۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۲۰
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 84641212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۳ هزار روستایی تایباد از نعمت گاز برخوردار شدند

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۲۰
کد خبر: 84641212
۳ هزار روستایی تایباد از نعمت گاز برخوردار شدند

مشهد- ایرنا - قائم مقام شرکت گاز خراسان رضوی اعلام کرد: همزمان با دهه فجر، طرح گازرسانی به هشت روستای مرزی تایباد با جمعیتی افزون بر سه هزار نفر به بهره‌برداری رسید.

«فرشید دشتی» روز یکشنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح گازرسانی به هشت روستای تایباد به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در هشت روستای مرزی بخش مرکزی تایباد به بهره‌برداری رسیده است، ضمن اینکه پروژه گازرسانی روستاهای تایباد شامل ۱۱۶ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، سه ایستگاه تقلیل فشار و ۲ هزار و ۵۸۱ علمک است که با حضور استاندار خراسان رضوی افتتاح شد. پشته، ایله، آبقه، قلعه‌نو، کوه‌آباد، کرات، رهنه و فرزنه روستاهایی هستند که از نعمت گاز بهره مند شدند.

دشتی افزود: با احتساب این روستاها، تعداد ۳۶ روستای تایباد از گاز طبیعی برخوردار هستند که ۹۶ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را در بر می‌گیرد همچنین گازرسانی در ۲ روستای دیگر این شهرستان نیز دردست اقدام است که تا اواخر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

محوطه انتقال کالا، مسیر هدایت آب‌های سطحی، تحویل ۲ دستگاه خودروی آتش‌نشانی، تصفیه‌خانه فاضلاب و ۲ ستون برج نوری در پایانه مرزی دوغارون با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال و مجتمع خدماتی رفاهی چندمنظوره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و گازرسانی به هشت روستای بخش مرکزی تایباد با اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال از جمله طرح‌های مورد بهره‌برداری در سفر نظری به گذرگاه زمینی دوغارون و شهرستان تایباد بود.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد متشکل از دو بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha