۱۷ بهمن ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

استان ها- ایرنا- اومیکرون در کشور همچنان درمسیر ثبت رکوردهای جدید کرونایی می‌تازد و مسئولان حوزه بهداشت تاکید دارند اگر نتوانیم از گردش ویروس در سطح جامعه جلوگیری کنیم، اومیکرون مانند سایر سویه‌های پیشین تعداد مرگ‌های زیادی را ثبت و روزهای سخت‌تری را تجربه خواهیم کرد.

سویه اومیکرون اواخر آذرماه وارد کشور ما شد، در این مدت به آرامی به استان‌های مختلف کشور راه یافت اکنون به قدری انتشار یافته که هر روز افراد زیادی را مبتلا می‌کند.

با توجه به گسترش سویه اومیکرون در سراسر کشور، تعداد شهرهای قرمز کرونایی به ۱۲۰ شهر افزایش یافت و ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد، ۱۵۳ شهرستان نارنجی و هشت شهرستان آبی قرار دارند.

بر طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر کودکان ۲۰ درصد از مبتلایان به  اومیکرون را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس آماری که دکتر نادر توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در ستاد کرونای استان تهران اعلام کرد در هفته دوم بهمن امسال، تعداد فوت شدگان نسبت به هفته اول این ماه، شاهد رشد ۴۸ درصدی است و ۹۰ درصد فوت شده ها را افراد بالای ۵۰ سال تشکیل می دهند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران تعداد کل مراجعان مبتلا به کرونا را در هفته آخر دی ۷۰۰ نفر، هفته نخست بهمن را پنج هزار و ۸۰۰ و هفته دوم این ماه را ۳۳ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام و تاکید کرد: بعد از چهار هفته ثبات نسبی در تعداد مراجعات، متاسفانه در هفته گذشته بار دیگر شاهد افزایش بی سابقه موارد ابتلا هستیم.

۱۷ بهمن ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تازه ترین اخبار از وضعیت شیوع اومیکرون در استان‌ها 

در حالی که مازندران حدود چهار ماه تقریبا آرام و با ثبات کرونایی را پشت‌سر گذاشت و با رنگ‌ آبی کرونایی وارد یازدهمین ماه سال شد، حالا با گذشت ۱۶ روز از بهمن تعداد مرگ‌های کرونایی این استان دو ماه گذشته بیشتر شده است تا پازل بازگشت مازندران به وضعیت قرمز تکمیل شود. بر اساس آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، ۴۳ نفر در آذر و ۴۴ نفر در دی بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران جان باختند. اما این آمار در ۱۶ روز از ماه جاری به ۴۵ نفر رسیده و با روندی دیده می‌شود قطعا تا پایان ماه بیشتر هم خواهد شد.

اومیکرون در سایر شاخص‌های آماری کرونا در مازندران مانند سرعت افزایش تعداد مجموع بستری‌شدگان، تعداد بیماران بدحال و میزان مراجعات سرپایی روزانه نیز به سرعت پیشروی می‌کند. تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های مازندران به سرعت در حال نزدیک شدن به هزار نفر است. در حالی که یکم بهمن ۲۴۱ نفر در بیمارستان‌های مازندران به دلیل ابتلا به کرونا بستری بودند و ۶۶ نفرشان نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار داشتند، در شانزدهمین روز از این ماه تعداد مجموع بستری‌شدگان به ۸۱۶ نفر و تعداد بیماران بدحال در بخش‌های آی‌سی‌یو به ۱۵۱ نفر رسید.

در ادامه روند صعودی شیوع کرونا در موج ششم آمار بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان نسبت کمترین میزان خود چندماه اخیر با افزایش حدود ۳.۵ برابری امروز یکشنبه به ۴۳۹ نفر رسید که از بازگشت روزهای تلخ موج های قبل حکایت دارد.

اومیکرون پس از ورود به ایران نیمه‌های ماه گذشته در گیلان مشاهده شد. کمتر از ۱۰ روز از رخ‌نمایی این ویروس از اواخر دی ماه گذشته شمار بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان روند صعودی را آغاز کرد و در این مدت آمار بسترها به بیش از ۳.۵ برابر رسید.

بسترهای روزانه مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان نیز افزایشی است و طی ۲۴ ساعت گذشته با ۱۵۰ بستری به بیشترین میزان طی ماه‌های اخیر رسیده‌است.

با افزایش آمار روزانه مبتلایان به کرونا و روند صعودی بستری‌های مبتلا به این بیماری، تعداد بیماران بدحال در مراقبت‌های ویژه نیز فزونی یافته و براساس آخرین آمار امروز "یکشنبه" ۵۵ بیمار بدحال تحت مراقبت ویژه هستند.

از استان یزد خبر رسیده که در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای تشخیصی سازمان جهانی بهداشت ۵۰۷ بیمار مبتلای قطعی به کووید- ۱۹ شناسایی شدند که از این تعداد به دلیل وخامت حال عمومی آنها ۳۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۴۷۷ نفر هم به دلیل خفیف بودن بیماری در منزل دوران نقاهت خود را طی می‌کنند.

در شبانه روز گذشته یک بیمار کووید -۱۹ در ابرکوه و یک نفر هم در مهریز جان خود را از دست دادند و هم اکنون ۴۳۰ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

هم اکنون ۹ شهرستان یزد از لحاظ رنگ بندی کرونایی قرمز است و شهرستان های اشکذر و بافق نارنجی هستند.

امروز همچنین خبری از وضعیت کرونایی مردم اردبیل منتشر شد مبنی بر اینکه در ادامه روند صعودی شیوع کرونا، بستری مبتلایان روزانه کرونا در استان اردبیل نسبت به هفته قبل چهار برابر افزایش یافته است. 

در شبانه روز گذشته با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان کرونا، مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در این استان به رقم ۲ هزار و ۶۳۴ نفر رسید. شهرستان‌های اردبیل، بیله‌سوار، خلخال، سرعین، کوثر، گرمی، نمین و نیر در وضعیت زرد، شهرستان پارس‌آباد در وضعیت نارنجی، شهرستان اصلاندوز در وضعیت آبی و شهرستان مشکین‌شهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

خبر دیگر اینکه در شهرستان گناباد به دنبال شیوع ویروس اومیکرون تعداد بیماران مراجعه کننده به تریاژ بیماران تنفسی بیمارستان علامه بهلول گنابادی در ۱۵ روز گذشته با افزایش بیش از ۴۵۰ درصدی از ۵۴ مورد در ابتدای بهمن ماه به ۲۹۷ نفر در پانزدهم این ماه رسید و بیماران بستری شده در این بیمارستان ۲ برابر افزایش یافت.

از مجموع ۵۳ هزار و ۹۹۴ تست کرونا از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در شهرستانهای تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) ۱۵ هزار و ۳۵۸ نفر مبتلا به این بیماری شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفته اند.

اما درباره آخرین وضعیت کرونایی در استان خوزستان گزارش شده است که تاکنون فوت ناشی از سویه اُمیکرون در کودکان خوزستانی دیده نشده است. هم اکنون ۲۱۴ بیمار بستری در خوزستان وجود دارد که دو سوم آنها در بخش‌های عادی و یک سوم نیز در بخش‌های ویژه زیر مراقبت هستند و ۱۷ بیمار نیز اینتوبه‌ای می‌باشند.

میزان بیماران بستری ناشی از کرونا در خوزستان نسبت به هفته قبل سه برابر شده است .وضعیت آبادان هم اکنون قرمز، وضعیت  ۹ شهرستان استان  نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی هستند.

خبر دیگر اینکه ٩۵ درصد مبتلایان مثبت قطعی به سویه اُمیکرون کرونا در استان سمنان به صورت سرپایی درمان و پنج درصد مبتلایان در مراکز درمانی بستری شدند.

در یک هفته گذشته حدود ٩ هزار نفر با علایم کرونا به مراکز درمانی استان سمنان مراجعه کردند که آزمایش کرونای چهار هزار و ۶٠٠ نفر مثبت بود. شهرستان‌های گرمسار و دامغان در وضعیت قرمز کرونایی، سمنان و شاهرود در وضعیت نارنجی، و مهدیشهر، سرخه، میامی و آرادان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

از کهگیلویه و بویراحمد خبر رسیده که شمار قربانیان کرونا در استان با فوت ۲ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته به یک هزار و ۵۳ نفر رسید. هم اکنون ۱۰۲ بیمار در بیمارستان‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۳۵ بیمار مبتلای قطعی و سه بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می کنند. 

 از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۸۶ هزار و ۸۴۵ بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد بهبود یافته اند.
 وضعیت رنگ بندی کرونا  شهرهای یاسوج، دهدشت، دوگنبدان نارنجی و باشت در کهگیلویه و بویراحمد نارنجی است .

 در استان هرمزگان در شبانه روز گذشته با بستری شدن ۹۰ بیمار دیگر، شمار کل بستری‌های کرونا در استان به ۲۹۲ نفر رسید. در ۲۴ ساعت گذشته فوتی براثر کرونا در هرمزگان ثبت نشد و جمع جانباختگان براثر این بیماری همان ۲ هزار و ۴۷۹ نفر باقی ماند.
اکنون ۲۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال چهار نفر از آن‌ها وخیم است.

همچنین هفت بیمار کووید ۱۹ طی ۴۸ ساعت گذشته در استان مرکزی جان باختند. مجموع بیماران شناسایی شده در استان، ۸۵ مورد در بیمارستان‌ها بستری شدند و  شمار مبتلایان کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان مرکزی به ۱۱۳ هزار و ۲۶ نفر رسیده است. تاکنون ۳ هزار و ۱۷ نفر در استان مرکزی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته‌اند.

از استان خراسان رضوی خبر رسیده که تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی به ۸۴۰ نفر افزایش یافت که از این تعداد ۶۳۰ نفر در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستندکه علاوه بر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.

 تعداد بیماران بدحال کرونایی که اکنون در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند  ۱۸۵ نفر است. تعداد بستری‌شدگان روزانه در خراسان رضوی دیروز ۲۹۰ نفر گزارش شده است که این روند همچنان افزایشی است.
در حال حاضر شهرستانهای سبزوار، بردسکن، رشتخوار، کلات، نیشابور، تربت‌حیدریه، مشهد و بینالود در وضعیت قرمز هستنند و بقیه شهرستانهای استان در شرایط نارنجی و زرد قرار دارند.
در استان البرز ۷۸ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی این استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند.  ۳۸۰ بیمار بدحال کووید ۱۹ اکنون در مراکز درمانی استان البرز بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

طی ۲۴ ساعت گذشته  یک مورد فوتی کرونایی در استان ثبت شده است و در مجموع ۶ هزارو  ۵۱۶ بیمار  بدحال کووید ۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در البرز جان باخته‌اند.

با توجه به آمارهای اعلام شده ابتلا به اُمیکرون در کشور و این استان صعودی بوده بطوریکه نرخ ابتلا به این سویه در شهرستان زنجان ۲۰ برابر شده است.

 شمار مراجعه کنندگان به مطب ها و کلینیک‌ها، درمانگاه‌های شبانه روزی و حتی بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی با توجه به نرخ ابتلا روند افزایشی دارد و با سیر صعودی چندین برابر شده است.در زمان حاضر ۱۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، تعداد بیماران سرپایی شناسایی شده در استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۱۴۱هزارو ۶۶۲ نفر و تعداد موارد مثبت بستری به ۱۳ هزار و ۵۲۳ نفر رسیده است و در مجموع یک‌هزار و ۸۳۵ نفر در استان زنجان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

از سویی دیگر طبق آخرین رنگبندی، شهرستان ابهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است و شهرستان‌های زنجان، خدابنده و خرمدره به رنگ نارنجی و شهرستان‌های ایجرود، سلطانیه، طارم و ماهنشان هم در شرایط زرد هستند. طی روزهای اخیر افزایش ۲۰ برابری مراجعات سرپایی و رشد پنج تا ۶ برابری بستری‌ها و بیماران  تحت مرقبت در بخش آی سی یو را در استان شاهد هستیم.

خبری دیگر از آذربایجان غربی اینکه در نیمه نخست بهمن ماه جاری، ابتلای ۶ هزار و ۴۴۵ نفر در استان به کرونا ثبت شده است که بسیار بیشتر از کل مبتلایان دی ماه است.

در این مدت، بیشترین آمار ابتلا مربوط به ۱۴ بهمن با ۹۵۱ مبتلای ثبت شده بود که این روند افزایشی همچنان ادامه دار است. آمار ابتلای روز چهاردهم بهمن امسال، بیش از ۱۴ برابر روز ابتدایی بهمن ماه برآورد می شود.

در همین حال در استان لرستان یکهزار و ۵۰ ابتلای جدید به کرونا طی شبانه روز گذشته در استان ثبت شده و شمار مبتلایان نیز به ۲۰۳ هزار و ۶۸۹ نفر رسیده است.

۲نفر در شبانه روز گذشته به علت ابتلا به کرونا در استان جان باختند و مجموع جانباختگان به ۲ هزار و ۶۹۷ نفر رسید. آخرین وضعیت کرونا در خرم آباد قرمز، در بروجرد، سلسله و الیگودرز نارنجی است و بقیه شهرستان های لرستان در وضع زرد شیوع کرونا قرار دارند.

در سیستان و بلوچستان هم با ابتلای یک‌هزار و ۲۷۶ نفر دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۴۳ هزار و ۵۰۵ نفر رسید.

با فوت ۲ نفر دیگر در شبانه روز گذشته شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۶۷۷ نفر رسید.

از اصفهان هم خبر رسیده که در موج ششم کرونا روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ کودک دارای علائم کرونا به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند که بیشتر آنها در رده سنی ۵ تا ۱۰ سال هستند.

از بین کودکان دارای علائم کرونا که به بیمارستان امام حسین(ع) اصفهان مراجعه می‌کنند حدود ۲۰ درصدشان بستری می‌شوند که  زمان آن ممکن است کوتاه یا بلندمدت باشد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر حدود ۷۸۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و حدود ۹۶ نفر از آنها بدحال هستند.

از سویی دیگر مبتلایان روزانه کرونا در استان ایلام شبانه روز گذشته به ۴۰۰ نفر رسید و مجموع مبتلایان از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون به ۶۹ هزار و ۸۵۰ نفر رسیده است.

همچنین در شبانه روز گذشته ۲۳ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری های استان ۵۸ نفر است. یک فوتی ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته ثبت شد و مجموع فوتی های استان هزار و ۱۸۱ نفر است.

در همدان با شناسایی ۳۹۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۳۱ هزار و ۴۲۰ و بیماران سرپایی مثبت به ۱۰۴ هزار و پنج نفر رسید. همچنین آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این استان صفر شد به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گزارش و ثبت نشده است.

آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون به سه هزار و ۱۷۱ نفر رسیده است. 

خبردیگری از استان گلستان مبنی بر اینکه با شیوع سویه اُمیکرون و کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گلستان از هفته گذشته تاکنون ۲.۵ برابر شد

در حال حاضر ۴۴۸ مبتلا به کرونا در گلستان بستری هستند که این تعداد  ۲۶۵ نفر بیشتر از شنبه هفته گذشته است.۶۷ نفر از مبتلایان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند که این تعداد در مقایسه با هفته قبل ۲۳ نفر بیشتر شد.

۱۷ بهمن ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

تداوم واکسیناسیون عمومی در کشور 

تا کنون ۶۱ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۱۷ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۶۹۸ نفر دُز دوم و ۱۹ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۳۵۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۵ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۶۷۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۴۵۹ هزار و ۹۷۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در استان اردبیل از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۲ میلیون و ۱۱ هزار و ۴۱۰ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان تزریق شده است.تاکنون ۹۲۲ هزار ۵۵۲ دُز واکسن نوبت اول با ۹۲ درصد پوشش و ۸۱۳ هزار و ۲۹۷ دُز واکسن نوبت دوم با پوشش ۸۲ درصد در این استان تزریق شده است.

تاکنون برای ۲۷۵ هزار و ۵۶۱ نفر از گروه‌های سنی واجد شرایط در استان اردبیل، دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده و پوشش دُز سوم در این استان به ۲۵ درصد رسیده است.

از سویی دیگر در استان قزوین هم در حال حاضر کمتر از یک سوم جمیعت بالای ۱۲ سال استان دُز سوم واکسن علیه کرونا را تزریق کرده‌اند. ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان قزوین واکسن سوم خود علیه کرونا را تزریق کرده اند. تاکنون ۹۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان قزوین یک دُز و ۸۶ درصد نیز دو دُز واکسن علیه کرونا دریافت کرده اند.

در شهرستان خمین  ۱۹۸ هزار و ۹۱۵ دُز واکسن کرونا از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون عمومی کووید ۱۹ در  سه نوبت در این شهرستان تزریق شده است.

 این میزان واکسن در خمین شامل ۸۶ هزار و ۸۸۸ دُز نوبت اول، و ۷۸ هزار و ۸۳۶ دُز نوبت دوم و ۳۳ هزار و ۱۹۱ دُز نوبت سوم برای گروه‌های هدف تزریق شده است.
خبر دیگر اینکه تاکنون ۲۰ درصد جمعیت هدف استان خوزستان دُز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خوزستان بسیار پایین و به زیر ۵۰ درصد رسیده است که ضروری است ماسک زدن و فاصله اجتماعی رعایت شود.

گزارش های کرونایی استان ها

رکوردشکنی اومیکرون در مازندران زیر سایه باورهای اشتباه کرونایی

ایلام در آستانه خیز ششم کرونا

آخرین اطلاعات درباره وضعیت کرونایی کشور 

افزایش تلفات کرونا به ۸۵ نفر / شناسایی بیش از ۳۵ هزار بیمار

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۸۳۰ نفر است.

 از دیروز تا امروز ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۵ هزار و ۴۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۹۹ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۲۶۶ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون ۱۵۲ هزار و ۹۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

دو هزار و ۳۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۵ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۲۶۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha