کجای فیلم «ماهان» بوی سفارشی می دهد؟

تهران- ایرنا- تهیه کننده فیلم ماهان با بیان اینکه فیلم ماهان سفارشی از سوی فرد و ارگان خاصی نیست، گفت: کجای این فیلم بوی سفارشی می دهد که چنین سوالی را مطرح کردید. البته اگر بخواهم با صراحت پاسخ دهم،می گویم: بله؛ از طرف خداوند سفارش ساخت این فیلم را قبول کردیم و به نحو احسن سفارش را انجام دادیم. 

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا علی شاه حاتمی در نشست خبری فیلم ماهان در پاسخ به پرسشی درباره سفارشی بودن این فیلم گفت: باورم نمی شود خبرنگاری بگوید این فیلم سفارشی است؛ این فیلم موضوع بیماران سرطانی است و تلاش دارد بدون سیاه نمایی به این موضوع بپردازد و امید را به جامعه تزریق کنیم. ماهان فیلم سالمی با تصاویر درخشان است. 

وی افزود: کجای این فیلم بوی سفارشی می دهد؟ که چنین سوالی را مطرح کردید. البته اگر بخواهم با صراحت پاسخ دهم می گویم، بله. از طرف خداوند سفارش ساخت این فیلم را قبول کردیم و به نحو احسن سفارش را انجام دادیم. 

حمید شاه حاتمی فرزند علی شاه حاتمی کارگردان قدیمی سینما و تلویزیون در اولین تجربه فیلمسازی اش به سراغ قصه ای اجتماعی رفته است که توانسته در جشنواره فیلم فجر حاضر شود. فیلم ماهان اولین تجربه حمید است که پدرش علی تهیه کنندگی آن را بر عهده گرفته و جزو آثار حاضر در بخش مسابقه سینمای ایران است.

شاه‌حاتمی تصریح کرد: شاید باید بعد از جشنواره جلسه محاکمه‌ای برای هیات انتخاب برگزار کرد و پرسید برای چه این فیلم در جشنواره حضور دارد. هرسال از این قبیل چالش‌ها در جشنواره به چشم می‌خورد اما باید بدانیم که ما قاضی نیستیم و نباید خودمان را جای هیات انتخاب یا هیات داوری گذاشت.

شاه‌حاتمی در پاسخ به این سوال که آیا به انتقادات پاسخ می‌دهد یا خیر بیان کرد: من به نقدهای مخاطب اهمیتی نمی‌دهم چون خودم از ایرادات فیلم خودم واقف هستم. قرار گرفتن در شرایط سخت باعث می‌شود که به کمتر از چیزی که در ذهن داریم رضایت دهیم.

شاه‌حاتمی درباره کم شدن حضور کودکان سرطانی در فیلم گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات ما این بود که کار در زمان شیوع ویروس کرونا فیلمبرداری شد. قرار بود که بچه‌های سرطانی در فیلم ما بازی کنند که به دلیل شرایط کرونایی میسر نشد و درنتیجه بخشی از فیلم به‌دلیل فضای بیماری حاکم بر کشور لطمه خورد. هزینه ساخت این فیلم چیزی در حدود ۳ میلیارد تومان بود. این فیلم با لنز آنامورفیک فیلمبرداری شد.

شاه‌حاتمی گفت: من الزاما فکر نمی‌کنم که فیلم من بهتر از دیگر آثاری است که بیرون مانده‌اند. تنها سلیقه هیات انتخاب به کار من نزدیک‌ شده بود.

وی درباره چرایی بی میلی حضور در جشنواره، عنوان کرد: حضور در جشنواره انتخاب من نیست و به تصمیم تهیه‌کننده بازمی‌گردد. فیلمبرداری کار را من نقطه قوت اثر می‌دانم. 

شاه‌حاتمی در مورد ایرادات فیلم گفت: من هم به ایرادات فیلم خودم واقف هستم. ما تصمیم گرفتیم فیلم را به جشنواره ارائه دهیم و توقع پذیرفته شدن را نداشتم. با دستمزد یک بازیگر فیلم جاده‌ای ساختن کار راحتی نیست. باید بگویم من دخالتی در حضور فیلمم در جشنواره نداشتم و می‌دانم که هیات انتخاب با اتفاق آرا به حضور «ماهان» در جشنواره رای دادند.


از بازیگران تازه نفش استفاده کردیم

هامون قابچی، نویسنده فیلم درباره به تصویر کشیدن عارضه سرطان اظهار کرد: تلاش ما این بود که چهره زشت سرطان را نشان ندهیم تا اگر بیماری مبتلا به سرطان به تماشای فیلم نشست احساس بد بر او مستولی نشود.

قابچی گفت: در انتخاب کار سعی کردیم از بازیگران تازه‌نفس استفاده کنیم و باتوجه به سابقه امیررضا نظری در تئاتر ایشان یکی از انتخاب‌های اصلی ما بود.

وی در مورد روند تغییر شخصیت بیان کرد: روند تغییر شخصیت در درام ایجادگر جذابیت قصه است. این روند تغییر در بیمار سرطانی و کاراکتر ماهان بیشتر هم به چشم می‌آید و می‌بینیم که در این سفر مکاشفه‌گر شخصیت کاراکتر دستخوش تغییر می‌شود.

خلاصه داستان فیلم "ماهان" روایت زندگی یک بازیگر تئاتر است که پس از مدت‌ها می‌تواند نقش اصلی یک نمایش را روی صحنه ایفا کند، اما بیماری سرطان مسیر زندگی او را دستخوش تغییرات جدی قرار می دهد.

بازیگران فیلم سینمایی ماهان همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان بازیگران فیلم ماهان است، عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: مهدی ایل بیگی، مدیر صدابرداری: بهروز معاونیان، موسیقی:فردین خلعتبری، بازیگردان: هامون قاپچی، مدیر تولید: مهدی مهابادی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha