۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۲۸
کد خبرنگار: 3140
کد خبر: 84643966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سقز به شهر صنعتی کردستان تبدیل خواهد شد

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۲۸
کد خبر: 84643966
سقز به شهر صنعتی کردستان تبدیل خواهد شد

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: شهرستان سقز در حوزه صنعتی دارای ظرفیت های مستعد است که این پتانسیل ها در آینده سقز را به شهر صنعتی استان تبدیل خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان سقز یکی از شهرهای مهم و استراتیژیک استان با قدمت و دارای ظرفیت های خوبی است که با برخورداری این ظرفیت ها امید است به بالندگی و شکوفایی برسد.

وی هدف از سفر به شهرستان سقز را افتتاح و بازدید از طرح های سرمایه گذاری و صنعتی عنوان کرد و افزود: افتتاح ۲ واحد تولیدی انواع تابلو کنترل آسانسور، واحد تولید کننده انواع سیمای خانگی در شهرک صنعتی شماره یک و بهره برداری از ایستگاه تقلیل فشار گاز در شهر صاحب بخشی از این افتتاح ها بود.

وی با اشاره به اینکه سقز ظرفیت فوق العاده‌ای برای توسعه صنعتی دارد، اضافه کرد: شهرستان سقز دارای جوانان نخبه و مستعد و همچنین استعدادهای فراوانی در حوزه معدن و ذخیره سنگ آهن و معدن طلا دارد و این امید وجود دارد به شهر صنعتی استان کردستان تبدیل شود.

زارعی کوشا یادآور شد: امسال باتوجه به سرما و بارش سنگین برف خوشبختانه یک ثانیه قطعی گاز نداشتیم و مدیران هم تلاش می کنند تا همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کردستان از این نعمت برخواردار باشند

استاندار کردستان به ذوب آهن سقز اشاره کرد و گفت: این طرح صنعتی، محرک و پیشخوان در استان است که امیدواریم این پروژه در ۲ سال آینده به بهره برداری برسد تا در برطرف کردن معضل بیکاری تاثیر گذار باشد.

وی اضافه کرد: معادن طلا و سنگ سقز با ارزش است و در حال پیگری این ظرفیت مهم هستیم و امید است این طرح ها را به فرآوری و تولید برسانیم. 

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha