۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۱۵
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84641183
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۲ محور روستایی در استان اصفهان مسدود است

اصفهان - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از مسدود بودن ۲ راه روستایی در نقاط مختلف این استان خبر داد و گفت: تلاش برای بازگشایی این راه‌ها ادامه دارد.

فرزاد دادخواه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همه محورهای این استان بجز محور روستایی گردنه "کلوسه" و محور روستایی "کمران"  شهرستان فریدونشهر، باز است.

وی ادامه داد: این ۲ محور هم اکنون با ۲ دستگاه بلدوزر در حال بازگشایی است و تا یکی ۲ روز آینده بازگشایی می شود.
دادخواه با بیان اینکه بارش برف اواخر هفته گذشته موجب مسدود شدن محور روستایی کمران شد اضافه کرد: راهداران  پس از هر بارش اقدام به بازگشایی مسیرهای برفگیر می کنند اما کولاک و وزش باد شدید موجب انباشته شدن برف برخی محورها می شود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اظهار داشت: عملیات برفروبی در محور کمران از هفته گذشته آغاز شد اما با توجه به بارش برف در روزهای جمعه و شنبه، این عملیات متوقف شد و امروز با مساعد شدن هوا یک دستگاه بولدوزر به منطقه منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: گردنه کلوسه نیز هم اکنون در حال بازگشایی است و تا یکی ۲ روز آینده شاهد بازگشایی گردنه کلوسه و محور روستایی کمران خواهیم بود.
دادخواه افزود: ارتفاع برف در بعضی مقاطع این محور های روستایی به بیش از ۲ متر می رسد که این مساله موجب کندی عملیات بازگشایی محورها شده است.

وی به مردم توصیه کرد که از سفرهای غیرضروری خودداری کنند  و برای کسب اطلاع از وضعیت راه ها،  پیش از سفر  از طریق  تماس با سامانه گویای ۱۴۱  و شماره های ۳۷۷۹۱۴۱۱  و ۳۷۷۹۱۴۱۲ و ۰۹۱۳۳۲۸۸۰۰۰ تماس حاصل کنند.

گردنه کلوسه با ترانشه‌های ۲ طرفه،  یکی از مرتفع‌ترین نقاط کشور محسوب می‌شود.

این گردنه ارتباط زمینی روستاهای کلوسه، وستگان، دورک، کاهگانک، کاهگان بالا، گاهگان پایین و وزوه را با سایر نقاط شهرستان فریدونشهر در غرب استان اصفهان برقرار می‌کند.

 با بارش برف و کولاک، تردد در این گردنه، بسیار سخت و در برخی اوقات غیرممکن می‌شود تا عملیات برفروبی توسط راهداری صورت گیرد.

شهرستان فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت، در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha