۷هزار و ۳۲۵ مسکن برای مددجویان کمیته امداد چهارمحال و بختیاری احداث شد

شهرکرد - ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: در طول ۴۳ سال گذشته در استان برای مددجویان زیرپوشش این نهاد هفت هزار و ۳۲۵ واحد مسکن با ۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار احداث شده است .


جاسم محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۳۷ هزار و ۳۳۳ واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد با اعتباری بیش از ۲۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تعمیر، تکمیل و بازسازی شده است.

به گفته وی، این واحدهای مسکونی از محل تسهیلات کمیته امداد، کمک خیرین، تسهیلات بلاعوض و آورده مددجویان احداث و واگذار شده است.

وی، با اشاره به اینکه تامین مسکن از مهمترین برنامه‌های حمایتی از جامعه هدف زیرپوشش این نهاد در راستای محرومیت‌زدایی و ارائه خدمت مطلوب است، اظهار داشت: برای احداث مسکن با سپاه، بسیج مستضعفان تفاهم‌نامه منعقد شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ه) چهارمحال و بختیاری به پرداخت ۴۶ هزار و ۳۷۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان زیرپوشش این نهاد اشاره کرد و گفت: در این مدت ۵۷۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در قالب اشغال خانگی، اشتغال خرد، طرح‌های اشتغالزایی پرداخت شده است.

به گفته وی، در این مدت  ۳۷ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد ایجاد شده است و این افراد از چرخه حمایت این نهادخارج شدند.

محمدی اظهارداشت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و خودکفایی جامعه هدف پنج‌هزار و ۱۷۵ نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند و هشت هزار و ۷۸۷ نفر نیز کاریابی انجام شده است.

وی اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان در طول اجرای طرح‌های اشتغالزایی از زمان ارائه طرح اشتغال، تا زمان فروش و چند سال پس از اجرای طرح بازدیدهای دوره‌ای و مشاوره شغلی از طرح‌های اشتغال مددجویان توسط راهبران شغلی انجام می‌شود تا مشکلات اجرای طرح شناسایی و برای رفع مشکلات احتمالی در مراحل اجرای طرح از جمله بازاریابی، کمبود بودجه برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت ۳۹۶ هزار و ۳۷۱ دانش‌آموز، ۲۸ هزار و ۱۸۰ دانشجو و طلبه زیرپوشش این نهاد قرار گرفتند و برای حمایت از آنها بیش از ۲۶ میلیارد تومان کمک هزینه تحصیلی و آموزشی پرداخت شده است و ۵۲ هزار و ۹۱ دانش‌آموز در استان از اردوهای دانش‌آموزی بهره‌مند شدند.

وی افزود: در این مدت ۱۸ هزار و ۹۵۱ نفر از افراد بیسواد زیرپوشش این نهاد از دوره‌های نهضت سوادآموزی و در حوزه حمایت و سلامت خانواده نیز ۸۴ هزار و ۲۷ نفر از کمک هزینه جهیزیه و ازدواج بهره‌مند شدند و بیش از ۱۵۶ میلیارد تومان کمک هزینه جهیزیه و ازدواج به این افراد پرداخت شد.

محمدی اظهار داشت: در طول این مدت یک میلیون و ۴۸۷هزار و ۶۷۰ نفر از خدمات بهداشت و کمک هزینه بهداشتی و درمانی با هزینه ۵۳ میلیارد تومان بهره‌مند شدند و ۲ هزار و ۱۵۴ کودک نیز در طرح تغذیه کودکان زیر۶ سال بهره‌مند شدند و بیش از ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک به تغذیه این کودکان پرداخت شده است. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت ۱۸۶هزار و ۹۹۰ نفر حامی بیش از ۱۴۸هزار و ۴۱۷ بیتم را زیرپوشش قرار دادند و بیش از  ۱۳۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ایتام کمک کردند.

به گزارش ایرنا،هم اکنون  ۴۱ هزار و ۳۱۱ خانوار با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار و ۷۶۸ نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha