راه آهن چهارمحال و بختیاری تا پایان سال ۱۴۰۱ بهره‌برداری می‌شود

شهرکرد- ایرنا- معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: چنانچه اعتبار مناسب به طرح راه آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد اختصاص یابد پیش‌بینی می‌شود این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

حمید ربیعی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اعتبارات تخصیص یافته به راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد را ناکافی دانست و افزود: برای بهره‌برداری از این طرح به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: امسال در ردیف بودجه ۳۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای طرح راه‌آهن استان در نظر گرفته شد که تنها ۱۰۰ میلیارد تومان آن در قالب اسناد خزانه سه ساله تخصیص یافته است.

ربیعی تصریح کرد: طرح راه‌آهن استان ۳۰۰ میلیارد تومان به پیمانکار طرح، بدهی دارد و انتظار می‌رود با تامین اعتبار بتوان این بدهی را پرداخت کرد تا روند کار از سرعت بیشتری برخوردار شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پیشنهاد شده تا عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن استان از طریق قرارگاه خاتم با تهاتر تامین اعتبار شود.

ربیعی با بیان اینکه راه‌آهن استان در چهار قطعه و ۲ ایستگاه در حال احداث است، اظهار داشت: به سبب شرایط آب و هوایی و قرار گرفتن در فصل زمستان عملیات اجرایی این طرح به طور موقت تعطیل شده است.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر با هدف جابه‌جایی بار و مسافر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌کند.

این محور چهار قطعه دارد که قطعه نخست آن از ایستگاه مبارکه استان اصفهان تا جاده زرین‌دشت به سفیددشت به ۴۱.۸۲ کیلومتر است. قطعه دوم از جاده سفیددشت تا گردنه زردی‌ها و قطعه سوم و چهارم نیز از گردنه زردی‌ها تا شهرکرد در حال اجراست.

۱۵ دستگاه تونل در محور راه‌آهن مبارکه به شهرکرد به طول پنج هزار و ۳۰۰ متر و ۱۱ دهانه پل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر در طول مسیر احداث می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha