پیرانشهر پربارش ترین شهر آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود

ارومیه-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: پیرانشهر با ۹ میلیمتر بارندگی پربارش ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

یاسر اشتاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهرستان ارومیه نیز صبح روز پنجشنبه پنج سانتیمتر بارش برف ثبت شده و این بارندگی ها همچنان در استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی تا عصر فردا، جمعه ادامه دارد و بارشهای متناوبی به شکل برف و باران در استان رخ می دهد و بعد از خروج این سامانه از منطقه افت محسوس دما پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای ارومیه بین منفی سه و مثبت سه درجه سانتی گراد در نوسان بود و شهرستان تکاب با منفی هفت درجه سانتی گراد سردترین و شاهین دژ و پلدشت با دمای مثبت ۹ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان غربی بوده است.

اشتاد افزود: هشدار زرد و اطلاعیه های لازم درباره فعالیت این سامانه و بارش برف و وزش باد صادر شده است.

وی با بیان اینکه با بارش برف و وزش باد در جاده های کوهستانی احتمال کولاک وجود دارد بیان کرد: لازم است تا عوامل راهداری و ادارات مربوطه نسبت به بکارگیری تدابیر اقدامات لازم را انجام دهند.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد و سالانه ۴۵۰ میلیمتر بارندگی است.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha