۴۷ درصد مددجویان کمیته امداد در کلانشهر مشهد حاشیه‌نشین هستند

مشهد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: ۴۷ درصد از مددجویان زیر پوشش خدمات این نهاد در کلانشهر مشهد حاشیه‌نشین هستند.

رضا سلم آبادی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: به این ترتیب ۵۰ درصد اعتبارات منظور شده این نهاد برای مشهد در حاشیه این کلانشهر هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: با هدف حمایت از این مددجویان، اکنون خیران مسکن‌ساز ۶۰۰ واحد مسکونی را در حاشیه شهر مشهد در دست ساخت دارند که علاوه بر آن ۲۰۰ واحد مسکونی نیز در منطقه پنج تن در حال ساخت است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: با توجه به حجم آسیب ها و نیازمندی موجود در حاشیه شهر مشهد، اعتبارات فعلی پاسخگوی نیاز این بخش نیست.

وی افزود: هم اینک ۲۱۲ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۹۶ هزار نفر در خراسان رضوی به عنوان جمعیت معیشت بگیر و غیرمعیشت بگیر زیر پوشش این نهاد قرار دارند.

سلم آبادی، ثبات و یا نابسامانی اقتصادی هر جامعه ای را با توجه به جمعیت زیر پوشش کمیته امداد قابل تشخیص دانست و ادامه داد: به این ترتیب افزایش مراجعان به کمیته امداد و کثرت شمار مددجویان زیر پوشش، نشان از عدم ثبات اقتصادی دارد.

وی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی جمعیت خانوارهای زیر پوشش در خراسان رضوی طی سال جاری، اظهار کرد: طی ۹ ماهه نخست سال گذشته، ۱۹۲ هزار خانوار در استان زیر پوشش خدمات این نهاد قرار داشتند که این رقم امسال به ۲۱۲ هزار خانوار رسیده است.

وی گفت: شمار خانوارهای معیشت بگیر در استان نیز امسال در مقایسه با پارسال ۶ درصد رشد داشته است به طوری که این خانوارها از ۱۷۰ هزار خانوار به ۱۷۷ هزار خانواده افزایش یافته اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی بیان کرد: اکنون در استان ۳۵ هزار و ۹۰۰ یتیم و فرزند محسنین را با ۱۱۵ هزار نفر حامی زیر پوشش داریم.

سلم آبادی اظهار کرد: در حوزه مشارکت‌های مردمی نیز از محل صندوقهای صدقات خانگی و معابر شهری در ۱۰ ماه امسال ۲۵ میلیارد تومان صدقات جمع آوری شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۱۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در روستاها و شهرهای استان جمع آوری شده است.

هم اکنون در استان ۶.۸ میلیون نفری خراسان رضوی، بیش از ۳۹۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha