از مدال افتخار برج آزادی تا نورافشانی دریاچه خلیج فارس

تهران- ایرنا- مدال افتخار انقلاب بر گردن برج آزادی آویخته می شود، نورافشانی دریاچه خلیج فارس و همچنین افزایش کیفیت آب در منطقه ۱۹ از مهمترین اخبار شهر تهران است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سازمان زیباسازی شهرداری تهران به منظور نمایش دوباره ایستادگی مردم ایران در مقابل فتنه‌اندازی جریان‌های معاند، شامگاه پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه برای نخستین بار جشن «مدال افتخار» را در میدان آزادی برگزار می کند.

این آیین که با حضور شهردار تهران  برگزار می شود، بار دیگر تمام اقوام ایرانی با لباس‌های محلی را در کنار یکدیگر جمع کرده تا نوای قدرتمند «الله اکبر» را در تمام کشور طنین انداز کنند.

گفتنی است «مدال افتخار» شامگاه ۲۱ بهمن‌ماه با حضور سالار عقیلی برای اجرای آهنگ «وطنم» برگزار می‌شود که در این مراسم نوای «الله اکبر» نیز با شمارش معکوس به صورت ویدئو مپینگ روی برج آزادی طنین‌انداز شده و با آتش بازی ادامه پیدا می‌کند.

ادامه عملیات اجرایی احداث پل کانال سیل‌برگردان غرب

سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به اینکه بخشی از عرشه پل قبلی تقاطع خیابان شهید سلیمی جهرمی با کانال سیل برگردان غرب از سطح دیواره های کانال پایین تر بود و در نتیجه ضمن کاهش ظرفیت عبوردهی آب، احتمال خطر سیلاب و پس زدگی رواناب در معابر مجاور را به ویژه در جریان بارش های بی سابقه افزایش می داد، افزود: پل قدیم در سال گذشته برچیده شد و بدلیل درخواست ترافیکی این محدوده مقرر شد معاونت فنی و عمرانی پل جدید را در سطح بالاتری از دیواره های کانال احداث کند.

مسعود حق لطفی عرض بیشتر پل جدید نسبت به سازه قبلی و تامین مسیر پیاده و دوچرخه را از دیگر مزایای آن ذکر و تشریح کرد: این پل تک دهانه به صورت تیر فلزی و عرشه بتنی احداث خواهد شد و عرض متوسط ۱۵ متری آن امکان ایجاد یک خط عبوری در باند شرق به شمال و ۲ خط عبوری در باند شمال به شرق را فراهم خواهد ساخت.

سرپرست سازمان مهندسی و عمران بیان داشت: احداث پل در دی ماه سال جاری آغاز شد و پس از تجهیز کارگاه و خاکبرداری، بعلت مواجهه با پایه های بتنی پل قدیم و معارض تاسیساتی لوله آب، بازنگری در طراحی پل جدید صورت گرفت که در نهایت به تغییر طول پل و حذف معارض تاسیساتی از طرح موجود منجر شد.

حق لطفی از پیشرفت ۶۰ درصدی عملیات تخریب پایه های پل قدیم تا به امروز خبر داد و ابراز امیدواری کرد این پل تا بهار سال آینده تکمیل شود. 

نور افشانی دریاچه شهدای خلیج فارس همزمان با شب ۲۲ بهمن

شهردار منطقه ۲۲ اظهار داشت: برنامه های گوناگونی در چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توسط شهرداری منطقه ۲۲ به اجرا در آمده، یکی از این برنامه ها جشن کاروان نور است که معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با فراهم کردن خودرویی اقدام به پخش سرودهای حماسی و ملی در معابر شهری منطقه به شکل زنده و آهنگ های ضبط شده می کند.

وحیدرضا محمدی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه در کنار مقبره شهدای گمنام دریاچه شهدای خلیج فارس همزمان با بانگ الله اکبر هموطنان در ساعت ۹ شب مراسم نور افشانی به اجرا در می آید.

ویبا بیان اینکه در این ایام ۲۲ پروژه شهری مورد بهره برداری قرار گرفته ادامه داد: آذین بندی معابر شهری و ساختمان های منطقه، پخش سرودهای انقلابی در میادین اصلی، غبار روبی مزار شهدا، برپایی مراسم جشن انقلاب در سرای محلات و مساجد در ایام دهه فجر برگزار شد.

وی به توزیع پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بین هموطنان اشاره کرد و گفت: پرچم کشورمان در معابر شهری منطقه، بناهای مساجد و مدارس نصب شده و همچنین یکی از بزرگترین پرچم های کشورمان در مساحت یک هزار متر مربع بر دیوار ساختمان ایران مال ازسوی معاونت خدمات شهری و محیط زیست نصب شده است.

شهردار منطقه ۲۲ خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، برنامه های آموزشی گوناگون فرهنگی، اجتماعی و خدمات شهری، برپایی میز خدمت پزشکی، اجرای گروه سرود در مراسم های گوناگون، پلاک کوبی نام شهدا در شهرک شهید باقری و برپایی پردیس فرهنگی،هنری و ورزشی در سرای محله شهید باقری همراه با ٤ غرفه انجام شده است.

محمدی تصریح کرد: تکریم و دیدار با خانواده معظم شهدا، غبارروبی مزار شهدای گمنام، اجرای گروه سرود مقابل منزل شهید، توزیع پرچم و گل به خانواده معظم شهدا و شهروندان، جشنواره محلات، آذین بندی، نمایشگاه کتاب، نقاشی کودک، مسابقه فجر و …، برگزاری مراسم تجلیل از ١١٤ نویسنده غرب تهران، برپایی ایستگاه صلواتی و فرهنگی در محلات، تولید محتوا در فضای مجازی و بازدید از بیت امام (ره) در فضای مجازی، برپایی همایش فرهنگی و بصیرتی بانوان انقلابی، برپایی جشنواره ها و مسابقات فرهنگی از قبیل دوچرخه سواری، فوتبال و دارت و مشاوره رایگان پزشکی بمناسبت ایام دهه مبارک فجر در این منطقه غربی تهران به اجرا در آمده است.

افزایش کیفیت آب شرب منطقه ۱۹ با آبگیری از خط لوله سد ماملو

شهردار منطقه ۱۹ گفت: عملیات عمرانی این طرح در حال اجرا است و در همین راستا شهرداری این منطقه همکاری های لازم را در بحث صدور مجوزهای حفاری با شرکت آب و فاضلاب استان تهران داشته است.

مهدی هدایت افزود: این پروژه در قالب اجرای خط لوله ۷۰۰ متری آب در بزرگراه شهید تندگویان برای اتصال و آبگیری از خط لوله آب یک هزار و ۸۰۰ متری ماملو در حال اجرا است و تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد.

هدایت طول خط لوله در حال اجرا را سه کیلومتر عنوان و تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه، زمینه بهره برداری از آب شرب بسیار با کیفیت برای شهروندان این منطقه فراهم می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha