ماموریتهای کرونایی اورژانس خراسان رضوی رشد سه و نیم برابری دارد

مشهد- ایرنا- رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ماه جاری ماموریت‌های منجر به اعزام آمبولانس در اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه حدود ۱۵ هزار مورد بود که در مقایسه با ماه قبل ۱۴ درصد افزایش دارد و ماموریت های احتمالی با تشخیص اولیه کرونا نیز رشد ۳.۵ برابری داشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علی یزدانی اعلام کرد: شیوع ویروس سویه اومیکرون باعث شد که اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان خط مقدم همراهی با بیماران کرونایی، خدمات اولیه ارائه کند.

وی افزود: از ابتدا بهمن ماه، ۵۵ هزار و ۷۲۶ تماس با اورژانس ۱۱۵ خراسان رضوی گرفته شد که در مقایسه با ماه گذشته ۱۳درصد افزایش دارد.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث  دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در بررسی موارد اعزام آمبولانس  جهت موارد احتمالی کرونا مشخص شد ۵۰ درصد ماموریت‌ها به صورت مشاوره پزشکی و درمان در محل خاتمه می یابند و بیمار نیاز به انتقال به مراکز درمانی را ندارد.

یزدانی خاطرنشان کرد: مشاوره تلفنی در خصوص کرونا و سویه اومیکرون باید از طریق  سامانه تلفنی  ۱۹۱ انجام شود و مشغول کردن خطوط تلفن اورژانس ۱۱۵جهت سوالات دارویی و مشاوره های تلفنی موجب  تاخیر در خدمت رسانی به بیماران نیازمند می شود.

وی تاکید کرد: شهروندان باید در صورت مواجهه با علائم اختلال هوشیاری، درد قفسه سینه و تنگی نفس با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و در صورت داشتن علائم اولیه و خفیف کرونا و سرماخوردگی، ضعف، بی حالی، گلو درد، سرفه و عطسه به نزدیکترین مرکز بهداشتی و یا درمانگاه محل سکونت خود مراجعه کنند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بهترین راه مقابله با شیوع کرونا استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست‌هاست .

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد. 
ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۴ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۳ هزار و ۴۸ تن رسید ،همچنین ۲ هزارو ۷۴۴ مورد جدید در بیمارستان های کشور بستری شدند.

در این مدت ۳۸ هزار و ۷۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۲ هزار و ۷۴۴ نفر از آنها بستری شدند.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۸۴۲ نفر رسید.

 
 
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha