مشارکت خیّران برای ساخت مدارس در آذربایجان غربی به ۷۰۰ میلیارد ریال رسید

ارومیه-ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌ غربی گفت: مشارکت خیّران مدرسه ساز در استان طی سال جاری برای ساخت مدارس به ۷۰۰ میلیاردریال رسیده و حدود ۷۵ درصد از چشم انداز تعیین شده از سوی سازمان در این خصوص محقق شده است.

سپیده طیب‌قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه ‌فجر امسال اظهار داشت: در دهه فجر امسال ۳۱ پروژه در قالب ۱۶۸ کلاس درس در استان افتتاح شده و یا به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: هشت مدرسه در قالب ۴۸ کلاس در شهرستان ارومیه افتتاح شده و بقیه در سایر شهرها به بهره برداری رسیده یا افتتاح خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌ غربی اضافه کرد: در سال جاری ۲۸۲ مدرسه در قالب یک هزار و ۹۰۰ کلاس درس در دست اجراست که تاکنون یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برای آنها هزینه شده است.

قاسمی ادامه داد: از مجموع طرح ها، برای احداث ۶۴ پروژه در قالب ۳۰۱ کلاس درس تا پایان امسال به بهره برداری می رسد که با افتتاح این کلاس ها ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر دانش آموز از فضای ایمن برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۹۸درصد از کلاسهای درس استان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده، اضافه کرد: استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس استان یکی از اولویت‌های مهم این اداره کل بوده است و ۲ درصد باقی مانده نیز طی هفته های اخیر از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام شده اندکه عملیات اجرایی آنها نیز در حال انجام است.

قاسمی ادامه داد: در ۶ سال گذشته تمامی ۹ هزار و ۱۱۸ کلاس درس با سیستم گرمایشی مناسب استانداردسازی شده‌اند.

آذربایجان غربی دارای ۶۴۶ هزار دانش آموز بوده و نیازمند پنج هزار کلاس درس در سال جاری است.

آذربایجان غربی از جمله استان های کمتر توسعه یافته کشور در حوزه فضاهای آموزشی است که فضاهای جدید و مستحکم آموزشی از جمله نیازهای مهم این استان به شمار می رود.
مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را در آذربایجان غربی آغاز کرده و مدارس خیّرساز استان با همت ۳۴۸ نفر، ۴۲ موسسه و سه هزار و ۶۰۰ همیار مدرسه ساز ساخته شده است.

در حال حاضر میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۱۸ متر مربع و در استان ۴.۰۵ مترمربع است که برای رسیدن به متوسط کشوری چهار هزار و ۵۵۰ کلاس درس نیاز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha