انجمن بذر ایران ۴۰۰ عضو حقیقی و حقوقی دارد

کرمانشاه - ایرنا - رییس هات علمی انجمن بذر ایران گفت: این انجمن در طول یک دهه تشکیل در سال ۱۳۹۰ تاکنون ۴۰۰ عضو حقیقی و حقوقی از مراکز دانشگاهی، علمی و بخش خصوصی و یک نشریه علمی بین‌المللی به ۲ زبان فارسی و انگلیسی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «آیدین حمیدی» روز چهارشنبه در اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی علوم و تکنولوژی «بذر ایران» که در دانشکده پردیش کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اهمیت بسیار بالای حفظ و نگهداری ذخایر بذری گیاهان و همچنین  اصلاح و تولدی بذر مرغوب در محصولات کشاورزی در کشور افزود: شکل گیری انجمن بذر ایران برای پرداختن به مقوله های پیراموان بذر محصولات و گیاهان کشور از سال ۱۳۸۷ در دانشگاه گرگان رقم خورد و در سال ۹۰ برای اخذ مجوز اقدام شد و در سال ۹۱ رسما این انجم کار خودش شروع کرد.

او با بیان اینکه امسال برای اولین بار همایش بین المللی علوم و تکنولوژی بذر ایران در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود، اظهار کرد: این پنجمین همایش ملی علوم و تکنولوژی است در ۲ روز آینده و بیش از ۱۵۰ مقاله علمی تایید شده در رشته‌های تخصصی و پلان‌های مختلف به رقابت می‌پردازند.

حمیدی با بیان اینکه انجمن های علمی در ایران ۱۰۰ سال سابقه دارند، یادآور شد: در حال حاضر انجمن علمی بذر ایران ۴۰۰ عضو حقیقی و حقوقی دارد که از این تعداد ۴۰ عضو آن شرکت های معتبر بخش خصوصی در زمینه گیاهان و محصولات کشاورزی است.

رییس هیات علمی انجمن بذر ایران همچنین تاکید کرد: این انجمن در قالب تفاهم نامه با بسیاری از مرکز دانشگاهی، انجمن های علمی، و دستگاه های اجرایی بخش خصوصی همکاری و تعامل دارد و امیداوریم در آینده نزدیک این تعاملات باعث تولید و اصلاح بذر های مرغوب متناسب با زیست محیطی و تنوع اقلیمی کشور باشد و در این راستا گام های بزرگ گامی برداشته شود.  

۳۴ استاد دانشگاه مقالات پنجمین همایش بین المللی علوم و تکنولوژی دانشگاه رازی داروی می کنند

دبیر اولین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی علوم و تکنولوژی «بذر ایران» نیز در این همایش گفت: ۱۸۴ مقاله به دبیرخانه این همایش در سطح کشور و بین المللی ارسال شده که ۱۵۴ مقاله آن برای شرکت در این همایش بین المللی تایید شده است.

«جلالی هنرمند»   با بیان اینکه امسال برای اولین همایش ملی علوم و تکنولوژی بذر ایران به صورت بین المللی برگزار می‌شود، افزود: مقالات در ۲ روز در پلان‌های مختلف برگزار می‌شود و ۳۴ عضو هیات علمی دانشگاه در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس و حضوری این مقالات ارزیابی و داوری می‌کند.

او بیان اینکه  ۱۳ نفر از داوران این دوره از همایش از کشورهای دیگر هستند، گفت: همایش بین المللی علوم تکنولوژی بذر ایران امسال  در سطح بسیار عالی و استاندارد با محور سلامت امنیت غذایی و کاهش هدر رفت منابع کشاورزی برگزار شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha