۳۸۰ تن بار بیش از حد مجاز در قزوین شناسایی شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ۳۸۰ تن بار بیش از حد مجاز از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح راه‌های ارتباطی استان شناسایی شده است.

جواد حق‌لطفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال با انجام ۸۴ گشت کنترل اضافه تناژ معادن و بازدید از ۴۸۹ دستگاه خودرو، ۱۱۶ خودروی متخلف نیز شناسایی شد.

به گفته این مسوول راهداری، میزان اضافه تناژ شناسایی شده از این تعداد خودرو ۳۸۰ تن بود که امیدواریم با افزایش عوامل نظارتی، شاهد رعایت بیشتر نکات ایمنی از سوی رانندگان باشیم.

حق‌لطفی، اضافه تناژ بار را یکی از عوامل مهم تخریب رویه آسفالت سطح جاده ها و ابنیه فنی دانست و اضافه کرد: انجام این کار علاوه بر وارد آمدن هزینه های فراوان در طول سال، احتمال وقوع تصادفات را نیز در بین کاربران جاده ها و خودروها افزایش می‌دهد.

وی یادآور شد: به منظور جلوگیری و برخورد با تخلف های صورت گرفته مربوط به اضافه تناژ بار، تیم‌هایی متشکل از کارشناسان حمل و نقل و پلیس راه استان با استقرار در پاسگاه های پلیس و در قالب گروه های سیار با استفاده از سامانه باسکول سیار، متخلفان دارای اضافه تناژ بار را شناسایی و به کمیسیون رسیدگی به تخلفات معرفی می کنند.

این مسوول راهداری ادامه داد: ناوگان متخلف براساس ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی توسط پلیس راه متوقف شده و راننده برای رسیدگی به تخلفات به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین معرفی می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: پس از بررسی، محاسبه و پرداخت خسارت در سامانه اضافه تناژ ثبت شده و متخلفان به کمیسیون ماده ۱۱ (رسیدگی به تخلفات راننده) و کمیسیون ماده ۱۴ (رسیدگی به تخلفات مالک وسیله نقلیه) معرفی می‌شوند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha