۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۴۲
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84639686
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح حشد الشعبی برای تامین امنیت حرم امام هادی(ع) با موفقیت اجرا شد

تهران - ایرنا - فرماندهی عملیات حشد الشعبی در سامرا از اجرای موفقیت آمیز طرح تامین امنیت حرم امام هادی ( ع) برای زائران امام دهم شیعیان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های عراق، «مرتضی البهادلی» عصر شنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با فرمانده عملیات ارتش این کشور در سامرا، اظهار داشت: این طرح به منظور تامین امنیت زائران حرم امام هادی (ع) همزمان با سالروز شهادت این امام در شهر مقدس سامرا با موفقیت اجرا شد و زائران با امنیت کامل این مراسم را برگزار کردند. 

وی افزود:  موفقیت این طرح مرهون تلاش‌های هماهنگ حشد الشعبی و نیروهای ارتش عراق است. 

 فرماندهی عملیات حشد الشعبی در سامرا  با بیان اینکه قبل از اجرایی شدن طرح، بازدید میدانی کنترلی از مناطق سامرا داشتیم، اظهار داشت: نیروهای تیپ‌های ۳۱۳.۳۱۴ و ۳۱۵ وابسته به فرماندهی عملیات حشد الشعبی در سامرا و با پشتیبانی ادارات حشد الشعبی در حالت آماده باش بودند تا امنیت زائران میلیونی حرم امام هادی (ع) را تضمین کنند. 

وی با بیان اینکه در این پیوند، نیروهای حشد الشعبی از دو طرف امنیت جاده بغداد - سامرا را تامین کردند، نیروهای حشد الشعبی همچنین برای تامین امنیت زائران از پل ژاپنی تا پل شهید محمد راضی و سد سامرا مستقر شدند. 

پیشتر «حشد الشعبی» دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرماندهی ستاد عملیات این سازمان در سامرا نیروهای خود را در طول مسیر بغداد – سامرا مستقر کرده و سه هزار و ۵۰۰  رزمنده و ۶۰۰ خودروی نظامی به همراه تجهیزات نظامی پیشرفته برای تامین امنیت زائران داخلی و خارجی حرم امام هادی (ع) در سامرا اختصاص داده است. 

حشد الشعبی همچنین اعلام کرده بود که پیش از این نیز عملیاتی امنیتی برای بررسی اطراف و مرکز سامرا برای جلوگیری از هرگونه نقض امنیتی انجام شده است و نیروهای امنیتی همچنین همه جزیره‎‌ها و رودخانه‌های مجاور حرم مطهر امامین عسکریین (ع) را بازرسی کرده‌اند. 

در این بیانیه آمده بود که این عملیات با هماهنگی با ارتش و پلیس عراق انجام می‎شود و نیروهای امنیتی در مناطق بیابانی و جزیره سامراء برای تامین کامل امنیت سامرا تا پایان زیارت مستقر شده ‎اند. 

بر اساس اعلام رسانه‌های عراق مراسم شهادت امام هادی (ع) امسال با امنیت کامل در شهر سامرا برگزار شد و بر خلاف سال‌های گذشته تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر عملیات خرابکاری و ناامنی در این شهر دریافت نشده است.  

تروریست‌های تکفیری در ۲۲ فوریه ۲۰۰۶ (۲فروردین ۱۳۸۵) گنبد مرقد امام هادی و امام حسن عسکری (ع) را مورد اصابت خمپاره قرار دادند و پس از آن نیز در ۱۳ ژانویه ۲۰۰۷ (۲۳ دی ۱۳۸۵) گلدسته‌های حرم را منفجر کردند. 

پس از آن حملات تروریستی دیگری نیز به سامرا صورت گرفت تا از ورود زائران به شهر سامرا جلوگیری شود. 

در سالهای اخیر و برغم خطرات تروریستی گاه با احتمال بسیار بالا، هزاران زائر عراقی و غیر عراقی بطور روزانه به سامرا رفته و حرم امامین عسکریین را زیارت کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha