک تو بلک به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سجاد ‌افشاریان با مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها  در دو سانس ۱۸ و ۲۰ در سالن گلایل پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به صحنه می‌رود.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

تماشاخانه ملک میزبان قتل در عمارت هاوِرشِم و نغمه‌های سرگردان باد

نمایش قتل در عمارت هاوِرشِم به نویسندگی مشترک جاناتان سیر، هنری شیلدز، هنری لوئیس، ترجمه لیلا قنبر و کارگردانی عطا ‌کشاورزجود در تماشاخانه ملک از ساعت ۲۰:۳۰ به مدت زمان ۱۰۰ دقیقه به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش نغمه‌های سرگردان باد به نویسندگی علی منصوری، دراماتورژی شیوا ‌مکی‌نیان و کارگردانی آرش ‌فصیح در تماشاخانه ‌ملک به مدت زمان ۵۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۸ به استقبال مخاطبان می‌رود.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

سنجاق قفلی، قتل غیر عمد، آشغال مرد، سندروم اتللو، امکانِ بازی و چَفت در تماشاخانه شانو

نمایش سنجاق قفلی به نویسندگی اصغر ‌گروسی و کارگردانی امیر ‌رمضانی با مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۲ در تماشاخانه ‌شانو ‌به صحنه می‌رود.

نمایش قتل غیرعمد به نویسندگی کوبو آبه، ترجمه فاطمه قدمی با طراحی و کارگردانی امید ‌انصاری با مدت زمان ۹۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در تماشاخانه ‌شانو به صحنه می‌رود.

نمایش آشغال مرد به نویسندگی ماتئی ‌ویسنی‌یک، ترجمه  احسانه نوع‌پرست با طراحی و کارگردانی تینو ‌صالحی به مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، در تماشاخانه ‌شانو ساعت ۲۱ به استقبال مخاطبان می‌رود.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

نمایش سندروم اتللو با طرحی از پیمان چراغی به قلم رحمان مولایی و به کارگردانی پیمان چراغی همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ با مدت زمان ۴۵ دقیقه درتماشاخانه شانو به صحنه می‌رود.

نمایش سندروم اتللو براساس چندین دیدگاه مختلف نسبت به نمایشنامه اتللو به قلم ویلیام شکسپیر نوشته شده است و از طرف دیگر مشکلات امروز جامعه را به تصویر می‌کشد ...

نمایش امکانِ بازی به نویسندگی و کارگردانی غلامحسین سعیدی با مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۷ در سالن تماشاخانه ‌شانو ‌به صحنه می‌رود.

در خلاصه این اثر نمایشی به نقل از یکی از نوشته‌های چارلز بوکوفسکی (شاعر و داستان‌نویس آمریکایی) آمده: همسایه کناری‌ام غمگینم می‌کند، زن و شوهر صبح زود بیدار می‌شوند و می‌روند سرکار و عصر باز می‌گردند. یک پسر و دختر بچه دارند و ساعت ۹ شب همه چراغ‌های خانه‌شان خاموش است...

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

نمایش چَفت به نویسندگی امیر اربابی و کارگردانی محمد خان‌حسینی با مدت زمان ۶۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۱ در عمارت ‌نوفل‌لوشاتو ‌به صحنه می‌رود.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

آغوش باز مرکز تئاتر کانون پرورش فکری با سه نمایش برای کودکان

نمایش زنده و عروسکی سفر برفی به نویسندگی فرهاد اسماعیلی و کارگردانی مشترک کبری مالمیر و فرهاد اسماعیلی ویژه خردسالان هر روز به جز روزهای شنبه ساعت ۱۶:۳۰ در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

در خلاصه نمایش سفر برفی آمده است: نخستین برف زمستانی باریده و گلوله‌های برفی در محله‌ها و کوچه‌ها مشغول بازی و شادی با کودکانند. خانواده پاروها نیز تولد «پاروچه» را جشن گرفته‌اند و تمام محله را کوچه به کوچه پارو می‌کنند. ۲ گلوله برفی در سفر به این محله با گلوله زغال روبرو می‌شوند که آرزو دارد کرسی بی‌بی جان را روشن کند. آنها با کمک بچه‌ها گلوله زغال را به آرزوی خود می‌رسانند در حالی‌که خودشان آب می‌شوند.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

نمایش زنده عروسکی گروفالو نوشته جولیا دونالدسون با بازنویسی بهرام جلالی‌پور و کارگردانی آرش شریف‌زاده همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌رود.

نمایش گروفالو بر اساس کتابی با همین نام از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه گروه سنی کودک و نوجوان تولید شده است.

این نمایش درباره بچه موشی است که پدر و مادرش از تنبلی و تخیل‌پردازی او خسته شدند و به بهانه پیدا کردن گردو او را به جنگل می‌فرستند. در راه، روح پدر بزرگ به کمک بچه موش می‌آید و موش کوچولو با کمک تخیل، مقابل حیوانات جنگل می‌ایستد اما در ادامه راه اتفاق بسیار عجیبی برایش رخ می‌دهد.

این نمایش تاکنون ۱۸ جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی از آن خود کرده و همچنین نمایش منتخب جشنواره تئاتر کودک در کشور تونس در سال ۲۰۱۴ شده است

همچنین نمایش محیطی لاک‌پشت و خرگوش به نویسندگی منوچهر اکبرلو نمایشنامه‌نویس حوزه کودک و نوجوان و کارگردانی سعید صادقی، دیگر اثر نمایشی است که همه روزه ساعت ۱۵:۳۰ در محوطه باز مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود. مخاطبان می‌توانند این نمایش محیطی را به صورت رایگان تماشا کنند.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

پایان بردگی سردار در تالار محراب

نمایش پایان بردگی سردار به نویسندگی و کارگردانی حسینعلی ‌بینوایی در سالن ‌استاد ‌جمیله ‌شیخی تالار ‌محراب به مدت زمان ۷۰ دقیقه از ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان تئاتر است.

اگر چه قصه نمایش در گذشته های دور و در زمان و مکانی نامشخص اتفاق می افتد اما ماجرای آن به گونه ای است که در هر دوره و هر مکانی ممکن است به وقوع بپیوندد. داستان به ظاهر از شکل گیری حکومتی جدید و حوادثی که موجب فروپاشی حکومتِ قبل شده حکایت می کند اما اصل ماجرا ریشه در عشقی یک سویه و شکست خورده سرداری دارد که اکنون کینه و نفرت جای آنرا گرفته است و...

هدیه سحرآمیز تالار هنر

همزمان با پایان یافتن کار بازسازی، نوسازی و به‌سازی تالار هنر نمایش هدیه سحرآمیز نوشته حمزه اقبالی و به کارگردانی مهدی خجستگی آغازگر اجراهای تالار هنر به عنوان تنها سالن اختصاصی تئاتر کودک ونوجوان است. این اثر نمایشی همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۸ با مدت زمان ۴۵ دقیقه میزبان مخاطبان است.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

میزبانی تماشاخانه هیلاج از پشت کلانتری

نمایش پشت کلانتری به نویسندگی علی ‌اصغری و کارگردانی نیما ‌صمدی به مدت زمان ۶۰دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، در تماشاخانه ‌هیلاج ساعت ۱۸:۱۵ به استقبال مخاطبان می‌رود.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

صوراسرافیل و اسم در خانه ‌هنر ‌آبان

نمایش صور اسرافیل به نویسندگی سیاوش ‌پاکراه با طراحی و کارگردانی بهنام ‌زینعلی با مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در مجموعه ‌خانه ‌هنر ‌آبان ‌به صحنه می‌رود.

در توضیح کارگردان برای این اثر نمایشی آمده است: تماشایِ این تئاتر به‌خاطر استفاده از صِداهای اغلب مَهیب برای افرادی که با چنین اصواتی مشکل دارند توصیه نمی‌شود.

نمایش اسم به نویسندگی مشترک ماتیو دولاپورت و الکساندر دولاپتولیر، ترجمه شهلا ‌حائری و کارگردانی شاهین زارع در مجموعه ‌خانه ‌هنر ‌آبان به مدت زمان ۸۰ دقیقه از ساعت ۲۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

لاموزیکا در خانه نمایش دا

نمایش لاموزیکا به نویسندگی مارگریت دوراس، ترجمه قاسم روبین و کارگردانی مژگان یوسفی در خانه ‌نمایش ‌دا به مدت زمان ۵۰ دقیقه از ساعت ۱۸ به استقبال مخاطبان تئاتر می‌رود.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

بنیاد بیدل دهلوی میزبان باغ وحش شیشه‌ای

نمایش باغ وحش شیشه‌ای به نویسندگی تنسی ویلیامز با طراحی و کارگردانی مهدی ‌خطیبی در تماشاخانه ‌سیمرغ ‌بنیاد ‌بیدل ‌دهلوی به مدت زمان ۶۵ دقیقه در ساعت‌های ۱۸:۰۰ و ۲۰ پذیرای مخاطبان تئاتر است.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

چیزی شبیه زندگی و آخرین بازی در تماشاخانه سیمرغ

نمایش چیزی شبیه زندگی به نویسندگی زنده‌نام حسین ‌پناهی و کارگردانی علیرضا ‌مهران به مدت زمان ۷۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، در عمارت ‌سیمرغ ساعت ۱۹:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش آخرین بازی به نویسندگی زنده‌نام محمود ‌استادمحمد، دراماتورژی سپیده زکایی‌فر و کارگردانی پارسوا ‌پاکیزه در تماشاخانه ‌سیمرغ به مدت زمان ۶۰ دقیقه از ساعت ۲۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

رامین ‌پرچمی، علی جمشیدی و پارسوا ‌پاکیزه بازیگران داستان نمایش آخرین بازی هستند. نمایشی که در خلاصه روایت آن آمده: شروین بازیگر سوپراستار قبل از انقلاب به عشق هالیوود به آمریکا مهاجرت می‌کند و...

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

میزبانی آژمان از مخاطبان با طربنامه طهرونی‌ها

نمایش طربنامه طهرونی‌ها به نویسندگی مشترک مژگان یزدانی، مرجان ‌یزدانی و کارگردانی مرجان ‌یزدانی در تماشاخانه آژمان به مدت زمان ۹۰ دقیقه از ساعت ۲۰:۱۵ میزبان مخاطبان تئاتر است.

این نمایش روایتی متفاوت از یک دورهمی پر رمز و راز زنانه در دوران قاجاریه با موسیقی زنده تخت‌حوضی است که در طول نمایش اسرار آنها فاش می‌شود.

دیدن این نمایش جرم نیست! در تماشاخانه خاتون

نمایش دیدن این نمایش جرم نیست! به نویسندگی کامران پورناجی و کارگردانی مسعود ‌زندی در تماشاخانه ‌خاتون به مدت زمان ۶۰ دقیقه از ساعت ۲۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

برج آزادی میزبان روایت شهید مدافع حرم در یک ماه، هزار آسمان

نمایش یک ماه، هزار آسمان به نویسندگی و کارگردانی حمید ‌ابراهیمی در سالن اصلی برج ‌آزادی به مدت زمان ۸۵ دقیقه از ساعت ۱۸ میزبان مخاطبان تئاتر است.

این نمایش درباره یکی از شهدای مدافع حرم است که توسط نامه‌ای عاشقانه محل شهادتش را با زبان ستاره‌ها برای همسرش بازگو می‌کند و همسرش که ستاره‌شناس است متوجه زبان اشاره در نامه شده، در این میان پدرش که مردی ست متنفذ و قدرتمند، او را با مشکلاتی مواجه می‌کند

تقابل فریاد ۴۹ نمایشِ تماشاخانه‌ها با غریو آثار تئاتر فجر

برپایی مهمانسرای دو دنیا در تماشاخانه مشایخی

نمایش مهمانسرای دو دنیا به نویسندگی اریک ‌امانوئل ‌اشمیت، ترجمه شهلا ‌حائری با کارگردانی آرش امیری در تماشاخانه ‌استاد ‌جمشید ‌مشایخی به مدت زمان ۸۰ دقیقه از ساعت ۱۸ پذیرای مخاطبان تئاتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha