۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84646078
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گنبد: جوانان در تمدن سازی نوین اسلامی نقش آفرینی کنند

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به شروع حرکت جمهوری اسلامی در چله دوم انقلاب به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی و جهانی‌سازی آن در راستای بیانیه رهبر معظم انقلاب موسوم به گام دوم انقلاب تاکید کرد که جوانان باید در تحقق این اهداف نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی روز پنجشنبه در جمع تعدادی از روسا، نائب روسای هیات‌ها و برخی مربیان ورزشی و نیز جوانان جمعیت هلال احمر گنبدکاووس به‌مناسبت دهه مبارک فجر اظهار داشت: جوانان تحول آفرین هستند و به همین جهت از چند سال اخیر جوانگرایی و توجه به جوانان مورد تاکید مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها و نیز بیانیه موسوم به گام دوم انقلاب معظم له قرار گرفتند.

وی افزود: با پیروزی انقلاب مساله صدور جهانی آن مورد توجه قرار گرفت که اکنون اثرات آن را در برخی کشورهای منطقه و در قالب جبهه مقاومت شاهد هستیم و اکنون باید مرحله جهانی سازی آن و ساختن تمدن نوین اسلامی را در چله و گام دوم انقلاب براساس بیانیه مقام معظم رهبری محقق نماییم.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: انقلاب اسلامی که مورد توجه عنایات باریتعالی و امام زمان (عج) قرار دارد به مسیر تحولی خود ادامه می‌دهد و هر یک از افراد جامعه بالاخص نسل جوان باید در این حرکت تحولی همراه و همگام با انقلاب باشند.

امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: برای تحقق تمدن نوین اسلامی و جهانی سازی انقلاب ملت ایران بالاخص نسل جوان ۲ سرمایه بزرگ یعنی مکتب سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام مظعم رهبری نگارش و ترسیم شده را در اختیار دارند که هر ۲ مورد باید مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیرند.

وی گفت: سردار سلیمانی با شهادت خود مفاهیم و گفتمان انقلاب اسلامی را در جامعه و رگ‌های مردم تازه‌سازی، جاری کرد و بیانیه گام دوم انقلاب نیز به‌عنوان یک سند چشم انداز مهم مسیر حرکت برای ساخت تمدن نوین اسلامی و جهانی سازی انقلاب را مشخص کرده است.

حجت الاسلام ترابی افزود: با روی کار آمدن دولت جهادی و انقلابی آیت الله رییسی و هماهنگی و انسجام خوبی که بین سایر نهادهای انقلابی و نیروهای مسلح وجود دارد، اکنون همه اسباب تحقق اهداف ترسیم شده انقلاب بالاخص خدمت به مردم فراهم است و کسی نمی‌تواند بهانه خدمت نکردن به مردم را بیاورد.

وی اضافه کرد: امروز همه ما بویژه نسل جوان موظف هستیم با همدلی و هراهی یکدیگر برای خدمت صادقانه و بیشتر به مردم جهت بازسازی اعتماد عمومی و نیز تحقق تمدن نوین اسلامی و جهانی سازی انقلاب گام برداریم. 

امام جعه گنبدکاووس همچنین با تبریک دهه مبارک فجر و ماه رجب برلزوم بهره‌گیری از فضائل این ماه خدا توسط همه آحاد مردم و نیز رفع کمبودهای حوزه ورزش این شهرستان ازسوی مسوولان استانی و کشوری تاکید کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس نیز دراین نشست گفت: باوجود اینکه ۶۰ درصد افتخارات و مدال‌های کسب شده ورزش گلستان در رخدادهای ملی و بین المللی متعلق به این شهرستان است اما کمبود سرانه ورزشی ورزشکاران گنبدی را رنج می‌دهد.

حجت الله یوسفی افزود: هم اکنون سرانه فضاهای ورزشی در گنبدکاووس که ۴۰ هیات ورزشی فعال با حدود ۱۰ هزار ورزشکار ساماندهی شده دارد، ۳۳ سانتی‌متر است که در بین ۱۴ شهرستان استان گلستان دارای جایگاه سیزدهم می‌باشد.

وی اضافه کرد: گنبدکاووس برای جبران کمبود فضاهای ورزشی خود نیاز به توجه ویژه مدیران استانی و کشوری در تخصیص اعتبارات دارد.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ۲۴ بهمن سال ۹۷ در بیانیه‌ای مهم و راهبردی به‌مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در ۴۰ سال گذشته و برکات خیره‌ کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند.

ایشان با تاکید بر امید واقع‌ بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌ها، خطاب به جوانان و آینده‌ سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای دراین بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، توجه آنان به این موضوع را خواستار شدند.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha