وزارت بهداشت با راه‌اندازی رشته فوریت‌های پزشکی در خراسان شمالی موافقت کرد

بجنورد- ایرنا- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با راه‌اندازی رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی در مقطع کارشناسی پیوسته در این دانشگاه خبر داد.

دکتر بهرام بیباک روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نشست شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، رای موافقت برای راه اندازی رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی مقطع کارشناسی پیوسته در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی صادر شد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ دانشجویان رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی در مقطع کارشناسی پیوسته را پذیرش می‌کند، افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۴۸ دانشجو در ۲۰ رشته و ۶ مقطع در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

بیباک ادامه داد: از این تعداد یکهزار و ۱۳۹ دانشجو در مقطع کارشناسی پیوسته، ۱۴۶ دانشجوی کارشناسی ناپیوسته، ۷۴ دانشجو در مقطع کاردانی، ۴۰ دانشجوی کارشناسی ارشد، ۷۴۳ دانشجوی دکترای حرفه ای و ۶  دانشجو نیز در دوره دستیاری اطفال آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

وی گفت: این دانشگاه موافقت اولیه کلان منطقه ۹ آمایشی را به‌منظور پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های مشاوره، مامایی و پرستاری با گرایش‌های داخلی جراحی، مراقبت‌های ویژه و اورژانس، مهندسی بهداشت محیط و تغذیه بالینی را اخذ کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان، افزود: همچنین این موافقت اولیه برای راه اندازی رشته مهندسی بافت در مقطع دکترای تخصصی و رشته بیماری‌های داخلی در مقطع دستیاری تخصصی از سوی شورای کلان منطقه ۹ آمایشی، مطابق با سند توسعه متوازن آموزش عالی کسب شده است.

وی تاکید کرد: پیگیر اخذ مجوز از دبیرخانه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی برای راه‌اندازی رشته‌های مذکور تا سال ۱۴۰۲ هستیم.

۲۹ هزار دانشجو در دانشگاه های خراسان شمالی تحصیل می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha