استاندار خواستار توقف خروج خام مواد معدنی بوکسیت از کهگیلویه و بویراحمد شد

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از بهره برداران معادن بوکسیت استان و بویژه شرکت آلومینای ایران (بهره بردار بوکسیت مندون شهرستان چرام) ، بدلیل عدم سرمایه گذاری در زمینه صنایع معدنی پایین دست بوکسیت ، خواستار توقف خروج خام مواد معدنی از استان شد.

سید علی احمد زاده روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در یاسوج اظهار داشت: ایجاد صنایع معدنی مرتبط توسط بهره بردار عمده بوکسیت استان (شرکت آلومینا) ضرورت دارد.

وی افزود: در صورت عدم توجه به این خواسته مهم مردمی و عدم ارایه برنامه مشخص و عدم ایجاد صنایع مرتبط ، در امکان ادامه فعالیت استخراجی معدن ، تجدید نظر جدی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر توجه به طرح‌های حوزه پژوهش در استان تاکید کرد.

احمد زاده عنوان کرد: کار پژوهشی در استان نباید تعطیل شود و سازمان برنامه و بودجه و دانشگاه یاسوج کمک کنند تا ایرادات طرح‌های پژوهشی رفع و در روند توسعه استان تاثیرگذار باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار پژوهشی تنها در حوزه مطالعاتی قابل قبول نیست، تصریح کرد: دستگاه‌های ناظر بر طرح‌های پژوهشی نظارت کنند تا کوتاهی صورت نگیرد.

وی با اشاره به تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر، افزود: در جلسه اختصاصی از پژوهشگران و فناوران استان تجلیل می‌شود.

احمد زاده بیان کرد: پژوهشگران و فناوران استان کارهای فوق‌العاده‌ای انجام دادند که می‌طلبد در نشستی علاوه بر شنیدن صحبت‌ها، مشکلات و خواسته‌ها، از آنها ویژه و در خور شان تجلیل شود.

احمدزاده با اشاره به استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد اشتغال، گفت: پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال در استان هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha