از ساماندهی میدان آزادی تا نخستین مدرسه دوچرخه سواری در تهران

تهران- ایرنا- ساماندهی میدان آزادی، صدور مجوز ۵۰۰ انشعاب فاضلاب شهری در محله طرشت و همچنین راه اندازی نخستین مدرسه دوچرخه سواری در بوستان ولایت از مهمترین اخبار مناطق شهر تهران است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شهرداری منطقه ۹، در راستای طرح تحول در نگهداشت شهر، محمد جواد خسروی شهردار این منطقه به همراه مدیران شهری با بازدید میدانی از ورودی غربی پایتخت، ۵۱۲ معضل در محور اصلی راهپیمایی۲۲ بهمن واقع در خیابان و میدان آزادی را شناسایی و دستور رسیدگی را صادر کرد.

برج و میدان آزادی هر ساله شاهد خیل عظیم پرشور مردمی در یوم الله ۲۲بهمن می باشد که منطقه۹ به عنوان قدمگاه امام میزبان اصلی راهپیمایی به واسطه این نماد ملی-مذهبی و بزرگترین میدان پایتخت در ورودی شهر تهران است.

مجوز ۵۰۰ انشعاب فاضلاب شهری در محله طرشت صادر شد

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 2 گفت: با هماهنگی شهرداری این منطقه و شرکت آب و فاضلاب منطقه‌ای، مجوز اتصال ۵۰۰ انشعاب محله طرشت شمالی به شبکه فاضلاب شهری صادر شد.

حمیدرضا رنجبر گفت: شبکه فاضلاب یکی از مهمترین پروژه های زیست محیطی شهری است که نقش موثری در کاهش آسیب های زیست محیطی و تامین محیطی سالم برای شهروندان دارد.  برهمین اساس، مدیریت شهری منطقه تلاش دارد تا در همکاری با شرکت آب و فاضلاب، عملیات اجرایی این طرح زیست محیطی را تسریع کند.

وی افزود: به منظور توسعه و تکمیل شبکه انتقال فاضلاب، ۵۰۰ مجوز حفاری انشعاب  در خیابان طرشت شمالی صادر شده است و صدور مجوز در محدوده ناحیه ۶ منطقه نیز در دستور کار قرار دارد.

رنجبر با بیان اینکه در بعد زیست محیطی با جمع‌آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب، آب از چرخه یک بار مصرف و مخرب به چندبار مصرف و سازنده  تبدیل می‌شود، گفت: همین موضوع علاوه بر کاهش آلودگی های زیست محیطی، موجب مدیریت بهینه منابع انرژی می‌شود.

پایگاه های مدیریت بحران مناطق ۱۵ و ۱۸، در شُرُف بهره برداری

پایگاه های پشتیبانی و مدیریت بحران مناطق ۱۵ و ۱۸ تکمیل و آماده بهره برداری شد.

سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران افزود: عملیات تکمیل سوله های مدیریت بحران محله مسعودیه در منطقه ۱۵ و محله امام زاده زید در منطقه ۱۸ که از پاییز سال گذشته آغاز شده بود، به اتمام رسیده و این پایگاه ها آماده تحویل به بهره بردار شده است.

هادی حق بین، اجرای اقداماتی از قبیل نصب تابلوهای برق، دریچه های هوا، کابل کشی روشنایی موتورخانه، عملیات عمرانی، نصب لوازم بهداشتی، نصب و راه اندازی سیستم اعلان حریق، تکمیل نمای مشبک، نصب پمپ های مخزن ذخیره و نصب مخزن روزانه سوخت را به منزله اجرای آخرین مراحل عملیات عمرانی در پایگاه های مدیریت بحران مناطق ۱۵ و ۱۸ دانست و یادآور شد: با توجه به تحویل این پایگاه ها به سازمان عمرانی مناطق به صورت نیمه کاره، سایر بخش های محوطه، نما و سقف ها رفع نقص شد.

بازدید هفتگی  شهردار منطقه ۱۸ به محله خلیج فارس رسید

شهردار منطقه ۱۸ گفت: در بازدید هفتگی از محلات ضمن دیدار چهره به چهره با شهروندان مسائل و مشکلات این محلات شناسایی و در رفع آن تسریع می شود.

یعقوب هوشیار افزود: بازدید از محلات و بدست آوردن اطلاع دقیق از مشکلات موجود در محلات منطقه ۱۸ به شکل مستمر در دستور کار معاونت خدمات شهری و معاونت فنی و عمران قرار دارد و در طول هر هفته حداقل  یک  محله مورد بازدید قرار می‌گیرد و این کار به شکل مستمر ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: مشاهده مسائل و مشکلات محلات از نزدیک موجب می‌شود مردم مطالبات خود را با مسئولان در میان گذاشته و برخی اقدامات سریع‌تر انجام شود که این موضوع در بازدیدهایی که تاکنون انجام شده منجر به کسب رضایت شهروندان شده است، به طوری که در برخی موارد تا کمتر از یک روز پس از بازدید مشکلات موجود رفع شده است.

هوشیار مزیت‌های بازدیدهای محله‌ای را فراتر از رفع مشکلات این محلات دانست و عنوان کرد: علاوه بر رفع و رجوع معضلات نقاط مختلف شهر، در این بازدیدها می‌توان ظرفیت‌های محلات را به شکل دقیق‌تر مورد رصد و پایش قرار داد و با برنامه‌ریزی‌های اصولی، نقاط مختلف شهر را به سمت توسعه‌ محلی و محله محور رهنمون کرد.

شایان ذکر است در مسیر بازدید از محله خلیج فارس جنوبی از بلوار شهید مهتدی، خیابان ثارالله، کارواش ۷۷۷، دوربرگردان ابتدای اتوبان آزادگان، زمین بایر جنب بوستان شهدای غواص، خیابان ابوسعید شرقی، بوستان دوستدارکودک و زمین چمن شهید عبدالله وند بازدید بعمل آمد و نسبت به رفع مشکلات از جمله انهار،   معابر ترافیکی، رفع  سد معبر، لکه گیری آسفالت، مرمت سنگ فرش و ترمیم مخازن دستوراتی صادر شد. همچنین پس از بررسی مشکلات مقرر شد کارگروه ویژه از این هفته در ناحیه ایجاد شده و پایش مشکلات به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

احداث توقفگاه اضطراری در بزرگراه آزادگان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۲ از احداث توقفگاه اضطراری در مسیر شمال به جنوب بزرگراه آزادگان، محدوده بلوار امیرکبیر خبر داد.

سید فرهاد خدابخشی اظهار داشت: با توجه به درخواست های پلیس راهور مبنی بر احداث پهلوگاه یا توقفگاه اضطراری در مسیر شمال به جنوب بزرگراه آزادگان محدوده خیابان امیرکبیر، احداث پهلوگاه به مساحت حدود ۵۰۰متر مربع و به طول ۱۶۰متر و عرض ۳ متر  از اواسط آذرماه سال جاری شروع و طی مدت یک ماه به پایان رسیده است.

وی افزود: از ویژگی های این پهلوگاه می توان به مساحت آن و توقف تعداد بیشتر از حد معمول خودروهای پلیس و خودروهای عبوری اشاره کرد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه ۲۲ گفت: باتوجه به اینکه بزرگراه ها و آزادراه های گوناگون در این منطقه غربی تهران وجود دارد، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه اقدمات گوناگونی را برای تردد آسوده عابران پیاده و خودروها در نظر دارد.

نخستین مدرسه دوچرخه‌سواری کشور در بوستان ولایت تأسیس می‌شود

تفاهم نامه همکاری مشترک شهرداری منطقه ۱۹ و فدراسیون دوچرخه سواری در راستای توسعه این ورزش همگانی در این محدوده از شهر تهران طی نشستی با حضور شهردار منطقه و سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری منعقد شد.

در این نشست مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ توسعه ورزش در رشته های مختلف را از تأکیدات جدی شهردار تهران اعلام کرد و گفت: در راستای تحقق این سیاست، هفته گذشته بازدیدی با حضور سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری از ظرفیت های دوچرخه سواری این منطقه در بوستان ولایت صورت گرفت و به منظور هم افزایی هرچه بیشتر برای دستیابی به اهداف مورد نظر و استفاده بهینه از ظرفیت های هر دو طرف  درجهت توسعه این ورزش همگانی نیز امروز تفاهم نامه ای همکاری مشترک منعقد و امضا شد.

به گفته وی از مهمترین دستاورد های این تفاهم نامه راه اندازی «مدرسه دوچرخه سواری» در بوستان بزرگ ولایت برای نخستین بار در کشور است.

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به پتانسیل های خوب این منطقه در بحث ورزش و دوچرخه سواری به ویژه در بوستان ولایت ابراز امیدواری کرد با هم افزایی و مشارکت شهرداری منطقه و فدراسیون دوچرخه سواری شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه باشیم.

در این نشست رسول هاشم کندی سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری نیز به ظرفیت های بالای شهرداری های مناطق برای توسعه همگانی رشته دوچرخه سواری اشاره و اظهار کرد: امیدواریم این تفاهم نامه گامی برای برای همکاری با سایر شهرداری های مناطق باشد تا بتوانم از همه پتانسیل های شهری و دوچرخه سواری در شهر تهران بهره‌مند شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha