استاندار همدان: یکی از اقدامات دولت آوارزدایی بی‌تدبیری‌های چند سال اخیر است

همدان_ایرنا_ استاندار همدان با اشاره به تلاش های گسترده دولت سیزدهم برای توسعه اقتصادی و تامین رفاه و آسایش مردم، گفت: یکی از اقدامات دولت با توجه به گشایش‌های صورت گرفته، آوارزدایی از بی‌تدبیری‌های چند سال اخیر است.

به گزارش ایرنا از استانداری همدان، دکتر "علیرضا قاسمی‌فرزاد" روز شنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهرستان همدان، افزود: در شرایط کنونی، دولت باید به سمت کوچک‌شدن، برون‌سپاری و کسب درآمد برای هزینه در زمینه طرح‌ها و برنامه‌های خود سوق یابد. 

وی اظهار داشت: دولت باید درآمدهای حاصل از معادن خدادادی را صرف زیرساخت و توسعه کشور کند.

نماینده عالی دولت در استان همدان افزود: طبق استقامت و پایمردی که تاکنون در برابر کشورهای زیاده طلب شده، چشم‌ اندار روشنی برای آینده مردم ایران دیده می‌شود. 

وی تصریح کرد:  کشورهای طرف مذاکره تسلیم خواسته‌های مردم ما خواهند شد و با حفظ اقتدار ملت، حقوق مردم را خواهیم‌ گرفت.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه با حمایت از تولیدکنندگان و رونق تولید در راستای اعتمادسازی اقدام می شود، گفت: جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد اشتغال و تقویت معیشت مردم در دستور کار مسئولان استان قرار دارد.

استاندار همدان: یکی از اقدامات دولت آوارزدایی بی‌تدبیری‌های چند سال اخیر است

استاندار همدان با تاکید بر تلاش برای آبادانی شهرها و خدمتِ هرچه بیشتر به مردم، تصریح کرد: سفرهای شهرستانی برای بررسی و رفع مسائل و مشکلات به قوت و جدیت انجام می شود.

وی افزود: در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، استفاده بهینه از آب، صنعت و معدن در استان همدان، برنامه‌ها و طرح‌هایی به تفکیک شهرستان تدوین شده که در دستور کار قرار خواهند گرفت.

به گفته وی، بنیاد مسکن با توجه به اهمیت و آسیب‌های مهاجرت معکوس باید اقدامات لازم در جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را انجام دهد. 

استاندار همدان اظهار داشت: طرح‌ هادی در روستاها باید طبق قانون هر چند سال یک‌بار بازنگری و بررسی شود و  ساخت‌ و سازهای انجام شده در روستاها باید زیر نظر مهندس ناظر و اصول مهندسی صحیح ساخته شود تا در مقابله با زلزله و حوادث مترقبه، قوی و ماندگار باشد.

وی ضمن تقدیر از اهتمام ویژه اعضای شورای شهرستان همدان برای حل مسائل و مشکلات شهر و روستا، افزود: می‌توان از طریق مالیات بر ارزش افزوده عادلانه در جهت عمران و آبادانی شهر و به‌ویژه روستاها اقدام کرد. 

استاندار همدان تصریح کرد: باید به سمت‌و سویی رفت که درآمدهای شهرداری طی یک برنامه‌ریزی صرف حل مشکلات و مسائل شهر شود. 

به گفته وی، استان همدان ظرفیت خوبی در زمینه معادن دارد که باید بتوان از آن‌ها در راستای توسعه استان بهره‌وری کافی کرد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha