استاندار خراسان رضوی: احقاق حق مردم مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی گفت: احقاق حق مردم توسط خودشان مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران و نظام است که در حکومت‌ وابسته و استبدادی شاهنشاهی از مردم ایران سلب شده بود.

«یعقوبعلی نظری» چهارشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی "گفت وگو" که از سیمای خراسان رضوی پخش شد، افزود: به برکت حکومت اسلامی و با کمک خود مردم، آنها توانستند سرنوشت خود را در دست بگیرند که منجر به استقلال در زمینه های مختلف از جمله سیاسی، نظامی و علمی شد.

وی بیان کرد: مشکلاتی در موضوعات معیشتی و اقتصادی از سوی برخی مدیران برای مردم شکل گرفته است و مردم باید بین نظام انقلاب اسلامی و مدیرانی که باعث ایجاد مشکل برای مردم شده اند، فرق قائل شوند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای حل مشکلات اقتصادی مردم اظهار کرد: به عنوان خدمت گزار مردم به دنبال نقشه راه پیشرفت اقتصادی استان هستیم که با ایجاد هماهنگی بین مسوولان بتوانیم زمینه لازم برای فعالیت های مختلف مردم ایجاد شود.

او به موضوع توسعه اقتصادی از مسیر راه و حمل و نقل اشاره کرد و ادامه داد: نسبت به رژیم گذشته حمل و نقل در استان متحول شده است اما نسبت به ظرفیت استان و همچنین نسبت به میانگین کشوری در جایگاه خوب قرار نداریم. بر همین اساس در حدود یک ماه گذشته جلسه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی و تمام معاونان ایشان در مشهد برگزار شد که ۴۰ مصوبه خوب در پی داشت.

نظری گفت: از سوی دیگر برای ایجاد شرایط زیارت آسان، ارزان و سریع موضوع راه و حمل و نقل جاده ای و ریلی بسیار تاثیر گذار است و بر همین اساس در شورای عالی زیارت این موضوع مورد تاکید قرار گرفت که نمونه آن ایجاد شهر فرودگاهی مشهد، آزاد راه حرم تا حرم، قطار سریع و سیر تهران - مشهد و خط ریلی مشهد  - گرگان است.

وی عنوان کرد: این استان بواسطه همسایگی با کشورهای همسایه مسیر ترانزیتی مناسبی، منتهی به مرزهای استان ندارد و علاوه بر تاثیر اقتصادی که دارد از نظر حفظ امنیت جانی مسافران هم شرایط مناسب را ندارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به موضوع زیارت افزود: بارگا امام رضا(ع) با تلاش تولیت‌های بعد از انقلاب، تغییرات بسیار زیادی کرد تا ظرفیت زائرپذیری در این استان فراهم شود. همه ما نسبت به ایجاد شرایط زیارت آسان برای همه مردم نسبت به امام رئوف(ع) تعهد داریم.

او عنوان کرد: با زیارت دل مردم آرام می‌شود و بسیاری از معضلات اجتماعی از بین می رود زیرا نقش تربیتی زیارت در کنار بعد اقتصادی آن، فوق‌العاده است و ما باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

نظری با اشاره به اینکه با حاشیه نشینی در شهر بیگانه نیست اضافه کرد: شهر مشهد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار حاشیه نشین دارد که ۱۱ درصد حاشیه نشینی کشور را تشکیل می دهد  با زاویه اسلامی و اجتماعی هم اگر به حاشیه نشینی نگاه کنیم، مورد قبول نیست.

وی گفت: امیدواریم سهم حاشیه شهر مشهد از اعتبارات و برنامه‌های استانی در سال آینده افزایش یابد، از سوی دیگر دستگاه‌ها که می توانند از اعتبارات ملی برای حل مشکلات حاشیه نشینی استفاده کنند در این موضوع دریغ نکنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه موضوع حاشیه نشینی با ساخت زیر ساخت ها از درون قابل تغییر است افزود: با ساخت درمانگاه و مدرسه زیرساخت موجود باید افزایش مناسبی پیدا کند به گونه ای که سرانه آموزشی استان در حال حاضر ۲.۲ درصد است که نسبت به ۵.۲ درصد کشوری بسیار ضعیف است.

او اظهار کرد: دسترسی به حرم رضوی باید از هر سوی شهر به خوبی فراهم شود و اکنون باید شهر مشهد در منطقه شرقی آن نیز گسترش پیدا کند که این موضوع  نیز در سفر وزیر راه و هیات همراه به مشهد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نظری بر لزوم به سرانجام رسیدن پروژه‌های نیمه تمام استان تاکید و بیان کرد: از جمله این اقدامات پیگیری حل مشکلات بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی است که اکنون به سرعت در حال اجرا است. پروژه های ناتمام که در اولویت اقدام قرار دارد باید سریع تر مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: سهم استان خراسان رضوی از نهضت ملی مسکن ۴۰۰ هزا واحد در طول چهار سال آینده است که ما آن را برای اجرا به دو مرحله تقسیم کرده ایم بر همین اساس در هر مرحله ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در دستور کار قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه به کار قرارگاهی اعتقاد دارد، افزود: حدود ۶۰ درصد زمین‌های مرحله اول برای ساخت ۲۰۰ هزار مسکن قطعی شده است، همچنین تجربیات مسکن مهر مد نظر قرار خواهد گرفت تا مشکلات آن طرح در این پروژه ها تکرار نشود.

او ادامه داد: در شهر مشهد زمینی که دارای شرایط این طرح باشد وجود ندارد به همین دلیل می توان از ظرفیت خانه هایی که در بافت فرسوده قرار گرفته است، استفاده کرد.

نظری به مشکل آب در زمان اوج مصرف در ماه های تیر و مرداد هم اشاره کرد و گفت: برای این موضوع چند طرح کوتاه مدت و بلند مدت در سطح استان طرح ریزی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha