۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84639251
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیوع اُمیکرون چهره سه شهرستان گلستان را قرمز کرد

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۰
کد خبر: 84639251
شیوع اُمیکرون چهره سه شهرستان گلستان را قرمز کرد

گرگان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: گسترش شدید ابتلا به سویه اُمیکرون در پیک ششم کرونا، شهرستان‌های گرگان علی‌آباد و بندرگز را وارد مدار قرمز شیوع این ویروس کرد.

عبدالرضا فاضل روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با افزایش تعداد مبتلایان، وضعیت شیوع کرونا در رامیان، مینودشت، آق قلا،بندرترکمن ،گالیکش و کلاله نارنجی و در سایر شهرستان ها زرد است.

وی با نگرانی از شیوع و مبتلا شدن به ویروس کرونا  و سویه اُمیکرون، خاطرنشان کرد: با سرعت انتشار فعلی، ورود شهرهای بیشتر گلستان به وضعیت قرمز شیوع کرونا دور از انتظار نیست.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: سرعت انتشار ویروس جدید، استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن نکات بهداشتی از جمله حضور در دورهمی‌های خانوادگی و مراسم‌های عروسی و عزا، از عمده دلایل افزایش تعداد مبتلایان است.

فرید فرامرزی اضافه کرد: ساده‌انگاری و عادی‌انگاری مردم براساس تفکر تزریق واکسن کرونا، استقبال کم از دُز دوم و استقبال بسیار اندک از تزریق دُز سوم این واکسن نیز در گسترش سریع این ویروس موثر است.

وی تاکید کرد: باز بودن رستوران‌ها، پارک‌ها و فضاهای سربسته عمومی و نداشتن تهویه مناسب هم در کنار مسایل ذکر شده، نقش بسزایی در افزایش مبتلایان دارد.

در حال حاضر ۴۰۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند و ۶۴ نفر در آی سی یو بستری هستند که از این تعداد ۳۰ نفر به ونتیلاتور  متصل هستند

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha