۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۳۴
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84642810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لهستان: آمریکا برنامه‌ای برای افزایش نیروهای خود در لهستان ندارد

تهران- ایرنا- "توماش پیوتروسکی" فرمانده عملیات نیروهای مسلح لهستان گفت: آمریکا در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای گسترش حضور نظامی خود در لهستان ندارد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، پیوتروسکی در مصاحبه با رادیو (RMF۲۴) لهستان گفت: بر اساس آنچه از همکاران آمریکایی متوجه شده‌ام، چنین تصمیم سیاسی برای برنامه ریزی افزایش ظرفیت نظامی در روزهای آینده وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر برنامه‌ای برای گسترش این گروه (نیروهای آمریکایی) نداریم.

هفته گذشته، وزارت دفاع ایالات متحده از اعزام یک هزار و هفتصد سرباز به لهستان و انتقال هزار پرسنل آمریکایی مستقر در آلمان به رومانی خبر داد. نیروهای آمریکایی در حال حاضر ورود به فرودگاه جاسیونکا در جنوب شرقی لهستان را آغاز کرده‌اند و در نزدیکی مرز اوکراین مستقر خواهند شد.

مقام‌های واشنگتن مدعی هستند هدف از اعزام این نیروها، دفاع از قلمروی ناتو است و آمریکا قصد شروع جنگی را ندارد.

بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گذشته دستور اعزام نزدیک به سه هزار نیرو به لهستان و رومانی را صادر کرد تا از اروپای شرقی در برابر تنش احتمالی بحران اوکراین محافظت شود.

آمریکا و ناتو مدعی هستند روسیه قصد دارد به اوکراین حمله کند، روسیه که از ناتو خواستار تضمین برای نپذیرفتن عضویت اوکراین شده، وجود هرگونه طرحی را برای حمله به این کشور شرق اروپا تکذیب می‌کند.

الکساندر گراشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه تصمیم آمریکا برای اعزام بیش از ۳ هزار نیروی نظامی به آلمان، لهستان و رومانی را گام مخرب خوانده که رسیدن به سازش بر سر اوکراین را دشوارتر خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha