۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 3110
کد خبر: 84643038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره برداری از ۱۰ فضای آموزشی در ایلام

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۴۶
کد خبر: 84643038
بهره برداری از ۱۰ فضای آموزشی در ایلام

ایلام - ایرنا- ۱۰ فضای آموزشی با اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسوولان استانی بصورت ویدیو کنفرانسی همزمان با سراسر کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این ۱۰ پروژه دارای ۴۵ کلاس درس و در زیربنای هشت هزار و ۳۴۲ مترمربع احداث شده است.

برای این ۱۰ پروژه اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۲۵۰ میلیارد ریال آن توسط خیرین تقبل شده است.

سهم شهرستان دره شهر از این تعداد پروژه، ۲ مدرسه با ۱۵ کلاس درس و یک فضای ورزشی با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال  است.

امروز ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه آموزشی با ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس همزمان با سراسر کشور در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی بصورت ویدیو کنفرانسی با حضور معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد.

ایلام دارای یک هزار و ۱۲۵ فضای آموزشی است 

استاندار ایلام در این آیین اظهار داشت: ایلام دارای یک هزار و ۱۲۵ فضای آموزشی با پنج هزار و ۲۸۷ کلاس درس است و افزون بر ۹۵ هزار دانش آموز در سراسر استان ایلام مشغول تحصیل هستند.

بهرام نیا ادامه داد: امروز پروژه ۱۸ کلاسه سردار شهید سلیمانی شهر ایلام بعنوان یکی از پروژه های شاخص آموزشی این استان با زیربنایی سه هزار و ۴۵۳ با مساحت ۸۷۲ مترمربع افتتاح شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: مدرسه ۱۸ کلاسه شهید سلیمانی دارای ۲ کارگاه آموزشی، یک سایت رایانه و ۲ باب آزمایشگاه است.

وی ادامه داد: برای این پروژه عظیم بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

سرانه آموزشی ایلام ۵.۲ درصد است 

استاندار ایلام با بیان اینکه سرانه آموزشی استان ۵.۲ مترمربع است، افزود: این رقم پس از راستی آزمایی و بررسی دقیق بدست آمد که نیازمند تخصیص اعتبارات و ساخت فضاهای آموزشی برای افزایش این رقم هستیم.

بهرام نیا ادامه داد: ۲ باب هنرستان نیمه کاره در استان نیازمند تخصیص اعتبار است که امیدواریم در آینده نزدیک اعتبارات لازم به آن اختصاص یابد تا شاهد تکمیل این ۲ باب هنرستان باشیم.

وی تاکید کرد: همچنین ۲ پروژه آموزشی در شهرستان های آبدانان و ایوان نیز موجود است که برای تکمیل آنها ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

استاندار ایلام بیان داشت: ۱۲۱ مدرسه با ۳۹۰ کلاس درس در استان ایلام سنگی است که هزینه بازسازی این مدارس ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال است.

بهرام نیا با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهوری به ایلام گفت: برای ۲ باب استخر در استان ایلام از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری ۳۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گفته وی ۲ باب سالن ورزشی نیمه کاره نیز در شهرستان های چرداول و آبدانان نیازمند تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha