استاندار فارس: دولت عزم جدی برای ایمن‌سازی جاده‌ها دارد

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، وقوع حوادث متعدد در جاده‌های کشور را قابل تفکر و تاسف بار دانست و گفت: دولت برای حل این مشکل و ایمن سازی جاده‌ها عزم جدی دارد.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، روز چهارشنبه در نهمین روز از دهه مبارک فجر، در آیین افتتاح ۳۴ کیلومتر از محور فراشبند - فیروزآباد افزود: به ویژه باید برای نقاط پرحادثه استان فکر اساسی کنیم و با تهیه نقشه از این نقاط از جمله نقاط حادثه خیز دو شهرستان فراشبند و فیروزآباد و برنامه‌ریزی جهت حذف و ایمن سازی این نقاط، در جهت کاهش حوادث جاده‌ای پیش رویم.
وی ادامه داد: در ۱۰ ماه گذشته فوت ۳۲ نفر در اثر حوادث جاده‌ای مسیرهای منتهی به شهرستان فیروزآباد گزارش شده که آمار بسیار نگران کننده‌ای است.
او اظهار داشت: در سفر آتی وزیر راه و شهرسازی به استان فارس مشکلات مسیرهای ارتباطی به شهرستان‌های فیروزآباد و فراشبند را مطرح و برای رفع نقاط حادثه خیز و ایمن سازی مسیر کوشش خواهیم کرد .
استاندار فارس افزود: با توجه به استان فارسی بودن وزیر راه و شهرسازی باید از این ظرفیت برای رفع مشکلات حوزه راه‌های استان بهره ببریم.
وی، ابراز امیدواری کرد که سایر قطعات پروژه بزرگراه فراشبند - فیروزآباد اجرا و افتتاح شود.
استاندار فارس: دولت عزم جدی برای ایمن سازی جاده‌ها دارد
آغاز اجرای ۱۰ کیلومتر دیگر از محور فراشبند – فیروزآباد در صورت تامین اعتبار
مدیر کل راه و شهرسازی فارس هم گفت: با توجه به اینکه محور فراشبند – فیروزآباد یک محور مهم و استراتژیک است، در صورت تامین اعتبار، عملیات اجرای ۱۰ کیلومتر دیگر از این پروژه به سمت فراشبند را آغاز خواهیم کرد.
محمود رضا طالبان، این محور را ادامه محور راه اصلی کازرون - فراشبند – فیروزآباد دانست و افزود: این بزرگراه، استان خوزستان را به منطقه جم و عسلویه در استان بوشهر متصل می‌کند.
وی ادامه داد: طول کل مسیر ۱۷۰ کیلومتر است که ۳۰ کیلومتر آن قبلا به بهره برداری رسیده، ۲۹ کیلومتر نیز در دست ساخت است و امروز هم ۳۴ کیلومتر از این محور با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.
استاندار فارس: دولت عزم جدی برای ایمن سازی جاده‌ها دارد
اتصال شهرک صنعتی فراشند به شبکه گاز سراسری
همچنین در سفر استاندار فارس به فراشبند، شهرک صنعتی این شهرستان به شبکه گاز سراسری متصل شد.
این طرح با قالب چهار کیلومتر خط تغذیه و نصب یک ایستگاه حفاظت کاتدی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان اجرا شده است.
طرح گازرسانی شهرک صنعتی فراشبند با هدف توسعه زیرساخت‌ها در جنوب غرب استان انجام شده و واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک را از گاز طبیعی بهره مند کرده است و همچنین ضمن تقویت بخش صنعت و تولید، زمینه را برای جایگزینی سوخت پاک به جای سوخت‌های فسیلی فراهم کرده است.
شهرک صنعتی فراشبند با ۷۰ هکتار مساحت ظرفیت استقرار ۳۴۰ واحد صنعتی و اشتغال‌زایی افزون بر یک هزار و ۷۰۰ نفر را دارد.
استاندار فارس: دولت عزم جدی برای ایمن سازی جاده‌ها دارد
افتتاح فاز سوم کارخانه کنستانتره سرب و روی فراشبند
همچنین استاندار فارس در ادامه سفر خود به شهرستان فراشبند، در آیین افتتاح فاز سوم کارخانه کنستانتره سرب و روی فراشبنداین شهرستان شرکت کرد.
دکتر ایمانیه از سرمایه گذاران این پروژه خواست در فازهای بعدی، صنایع پایین دستی را در همین منطقه راه‌اندازی کرده و مورد استفاده قرار دهند.
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس در سخنانی در این آیین گفت: این واحد صنایع معدنی در مساحت ۵۲ هکتار و سرمایه گذاری ۳۲۰۰ میلیارد ریال شروع به کار نمود.
حمیدرضا ایزدی با بیان این که با بهره برداری این واحد صنایع معدنی برای ۲۶۰ نفر  اشتغال و همچنین در دو بخش صنعتی و معدنی  ۸۷۳ نفر شغل ایجاد شده است، به محصولات تولیدی این طرح اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند محصولاتی مانند کنسانتره سرب به  ظرفیت  ۲۷ هزار تن و روی با ظرفیت  ۷۳ هزار تن در طول سال تولید می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اهمیت صادرات این محصولات و توسعه اقتصادی استان ادامه داد: این شرکت با دارا بودن بخش‎های مختلف در فرآیند معدن‎کاری تمامی فعالیت ها از اکتشاف تا فرآوری را انجام می دهد که مجموعا با طرحهای ایجاد شده قبلی و با اجرای این طرح  ۱۵۰ هزار تن کنسانتره سرب و روی فراوری می‌شود.
ایزدی یادآور شد: فرآوری مواد معدنی سبب جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده، افزایش تولید، ایجاد اشتغال، رشد و توسعه صنایع پایین دستی و منطقه ای می‌شود.
در این آیین استاندار فارس در حالی که از سوی مهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی، صادق فروغی فرماندارشهرستان فراشبند و دیگر مسئولان همراهی می‌شد، از فاز سوم کارخانه کنستانتره سرب و روی فراشبند بازدید کرد.
شهرستان فراشبند در ۱۴۶ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha