۲۲ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۳۸
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84647983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست ژاپن از اتباع خود برای ترک فوری خاک اوکراین

تهران – ایرنا – وزارت امور خارجه ژاپن روز جمعه با اعلام اینکه تصمیم دارد سطح خطر حضور در خاک اوکراین را به حداکثر سطح چهار افزایش دهد، از شهروندان ژاپنی خواست فوری اوکراین را ترک کنند.

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، طبق طبقه بندی وزارت امور خارجه ژاپن، سطح چهارم خطر حضور در قلمرو یک کشور نیازمند ترک فوری آن کشور و خودداری از هر گونه سفر به آنجا است.

وزارت امور خارجه ژاپن از این تصمیم با توجه به شدت گرفتن تنش در مرز اوکراین – روسیه خبر داد و تاکید کرد که با توجه به تلاش های دیپلماتیک در جهت حل بحران، بهبود اوضاع همچنان غیرقابل پیش بینی است.

وزارت امور خارجه ژاپن همچنین یادآور شد که در آینده پایان دادن به ترافیک هوایی تجاری بین ژاپن و اوکراین منتفی نیست و همه چیز به تحولات بستگی دارد.

وزارت خارجه ژاپن ضمن درخواست از شهروندان ژاپنی برای ترک خاک اوکراین در سریعترین زمان ممکن تاکید کرد: بسیاری از کشورها به شهروندان خود توصیه کرده اند خاک اوکراین را ترک کنند و این مساله می تواند به شرایط دشواری برای ترک این کشور با شرکت های هواپیمایی تجاری به واسطه نبود بلیط منجر شود.

براساس این گزارش، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا نیز روز پنجشنبه در مصاحبه ای که تلویزیون ان بی سی با وی انجام داد، گفت که آمریکایی ها باید همین حالا اوکراین را ترک کنند.

پیشتر وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان آمریکایی توصیه کرد فوری از اوکراین خارج شوند.

رژیم صهیونیستی نیز روز جمعه به شدت گرفتن اوضاع در اوکراین اشاره کرد و افزود که اعضای خانواده کارکنان سفارت خود در کی یف را از این کشور خارج می کند.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر از اسرائیلی ها خواسته بود از سفر به اوکراین خودداری کنند و افرادی که در این کشور هستند نیز از نزدیک شدن به مناطق پرتنش بپرهیزند.

غرب و کی یف به تازگی اتهام هایی علیه روسیه مبنی بر احتمال حمله به اوکراین را تکرار کرده اند.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین این ادعاها را پوچ و بی اساس خواند و آن را ترفندی در جهت تشدید تنش برشمرد. وی همچنین تاکید کرد که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ کشوری ایجاد نکرده است.

وی در عین حال هشدار داد تلاش برای استفاده از قوای نظامی به منظور حل این بحران در جنوب شرقی اوکراین، عواقبی جدی در بر خواهد داشت.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha