۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84640634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی ۹ هزار طرح نهضت ملی مسکن در زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - در ششمین روز از ایام دهه فجر با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی ۹ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در زنجان به صورت وبینار آغاز شد و همزمان بخشی از پروژه‌های عمرانی حوزه مسکن در شهرهای دیگر کشور به افتتاح رسید.

به گزارش ایرنا، استاندار زنجان روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن کوی زیتون زنجان که به صورت وبینار برگزار شد، افزود: سال آینده برای همه استانهای کشور از جمله زنجان هدفگذاری رشد اقتصادی انجام شده است.  

محسن افشارچی اظهارداشت: زنجان نیازمند ۳۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه های مختلف است.
وی ادامه داد: سهم نهضت ملی مسکن هفت تا ۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که این مهم را برای سال آینده لحاظ کرده ایم. 
استاندار زنجان گفت: با توجه به تلاش های انجام شده موافقت پرداخت تسهیلات اخذ شده است که با توجه به سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه مسکن باید ارزش افزوده این مهم فراتر از موضوع مسکن باشد.
افشارچی یادآوری کرد: باید موارد دیگر در قبال این مهم دارای ارزش افزوده باشد که انتظار داریم پیمانکاران و مشاوران در سطحی بالاتر قرار گرفته و ارتقای توان آنها محقق شود تا چندین پیمانکار بین المللی نیز تربیت کرده باشیم.
وی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا مراکز خرید فرهنگی، ورزشی، آموزشی و مساجد را در شهرکهای جدیدی که طرح نهضت ملی مسکن اجرا می‌شود، لحاظ کنیم.
استاندار زنجان گفت: ساختمان هایی که احداث می شود باید به لحاظ تکنولوژی و صرفه جویی در انرژی جدید باشند.

راه و شهرسازی ۶۰ هزار مترمربع زمین برای احداث نهضت ملی مسکن روستایی تامین کرده است
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان نیز در ادامه این آیین گفت: در روستاهای استان ۵۱ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده که با این رقم ۵۵ درصد واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده است.
رضا خواجه ای اظهار داشت: در این مقوله ۱۰ درصد از نرم کشوری بالاتر هستیم و سالانه پنج هزار واحد مسکونی روستایی را مقاوم سازی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه تاکنون برنامه مقاوم سازی ۴۶ هزار واحد مسکونی ابلاغ شده است، افزود: چهار هزارو ۱۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی و از این تعداد سه هزار و ۱۸۰ مورد عقد قرارداد شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: برای چهار سال آینده ۲۰ هزار واحد مسکونی را در استان مقاوم سازی خواهیم کرد.
خواجه ای خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی استان زنجان برای طرح نهضت ملی مسکن ۶۰ هزار مترمربع زمین تامین کرده که اقدامات احداث یک‌هزارو ۴۴۰ واحد انجام شده است.
وی افزود: از این تعداد یک‌هزارو ۳۷۰ واحد توسط بنیاد مسکن و مابقی توسط خود متقاضیان به صورت انفرادی و گروهی احداث خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در ششمین روز از دهه فجر به شکل نمادین پروژه ۹ هزار واحدی «کوی زیتون» زنجان از کل پروژه ۱۴ هزار واحدی استان با حضور استاندار و مسوولان استانی زنجان کلنگ زنی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha