افتتاح ۸۵۱ طرح در دهه فجر تا میزبانی از فیلم‌های جشنواره فجر در اخبار استان سمنان

سمنان- ایرنا- کسب مقام نخست جشنواره بین‌المللی ژاپن از سوی نقاش توانخواه گرمساری، افتتاح ۸۵۱ طرح عمرانی و اقتصادی استان به مناسبت دهه فجر، میزبانی سمنان از فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر و راهیابی ۲ بوکسور سمنانی به اردوی انتخابی تیم ملی، بخشی از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از نهم تا پانزدهم بهمن ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

طرح‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی در دهه فجر
دهه فجر سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۸۵۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳۲ هزار میلیارد ریال در استان سمنان به بهره برداری رسید. از این میزان ۳۹۳ پروژه با اعتبار ۶۶۶ میلیارد تومان عمرانی و ۴۵۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اقتصادی است که در قالب بهره برداری از این طرح‌ها، بیش از ۳۰ هزار اشتغال در استان تثبیت و ۷۵۰ فرصت شغلی جدید نیز فراهم شد.
عملیات اجرایی احداث ۸۳ طرح با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال در استان آغاز شد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: ۸۵ طرح در زمینه توسعه و عمران روستایی به مناسبت دهه فجر ۱۴۰۰ در روستاهای نقاط مختلف این استان افتتاح شد.
مهدی صمیمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۱۶۷ میلیارد ریال برای افتتاح ۸۵ طرح در زمینه عمران و توسعه روستایی هزینه شده است.
سرپرست فرمانداری سمنان گفت: ۸۴ طرح عمرانی و اقتصادی این شهرستان با اعتبار ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
حسن اقوامی‌پناه عصر دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: ۶۸ طرح عمرانی با اعتبار یکهزار و ۵۰۹ میلیارد ریال و ۴ طرح اقتصادی با اعتبار ۵۶۱ میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال در این شهرستان به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شود.
فرماندار میامی گفت: ۴۱ طرح عمرانی و اقتصادی دهه فجر با اعتباری بالغ‌ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان بهره برداری و کلنگ‌زنی می شود.
احمد ملایری روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت دهه فجر، افزود: بیشترین طرح‌های افتتاحی امسال به جهاد کشاورزی شهرستان میامی با ۱۵ طرح و اعتباری حدود ۶۰ میلیارد ریال اختصاص دارد.
فرماندار دامغان گفت: ۶۷ طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان، با اعتبار ۱۶۵ میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان در دهه فجر امسال افتتاح و آغاز می‌شود.
مهدی بندرآبادی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی که به میزبانی سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، بیان کرد: ۴۸ طرح عمرانی توسط ۱۲ دستگاه اجرایی و دهیاری ها، با اعتبار ۴۹ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود.
سرپرست فرمانداری گرمسار گفت: همزمان با ایام الله دهه‌فجر ۵۱ طرح عمرانی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
علیرضا کاشی روز چهارشنبه به رسانه ها بیان کرد: در دهه فجر ۴۷  ویژه برنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با محوریت مردم در شهرستان گرمسار اجرا می شود.
فرماندار مهدیشهر گفت: ۵۲ طرح عمرانی و اقتصادی این شهرستان با صرف اعتبار ۲ هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
عبدالرضا میقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: یکهزار و ۳۵۲ میلیارد ریال برای افتتاح ۴۴طرح عمرانی و ۲۸۲ میلیارد ریال اعتبار برای بهره‌برداری از سه طرح‌ اقتصادی هزینه و ۸۶۲ میلیارد ریال اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی پنج طرح‌ به مناسبت دهه فجر پیش‌بینی شده است.
نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس نقاط مختلف استان سمنان، از دیگر رخدادهای مهم استان سمنان به مناسبت آغاز دهه فجر در هفته گذشته بود.

اجتماعی
طبق اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان از پنجشنبه تا جمعه تست کرونای ۷۵۸ نفر در استان سمنان مثبت شد.
براساس اعلام روز جمعه پانزدهم بهمن ۱۴۰۰ کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان، ۷۲۴ نفر به عنوان مبتلای مثبت کرونا طی شبانه‌روز گذشته به صورت سرپایی شناسایی و ۳۴ نفر در مراکز درمانی بستری شدند و ۲۷ بیمار مبتلا به ویروس کرونا با بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شدند.
مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به ساخت و خرید ۶۸ واحد مسکونی مددجویی گفت: ۳۰۰ واحد مسکونی نیز از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان پاییز تعمیر شد.
مهرداد مشهدی الاصل روز یکشنبه به رسانه ها گفت: ایجاد سرپناه و ساخت مسکن برای مددجویان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است که در همین راستا علاوه بر حمایت های همه جانبه، به مددجویان تسهیلات قرض الحسنه مسکن پرداخت می شود.
فرمانده یگان تکاوری پلیس سمنان روز سه شنبه با اشاره به کشف ۱۶ تن آرد خارج از شبکه توزیع، به رسانه ها گفت: ارزش این محموله یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شد.
سرهنگ محمدعلی حمزه گردشی اظهار داشت: تیم عملیاتی یگان تکاوری فرمانده انتظامی استان سمنان در ادامه برنامه‌های کنترلی و پیشگیرانه خود اقدام به اجرای طرح ایست بازرسی در محور مواصلاتی کردند و یک دستگاه کامیون واقع در ایستگاه دومنظوره پلیس راه سمنان- دامغان متوقف و طی بررسی‌ها ۱۶ تن آرد خارج از شبکه توزیع ضبط شد.

علمی
دبیر هیات ممیزه دانشگاه سمنان گفت: هشت نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه در هشتمین و نهمین جلسه این هیات مشمول ارتقای علمی شدند.
فرشاد ورامینیان روز یکشنبه گفت: اعضای هیات ممیزه دانشگاه سمنان در هشتمین و نهمین جلسه از دوره هفتم با ارتقای مجید مداح و علیرضا عرفانی از اعضای هیات علمی دانشکده اقتصاد و مدیریت و نیز کاظم نوری عضو هیأت علمی دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه سمنان به مرتبه استادی موافقت کردند.

فرهنگی
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: نخستین مرکز نیکوکاری کودکان و نوجوانان با عنوان «سایبان امید» در این استان راه‌اندازی می‌شود.
نبی‌الله خدابخشی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت اعلام برنامه های دهه فجر در سالن جلسات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، هدف از افتتاح مرکز نیکوکاری سایبان امید را حمایت از  کودکان کم‌برخوردار دانست و افزود: هدف یک موسسه خیریه تنها رفع نیازهای مادی نیازمندان نیست بلکه افزایش آگاهی افراد، بازگرداندن حس اعتماد به نفس، بارورکردن توانایی‌های آنان و ایمان داشتن به توانایی‌ها، از اهداف اصلی موسسه های خیریه به شمار می‌رود.

اعطای مقام نخست جشنواره بین‌المللی ژاپن به نقاشی «لبخند جهان» اثر «مرضیه هوشمند» بانوی هنرمند اهل گرمسار استان سمنان، اکران فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره بین المللی فجر از ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در استان سمنان همزمان با تهران و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با ۵۰ غرفه و حضور هنرمندان ٢٠ استان کشور تا ۱۵ بهمن ماه در شاهرود از جمله خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اقتصادی
استاندار سمنان گفت: فرصت تثبیت بیش از ۳۰ هزار اشتغال در استان و ایجاد ۷۵۰ فرصت شغلی جدید با بهره‌برداری از طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر امسال فراهم می شود.
سید محمدرضا هاشمی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن اجتماعات شهید مطهری سمنان ابراز داشت: دهه فجر امسال ۸۵۱ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳۲ هزار میلیارد ریال در استان سمنان به بهره برداری می‌رسد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: بیش از هشت میلیون و ۴۹۹ هزار و ۶۹۵ دلار محصولات و انواع فرآورده‌های دامی و دامپزشکی استان از ابتدای فروردین تا پایان آذر ۱۴۰۰ صادر شد.
حمیدرضا حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان آذر ۱۴۰۰ در بخش‌های مختلف مانند کرک و موی بز، آلایش غیرخوراکی دام و دارو صادرات داشت.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید از ابتدای امسال تاکنون به ۷۵۲ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.
علی تشنه دل عصر یکشنبه در سیصد و چهل و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که به میزبانی سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری سمنان برگزار شد افزود: ۱۹۱ واحد به ارزش حدود ۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۵۶۱ واحد به ارزش حدود ۲ هزار میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی از تسهیلات رونق تولید امسال بهره‌مند شدند.
دبیر بنیاد علوی استان سمنان گفت: تاکنون ۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بنیاد برای اشتغال، مسکن و معیشت مردم در استان پرداخت شد.
مصطفی واحدی پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه که در حوزه هنری شاهرود برگزار شد، با اشاره به گذشت چهار ماه از آغاز به کار این نهاد در استان سمنان اظهار داشت: بنیاد علوی در این مدت در چهار حوزه اشتغال، فرهنگ، سلامت و نیز عمران و آبادانی در منطقه هدف خود اقدامات مطالعاتی و اجرایی قابل قبولی را انجام داده است.
معاون حفاظت وامور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: احیاء و بازسازی ۱۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان که در اثر بهره‌برداری معادن تخریب شد، دهه فجر امسال پایان می‌یابد.
حمیدرضا عبدوس روز چهارشنبه با اشاره به اهمیت حفظ و توسعه منابع طبیعی به رسانه ها گفت: طرح احیا و بازسازی ۱۰۰هکتار از عرصه‌های منابع طبیعیِ این استان که در اثر فعالیت بهره برداری معادن تخریب شد و ماده معدنی آنان به اتمام رسیده است دهه فجر به پایان می رسد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان سمنان گفت: حدود ۵۰ درصد مصرف برق استان در حوزه صنعت و ۲۰ درصد در دیگر حوزه های تولید است.
سیدعلی‌اکبر صباغ روز دوشنبه در نشست خبری اعلام برنامه های دهه فجر در شرکت برق منطقه ای سمنان بیان کرد: تامین برق صنایع در استان سمنان با مشکل روبه رو نیست و مصرف برق استان در حوزه های مختلف در اوج مصرف به ۷۰۰ مگاوات می رسد.
مدیر امور اراضی استان سمنان گفت: ۵۵ هکتار از اراضی ملی در این استان به منظور اجرای طرح های اقتصادی و سرمایه‌گذاری کشاورزی واگذار شد.
غلامرضا خراسانیان روز دوشنبه به رسانه ها افزود: در جلسه شورای هیات هفت نفره استان سمنان برای ۳۶ پرونده تصمیم گیری شد.
شهردار سمنان گفت: شهرداری سالانه ۶۳ میلیارد ریال برای توسعه  و نگهداری فضای سبز شهر هزینه می‌کند.
سید علی مرتضی نژاد روز دوشنبه به رسانه ها گفت: فضای سبز شهری عامل آرامش شهروندان و عنصر اساسی زیبایی شهر است و علاوه بر آن در تقویت روحیه شهروندان  تاثیرگذار است، بنابراین لزوم نگهداری، زیباسازی و توسعه فضای سبز بیش از پیش احساس می شود.

ورزش
رئیس هیات اسکیت استان سمنان گفت: مسابقات فری استایل نونهالان کشور با حضور شرکت کنندگانی از ٩ استان روز جمعه به میزبانی سمنان آغاز شد.
حبیب الله آسیایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مسابقات اسکیت فری استایل نونهالان زیر ۱۴سال با حضور ١۶٠ ورزشکار در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در حال برگزاری است.
رئیس هیات‌بوکس استان‌سمنان گفت: سه بوکسور استان به اردوی انتخابی تیم ملی نوجوانان و جوانان به میزبانی کردستان راه یافتند.
محمدعلی محقق روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: اردوی انتخابی تیم ملی نوجوانان و جوانان یازدهم لغایت چهاردم بهمن ۱۴۰۰ به میزبانی شهر سقز استان کردستان برگزار می شود.
رییس هیات هندبال شاهرود گفت: تیم‌های یزد و سمنان با برتری مقابل ایلام و شاهرود به دیدار پایانی مسابقات هندبال روستایی و عشایری کشور راه یافتند.
جابر قمی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تیم های یزد، ایلام، شاهرود و سمنان به مرحله نیمه نهایی رقابت های هندبال روستایی و عشایری را ه یافته بودند، افزود: یزد توانست با نتیجه ۳۳ بر ۲۱ ایلام را شکست دهد و سمنان با نتیجه ۲۳ بر ۱۴ شاهرودِ میزبان را مغلوب کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha