۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۰۸
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84638531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ضرب الاجل های ساختگی آمریکا درباره بازگشت به برجام صدای اندیشکده یهودی را درآورد

نیویورک- ایرنا- ضرب الاجل های ساختگی دولت دموکرات جو بایدن برای بازگشت به برجام، صدای "موسسه یهودی امنیت ملی آمریکا" (JINSA) را هم درآورد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ۶ دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شده بود، پس از نزدیک به ۳۰ روز رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک وارد یک دوره تنفس کوتاه تصمیم‌گیری سیاسی شده که قرار است بعد از چند روز ادامه یابد.

در حالیکه اکنون زمان تصمیم‌گیری سیاسی سخت واشنگتن برای جبران بدعهدی‌ها و نقض برجام است، مقامات آمریکایی با تکرار ادعاها و هراس از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب برجام، همچنان بر بکارگیری تاکتیک ضرب‌الاجل‌های تصنعی و ساختگی برای فشار بر تهران در میز مذاکرات وین اصرار دارند.

این ضرب الاجل های ساختگی صدای موسسه یهودی امنیت ملی آمریکا (JINSA)  مستقر در واشنگتن دی سی را هم درآورده است.

این موسسه یهودی در حساب کاربری خود در توئیتر یک اینفوگرافی منتشر کرده است که بر اساس آن، مقامات آمریکایی و اروپایی از ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی تا ابتدای ماه فوریه (ماه جاری میلادی) ۲۷ بار ادعای رو به پایان بودن زمان برای بازگشت به برجام را تکرار کرده اند.

 این اندیشکده یهودی در حساب کاربری خود نوشته است: بیش از یک ماه از نخستین باری که دولت بایدن گفته بود "هفته‌ها، نه ماه‌ها" برای ورود مجدد ایران به برجام باقی مانده است، می‌گذرد.

این اندیشکده یهودی ادعا کرده است: این هشدارهای قابل پیش بینی و محقق نشده صرفا تهران را تشویق می‌کند تا مذاکرات را به تعویق بیندازد، برنامه هسته‌ای خود را پیش ببرد و اهرم‌های بیشتری را به دست آورد.

ضرب الاجل های ساختگی آمریکا درباره برجام صدای اندیشکده یهودی را درآورد

مذاکرات وین وارد مرحله ای شده است که آمریکا باید درخصوص پذیرش خواسته‌های برحق ایران تصمیم گیری کند. جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکارهای مد نظر ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد، زمان دستیابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد شد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه ایران  با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تبیین تلاش جدی مذاکره‌کننده ارشد ایران و ابتکارات مطروحه از سوی جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره‌کننده، گفته است: اراده تهران برای رسیدن به یک توافق خوب، پایدار و قابل اتکاء قطعی است.

مقامات آمریکایی با تکرار ادعاها و هراس از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب برجام، همچنان بر بکارگیری تاکتیک ضرب‌الاجل‌های تصنعی و ساختگی برای فشار بر تهران در میز مذاکرات وین اصرار دارند.

آنها با بکارگیری تاکتیک تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی و مقصرنمایی ایران در تلاشند تا زمان را برای دستیابی به توافق محدود نشان داده و به زعم خود سریعتر به توافق برسند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha