استاندار: اولویت واگذاری طرح‌های استان کرمانشاه با سرمایه‌گذاران بومی است

قصرشیرین - ایرنا - استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این استان دارای سرمایه‌گذاران بسیاری است که در نقاط مختلف کشور و گاها خارج از کشور سکونت دارند، گفت: اولویت ما واگذاری طرح‌های بزرگ به سرمایه گذاران بومی است و از آنها دعوت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهمن امیری‌مقدم» روز چهارشنبه در حاشیه سفر به شهرستان سرپل ذهاب و بهره برداری از طرح های عمرانی و خدماتی و تولیدی در جمع خبرنگاران افزود: امروز توفیق شد در ایام دهه مبارک فجر به سرپل ذهاب سفر کنیم و چند پروژه عمرانی، زیرساختی، ورزشی، خدماتی و گلخانه ای به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: در مجموع افتتاح ۹۰۰ میلیارد ریال پروژه های مختلف در سرپل ذهاب افتخاری برای این شهرستان مرزی است.

نماینده عالی دولت در استان گفت: استان کرمانشاه  امروز در تامین برق پاک و مطمئن برای صنعت و کشاورزی مشکلی ندارد و امروز هم یک پروژه تولید برق در سرپل ذهاب به بهره برداری رسید که در حوزه تامین برق کمبودی وجود نداشته باشد.

امیری مقدم با اشاره به طرح سامانه گرمسیری اذعان داشت : فاز اول طرح سامانه گرمسیری به خوبی اجرا شده و اراضی کشاورزی قابل توجهی تحت پوشش این طرح قرار گرفته است که البته اشکالاتی هم دارد.

وی اظهار داشت: مقدار ۷۰۰ هزار هکتار در مسیر سامانه گرمسیری جامانده که با پیش بینی اعتبار در سال آینده این اشکالات برطرف شده و اراضی جامانده نیز تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: در صنعت گلخانه ای نیز در استان عقب ماندگی وجود دارد و از پتانسیل های استان کاملا استفاده نشده و امروز در شهرستان سرپل ذهاب فاز اول طرح گلخانه ای بزرگ جابری با ۲/۲ هکتار به بهره برداری رسید که طبق قولی که سرمایه گذار پروژه داده هشت هکتار باقیمانده آن نیز با همکاری مجموعه استان هرچه سریعتر به بهره برداری کامل خواهد رسید.

امیری مقدم ادامه داد: با راه اندازی کامل این پروژه باید صنایع تبدیلی، صنعت بسته بندی و اقدامات صادراتی باتوجه به مرزی بودن شهرستان سرپل ذهاب در دستور کار قرار گیرد که این طرح در سطح کشور به یک طرح نمونه تبدیل شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: در پروژه هایی که در دست اقدام و یا به بهره برداری رسیده کیفیت پروژه و اشتغالزایی در آن بسیار مهم است و در این طرح گلخانه ای نیز در فاز اول بیش از ۳۰ نفر اشتغالزایی کرده و پیش بینی می شود با اجرای کامل طرح ۷۰۰ نفر اشتغالزایی شود که توفیق بزرگی برای مردم منطقه است.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در قالب سفر کاری یک روزه به منظور بهره برداری و بازدید از طرح های عمرانی و کشاورزی و خدماتی به شهرستان سرپل ذهاب سفر کرده است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha