موضوع فیلم «ملاقات خصوصی» از تجربه حضورم در زندان بیرون آمد

تهران-ایرنا- کارگردان فیلم ملاقات خصوصی گفت: چند سال پیش برای ساخت فیلم مستندی به زندان رفتم که آنجا سوژه اصلی این فیلم نامه شکل گرفت؛ البته خودم نیز در محیطی همچون این فیلم زیستم.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، امید شمس در نشست خبری فیلم ملاقات خصوصی درباره چگونگی انتخاب موضوع این فیلم گفت: چند سال پیش برای ساخت مستندی به زندان رفتم و بخشی از سوژه این داستان در آنجا برایم شکل گرفت؛ البته محیط فیلم برداری متعلق به محله زندگی در مناطق جنوب شهر بود که بسیار با این گونه محیط‌هاآشنا هستم چون بسیاری از دوستانم در زندان بودند.

وی افزود: یکی دو سال بر روی فیلمنامه کار شد و دربازنویسی اساتید بزرگی به ما کمک کردند.

شمس درباره ورود از فیلم کوتاه به فیلم بلند بیان کرد: فعالیت در حوزه فیلم کوتاه می‌تواند شرایط را برای ورود به ساخت فیلم بلند، پیدا کردن سرمایه‌گذار و همکاری با عوامل تسهیل کرد.

شمس درباره میزان عشق  ملاقات خصوصی گفت: به این فکر می‌کردیم که کار ما بستری عاشقانه دارد و سعی کردیم از موضوعاتیکه ما را از این فضا دور می‌کند اجتناب کنیم. باید بگوییم که این فیلم ماحصل کاری گروهی است. شخصیت پروانه کنش‌محور، قوی و جسور است و از دید من ضعیف نیست.

پروانه ضعیف نبود

پریناز ایزدیار درباره شباهت شخصیتش به شخصیت سمیه در فیلم سینمایی ابد و یک روز گفت: این فیلم شاید فقط از نظر فضا به «ابد و یک روز» شبیه است اما شخصیت‌ دو کاراکتر بسیار از هم فاصله دارند. من با کارگردان کار با تعامل توانستیم به شخصیتی که در فیلم بود، برسیم.
 ایردیار بازیگر نقش اول زن ملاقات خصوصی در پاسخ به این سوال که با داشتن شخصیت ضعیف در فیلم های سینمایی روی دور تکرار افتاده است، اظهار کرد: من شخصیت پروانه را ضعیف نمی‌بینم.

رویا تیموریان بازیگر فیلم درباره همکاری با کارگردان جوانی مثل امید شمس، گفت: من با خواندن فیلمنامه و سناریو متوجه می‌شوم که فیلم ارزش همکاری دارد و یا خیر. من به جوانان امید بسیاری دارم و دیواری میان خودم و آن‌ها نمی‌بینم و دوست دارم که با آنان همکاری و تعامل داشته باشم. امید شمس آینده درخشانی خواهد داشت.

کارکاکترم بسیار از من دور بود

هوتن شکیبا بازیگر نقش فرهاد در فیلم سینمایی ملاقات خصوصی بیان کرد: این کاراکتر بسیار از من دور بود. برای نزدیک شدن به نقش سری به زندان زدم و به تماشای مستندهای مختلف نشستیم. چیزی که برای من نقطه عطف احساسی بود این بود که بعد از کار ما افرادی در این زندان محبوس می‌شوند که به‌لحاظ احساسی حال بد و تلخی داشتند.

ایمان شمس بازیگر این فیلم درباره نقش ورزشکار مردان آهنین گفت: نقش من درباره کسی است که زندگی هدفمندی داشت اما وقتی مسابقه قویترین مردان پخش نشد ضربه خورده و به انحطاط کشیده می‌شود. این اتفاق را در واقعیت دیدم و می‌توانم بگویم نقش خودم را ایفا کردم.

 امیر بنان تهیه کننده این فیلم درباره نحوه همکاری با شمس در ملاقات خصوصی اظهار کرد: تابستان پارسال بود که من سناریو را خواندم و امید شمس را هم از سینمای کوتاه می‌شناختم. مدت زمانی طولانی ما منتظر پروانه ساخت بودیم و سازمان سینمایی و ارشاد نکاتی را در جهت بهبود کار به ما یادآوری کردند و من فکر می‌کنم نتیجه کاری خوب شده که مخاطب از آن راضی خواهد بود.

داستان فیلم ملاقات خصوصی از یک شهر کوچک آغاز می‌شود. پروانه دختری است که پدرش به زندان افتاده و برادرش ایمان که زمانی در مسابقات مردان آهنین جولان می‌داده حالا یک بدهکار فراری است. او در عطاری پدرش کار می‌کند و با پدرش در زندان به طور مخفیانه در ارتباط است.

این ارتباط مخفیانه از طریق گوشی یکی از هم‌بندان پدرش یعنی شخصی به اسم فرهاد صورت می‌گیرد. فرهاد و پروانه گهگاه بخاطر برخی مسائل بایکدیگر حرفهای کوتاهی می‌زنند و در نهایت فرهاد عاشق پروانه می‌شود و از او می‌خواهد که به ملاقاتش بیاید و زندگی این دو نفر به یکدیگر گره می‌خورد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha