۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۵۵
کد خبر: 84641659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدراعظم آلمان: پاسخ ما به مسئله حمله احتمالی به اوکراین قاطع و متحد خواهد بود

تهران-ایرنا- صدراعظم آلمان تصریح کرد که پاسخ این کشور به حمله احتمالی روسیه به اوکراین قاطع، مصمم و متحد خواهد بود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه دویچه وله، اولاف شولتس طی مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست در پاسخ به سوالی در این رابطه که آیا دولت برلین گشایش پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ را در صورت حمله روسیه به اوکراین متوقف خواهد کرد، گفت که وی به جزئیات در این زمینه اشاره‌ای نمی‌کند اما پاسخ آلمان یکپارچه، مصمم و تعیین‌کننده خواهد بود.

شولتس افزود: این مسئله به طور کامل اشکار است که در این شرایط همه گزینه‌ها روی میز خواهد بود.

صدراعظم آلمان در ادامه تصریح کرد که این کشور با کاهش انتقال تسلیحات به اوکراین، معیارهای سختگیرانه‌ای را در فرآیند صادرات تسلیحات در نظر می گیرد.

این در حالی است که آلمان پیش از این با انتقادهایی مبنی بر اینکه اقدامات کافی برای حمایت از اوکراین انجام نمی دهد، روبرو بوده است.

شولتس خاطر نشان کرد که روسیه در صورت حمله به اوکراین، بهای زیادی پرداخت خواهد کرد.

این مقام ارشد آلمان قرار است روز دوشنبه با جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار کند و انتظار می رود که دو طرف در مورد تحولات اوکراین نیز تبادل نظر داشته باشند.

صدراعظم آلمان در پاسخ به انتقادها مبنی بر اینکه آلمان به اندازه کافی از اوکراین حمایت نمی‌کند، گفت: برلین قوی‌ترین حامی اقتصادی اوکراین است. آلمان دو میلیارد دلار طی هفت سال گذشته به اوکراین کمک کرده است.

شولتس در پاسخ به این انتقاد که آلمان یک هم‌پیمان قوی داخل ناتو محسوب نمی شود، گفت: برلین بزرگترین بودجه دفاعی را در قاره اروپا دارد و با ارسال هزاران سرباز، با ناتو همراهی کرده است.

شولتس قرار است  ۱۵ فوریه به مسکو سفر کند و با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دیدار و گفت‌وگو کند.

این مقام ارشد آلمان در پاسخ به این سوال که چه پیامی برای پوتین در این سفر خواهد داشت، گفت: به این مسئله اشاره خواهم کرد که اگر روسیه با نیروهای نظامی‌اش در اوکراین مداخله کند، بهای بسیار زیادی پرداخت خواهد کرد.

اولاف شولتس پیش از این گفته بود که در راستای تقویت حضور کشورش در عملیات پیمان اتلانتیک شمالی "ناتو"، برلین آماده افزایش نیروها در کشورهای بالتیک است.

شولتس پیشتر در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ARD گفته بود: ما آماده ایم هر کاری را که برای تقویت حضور آلمان در عملیات ناتو در منطقه بالتیک لازم است انجام دهیم.

آمریکا و متحدانش اخیرا مدعی شده اند که روسیه به دنبال حمله به اوکراین است اما کرملین بارها این ادعا را رد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha