بنیاد برکت یکهزار و ۳۵۰ طرح عمرانی را در خراسان شمالی اجرا می‌کند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان شمالی گفت: این نهاد حمایتی یکهزار و ۳۵۰ طرح عمرانی و خدماتی به ارزش ۶۰ میلیارد تومان در این استان اجرا می‌کند.

علی شاهینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد از طرح در ۳۸ رشته از جمله کشاورزی، خدمات عمومی، پوشاک، قالیبافی، گلخانه و دیگر رشته ها در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: ۲۲۷ طرح با صرف ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان اسفراین، ۲۵۵ طرح با ۱۱ میلیارد تومان دربجنورد، ۱۴۸ طرح با هفت میلیارد تومان در جاجرم، ۲۹۲ طرح با ۱۳ میلیارد تومان در شهرستان محروم راز و جرگلان، ۱۵۷ طرح با هفت میلیارد تومان در شیروان، ۱۰۷ طرح با چهار میلیارد تومان در فاروج و ۱۶۴ طرح نیز با صرف هشت میلیارد تومان اعتبار در شهرستان گرمه در حال اجراست.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خراسان شمالی افزود: در مجموع ۳۹۵ طرح برای دریافت تسهیلات به بانک پارسیان، ۶۳ طرح به بانک سپه، ۳۸۱ طرح به بانک صادرات، ۳۱۷ طرح به صندوق کارآفرینی امید، ۵۸ طرح به بانک مهر و ۱۳۶ طرح به بانک ملی ایران معرفی شدند.

وی عنوان کرد: این نهاد حمایتی علاوه بر فعالیت های عمرانی در حوزه خدمات اجتماعی و فرهنگی نیز فعال است و از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار بسته نوشت افزار، یکهزار و ۲۰۰ بسته معیشتی، پنج هزار بسته بهداشتی و۲۰ تن گوشت قرمز در مناطق محروم این استان توزیع شده است.

شاهینی ادامه داد: حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان نخبه، تجهیز کلاس‌های آموزش از راه دور و توزیع کتاب کمک آموزشی در مناطق محروم خراسان شمالی نیز در اولویت قرار دارد.

استان خراسان شمالی با مساحتی حدود ۲۸ هزار کیلومتر مربع از هشت شهرستان، ۲۲ شهر و ۱۹ بخش، ۴۰ دهستان و ۸۶۲ روستای دارای سکنه تشکیل شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha