۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84640786
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان سرمایه گذاری شده است

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سرمایه گذاری طرح نهضت ملی مسکن در این استان از محل آورده متقاضیان و مشارکت بانک عامل ۶ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایرنا، مسعود بیات منش روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن کوی زیتون زنجان که به صورت وبینار با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نسبت به استان های دیگر پیشرو بوده و اقدامات قابل توجهی در این خصوص انجام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از سال گذشته در استان زنجان آغاز شده است، اظهار داشت: واحدهای مسکونی در قالب قانون جهش تولید چهار میلیون مسکن در چهار سال احداث می شود که امسال بر اساس برنامه حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی سهم زنجان اعلام شده که ۲۰ هزار واحد از سهم جمعیت بیشتر است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۷۰ هزار مجموع واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به شمار می رود که باید توسط تعاونی های مسکن و بخش دولتی در مناطق شهری و روستایی  ساخته شود.
بیات منش ادامه داد: از ۷۰ هزار واحد مسکونی این طرح ۵۰ هزار در شهرها و ۲۰ هزار واحد مسکونی نیز در روستاهای استان احداث می شود.
وی اضافه کرد: احداث ۱۲ هزار واحد مسکونی سهم بخش خصوصی در ۲۱ شهر زنجان است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: برای حدود سه هزار و ۲۰۰ واحد پروانه ساختمانی صادر شده است.
بیات منش به تامین زمین برای واحدهای مسکونی اشاره کرد و یادآورشد:  باید برای ۳۸ هزار واحد مسکونی توسط دولت زمین تامین شود.
وی یادآوری کرد: برای ۲۱ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده است.
وی اضافه کرد: برای ۱۵ هزار واحد هم تخصیص پروژه انجام شده و ۶ هزار واحد نیز با  ثبت نامی های جدید به پروژه ها تخصیص داده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پیش بینی می شود که متقاضیان بیشتر از سهمیه باشد درحالیکه در سطح کشور سهمیه های تخصیصی پایین تر است.
بیات منش یادآوری کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سطح استان حدود ۳۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن در نهضت ملی مسکن باشند.
وی افزود: برای این متقاضیان در سه فاز ۱۰ هزار نفری پیامک ارسال، سپس برای تشکیل پرونده فراخوان داده می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، سرمایه گذاری به خصوص از جمله آورده متقاضیان همراه با سه هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان بانک‌ عامل را ۶ هزار میلیارد تومان در نهضت ملی مسکن بیان کرد.
بیات منش با بیان اینکه برای تامین منابع دولتی این پروژه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش زیربنایی و روبنایی پیش بینی شده است، اظهار داشت: در بخش زیربنایی پیمانکاران مشغول  هستند و عملیات آماده سازی را انجام می‌ دهند، آب و برق پروژه ها طراحی شده و در مرحله مناقصه قرار دارد.
وی یادآوری کرد: در کوی زیتون و زنگان اولویت در ارائه خدمات روبنایی اعم از فضای سبز، بخش های آموزشی، فرهنگی، تجاری و مساجد است.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی بیش از ۹ هزار طرح نهضت ملی مسکن به حضور وزیر راه و شهرسازی به صورت وبینار در ششمین روز از دهه فجر با حضور استاندار زنجان و سایر مسئولان استانی آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha