۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 1279
کد خبر: 84645915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی غدیر با هدف تکمیل زنجیره ارزش تولید اجرا می‌شوند

اهواز-ایرنا- مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر با تاکید بر کاهش وابستگی واحدهای تولیدی پایین دست پتروشیمی به مواد اولیه وارداتی گفت: طرح های توسعه‌ای این مجتمع پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش تولید در دست اجرا هستند. 

حسین صفاری پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدفگذاری تعیین شده در طرح های توسعه ای پتروشیمی غدیر در راستای اقتصاد مقاومتی و تکمیل زنجیره ارزش تولید اجرایی خواهند شد.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی غدیر، احداث واحد "کلرآلکالی ۱۲٠ هزار تنی" است که با هدف خودکفایی و تولید محصول مورد نیاز صنعت پتروشیمی  در دست ساخت است.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر ادامه داد: اجرایی شدن این طرح  علاوه بر تامین کلر مورد نیاز این واحد تولیدی را تامین می کند و در نهایت حجم  محصولات تولیدی را به چهار تا هشت برار افزایش خواهد داد.

صفاری تصریح کرد: افزایش حجم محصولات تولیدی شرکت، به افزایش فروش نیز منجر می شود.

صفاری عنوان کرد: شرکت پتروشیمی غدیر برای تامین اتیلن دی کلراید(EDC)  و تبدیل آن به وینیل کلراید مونومر(ماده اولیه تولید PVC) مورد نیاز خود از  از ۲ روش کلریناسیون مستقیم و اکسی کلریناسیون استفاده کرده که خوراک مورد نیاز واحد اکسی کلریناسیون اتیلن ( تامین از خط اتیلن غرب) و اکسیژن (تامین داخل مجتمع) محسوب می‌شود.

وی همچنین گفت: احداث یک واحد کلر آلکالی علاوه بر تامین کلر مورد نیاز، مزایای اقتصادی و فنی دیگری از جمله تولید سود کاستیک که دارای ارزش اقتصادی بالایی است را درپی دارد.

صفاری همچنین با تاکید بر بکاری گیری نیروی بومی در این‌مجتمع تولیدی اظهارکرد: پتروشیمی غدیر بیش از ۶٠٠ نیروی کار دارد که بخش زیادی از آنها را جوانان تشکیل می دهند و بومی گزینی در این شرکت نسبت به دیگر واحدها بیشتر دیده می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی غدیر در بخش دیگری از سخنان خود معرفی محصولات و همچنین شناخت از توانمندی های ساخت و تولید را در این صنعت با اهمیت خواند و حضور فعالان حوزه تولید در نمایشگاه ها از جمله نمایشگاه "ایران پلاست" به منظور ارتباط با بازارهای هدف را ضروری عنوان کرد.

وی همچنین در خصوص بکارگیری نیروی های انسانی در این شرکت بیان‌داشت: پتروشیمی غدیر بیش از ۶٠٠ نیروی کار دارد که بخش زیادی از آنها را جوانان تشکیل می دهند و بومی گزینی در این شرکت نسبت به دیگر واحدها بیشتر دیده می شود.

بر اساس این‌ گزارش، پروژه رفع گلوگاه‌های تولید در رآکتورهای پتروشیمی غدیر در آذرماه امسال اجرا شد که افزایش تولید ماهانه سه هزار تن «پی‌وی‌سی» این پتروشیمی را ایجاد کرده است و سبب می‌شود تولید روزانه پتروشیمی غدیر از ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی عبور کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha