کودک‌کاری که تیتر اول ویژه‌نامه ایرنا شد

۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۱۹
کد خبر: 84637423
کودک‌کاری که تیتر اول ویژه‌نامه ایرنا شد

تهران-ایرنا- عکس امید شمس کارگردان فیلم «ملاقات خصوصی» که بر اساس شنیده ها، شاید اثرش یکی از شانس های بهترین فیلم از نگاه مخاطبان باشد؛ بر روی جلد ویژه‌نامه چله سیمرغ قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، در سومین شماره از ویژه‌نامه چله سیمرغ مصاحبه با امید شمس کارگردان فیلم ملاقات خصوصی با تیتر کوودک کاری که کارگردان شد، منتشر شد؛ دربخشی از این مصاحبه آمده است: از از ده سالگی سر چهارراه‌ها جنس فروختم و کارگری کرده‌ام همان موقع هم که من کودک کار بودم هرگز افسوس نمی خوردم که مثلا الان باید در خانه می بودم و درس می خواندم یا مثلاً پیش خودم بگویم باید هزینه‌های من را پدرم بپردازد، تمام  دوست هایم یا در زندان بودن یا زندان هستند یا کشته شده‌اند یا در کمپ هستند یعنی کلاً فضای آنجا اینگونه است که من در لبه مرز بودم یعنی خیلی سخت بود که بخواهم در آن محل خودم را حفظ کنم و از مسیر خودم خارج نشوم.

فایل این ویژه‌نامه را اینجا بخوانید

امیرحسین عسگری کارگردان فیلم برف آخر در این فیلم، فرم و لحن تازه ای برای خلق این میزانسن های جذابش و قاب بندی های منطبق بر روایت قصه اش به کار می‌گیرد؛ چیزی که کمتر در سینما شاهد آن بودیم. امین حیایی یکی از متفاوت ترین و خلاقانه ترین نقش های زندگی اش را تصویر کرده است و این هم مدیون شخصیت پردازی درست بر روی فیلمنامه است؛ مردی که فروپاشیده و رفته رفته در روند روایت قصه، قطعه قطعه های وجودش را جمع می کند این بخشی از نقدی به قلم سام بهشتی است که در صفحه دوم ویژه نامه جشنواره فیلم فجر خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شده است.

همچنین غرفه ایرنا میزبان هنرمندان بود؛ امین حیایی در خصوص حضورش در فیلم متفاوت برف آخر گفت: کاراکتری که در آن بازی کردم برای من بسیار جذاب بود. احساس کردم در این فیلم دوباره متولد شدم، زیرا از موقعیت و شخصیت فیلم شناخت و آگاهی نداشتم و همه و همه را در این فیلم کسب کردم. البته راهنمایی‌های کارگردان که اشراف کاملی بر روی فیلم نامه داشت مرا به نقش نزدیک کرد و دیگر بازیگران و عوامل فیلم با عشق کار می کردند.

لادن مستوفی بازیگر فیلم برف آخر گفت: ریتم و ضرب‌آهنگ فیلم برف آخر همانند زندگی است. لحظات سکوتی که به حضور ما معنا می دهد. فیلم برف آخر، فیلم متفاوتی است و نمایش این گونه فیلم‌ها فرصتی ایجاد می‌کند تا به محتوای این فیلم توجه شود. انسان بخشی از طبیعت محسوب می شود و این فیلم  نگاهی به پیوند انسان و طبیعت دارد. ما انسان‌ها گونه‌ای جانوری هستیم که در کنار میلیون‌ها گونه جانوری دیگر زندگی کردیم و می‌خواهیم بر کل این جهان تسلط داشته باشیم. مَدنیت به نوعی  طبیعت را تخریب کرده است. انسان‌ها ورای این که به یکدیگر احترام می‌گذارند باید به بخش‌های دیگر طبیعت هم احترام بگذارند و حق حیات را از سایر موجودات نگیرند.

محمد علیزاده خواننده موسیقی پاپ با بیان اینکه تا وقتی که موسیقی پاپ در بخش جانبی جشنواره موسیقی فجر قرار ندارد جذابیت زیادی برای مخاطب نخواهد داشت، گفـت: یکی از نقاط ضعف جشنواره موسیقی فجر قرار نگرفتن موسیقی پاپ یا مردمی در بخش اصلی و داوری ها  است. در سال‌های گذشته تنها در جشنواره موسیقی فجر به اجرای کنسرت می پرداختیم که این کار را در دیگر روزهای سال نیز انجام می دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha