۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84643665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: انقلاب اسلامی احیاگر ارزش جهاد و شهادت  است

سنندج- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی احیاگر است، گفت: این انقلاب ارزش‌ جهاد، هجرت و شهادت را در جامعه احیا کرد و باید همواره این روحیه ادامه داشته باشد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز سه‌شنبه در مراسم جشن انقلاب با موضوع "انقلاب اسلامی، ثبات، امنیت و اقتدار نظامی" در سالن شهید سلیمانی آموزش‌ و پرورش مریوان، با تبریک دهه مبارک فجر به همه مردم و روحانیون، اظهار داشت: مریوان یک شهر خاطره‌انگیز و حس بسیار خوبی به بنده می‌دهد که با شور و شوق خدمت مردم و علمای این شهرستان می‌رسم.

وی از متولیان برگزاری این جلسه که زمینه ملاقات مجدد با علمای این شهرستان را فراهم کردند، قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه با همراهی ادارات متولی، اتفاقات خوبی در زمینه کمک به بهبود معیشت ماموستایان کردستانی در حال انجام است، که قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در جهت احیای حیات طیبه در جامعه که قرآن و پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز بر آن تاکید فرموده‌اند، اضافه کرد: حیات طیبه یعنی زندگی‌ که در آن، روح، جسم، دنیا و آخرت انسان تامین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه واژه حیات طیبه از دیدگاه امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب نیازمند بازگویی است، اظهار داشت: حیات طیبه زندگی‌ است که در آن تنگنای معیشتی، ظلم و تبعیض نیست این هم محقق نمی‌شود مگر با تلاش یکدیگر و همراهی علمایان چراکه همه کارها که مربوط به مسوولان نیست.

وی با تاکید بر اینکه ماموستایان به علم و مسائل روز مسلط و میزان مطالعات خود را ارتقا بدهند، ادامه داد: روحانیون باید روی گشاده، رفتار مودبانه و آغوش باز به روی مردم داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با ذکر اینکه جوانان تشنه معنویت هستند، اعلام کرد: تقویت حوزه و بهبود وضعیت معیشتی ماموستایان مریوان از جمله برنامه‌هایی بوده که در حال انجام است تا طلبه‌ها بتوانند از مکان مناسب برخوردار و علما بدون دغدغه زندگی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان یادآور شد: تربیت طلبه و ماموستای جوان، گرایش جوانان به غیراسلام را برطرف خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در جریان سفر خود به شهرستان مریوان، با چهار تن از ماموستایان پیشکسوت و راوی دفاع‌مقدس و جانباز که در بستر بیماری بودند، دیدار کرد.

حجت الاسلام پورذهبی ابتدا در منزل ماموستا عبدالکریم فتاحی جانباز و راوی مستقر در یادمان دفاع مقدس خانم شیخان مریوان حضور یافت و از نزدیک جویای احوال این رزمنده شد.

وی سپس در منزل ماموستایان ملا علی نصراللهی، جمال فتحی و رمضان کریمی حضور پیدا کرد و ضمن احوالپرسی، از سال‌ها زحمات و تلاش‌های آنان در راستای روشنگری جامعه تقدیر کرد.

ماموستا عبدالکریم فتاحی، از جانبازان کردستانی نیز در این دیدار ضمن قدردانی و ابراز خوشحالی از حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، به بازگویی خاطراتی از عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: سالیان ‌سال است خانه‌ام را در دل کوه و بیابان بنا کرده تا با گروه تفحض پیکر شهدا را پیدا کنیم.

ماموستا ملا علی نصراللهی و جمال فتحی نیز در این دیدار که در بستر بیماری بودند، خواستار حمایت و کمک مالی برای درمان و تامین نیازهای زندگی روزانه و اجاره خانه خود شدند، که نماینده ولی‌فقیه قول مساعدت به آنان داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در پایان این دیدارها به رسم یادبود، با اهدای لوح تقدیر از این ماموستایان تجلیل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha