محرومیت‌زدایی در کنار حفظ امنیت پایدار در اولویت سپاه پاسداران است

اهواز - ایرنا - دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه در کنار ماموریت اصلی‌اش که حفظ امنیت پایدار و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است، محرومیت‌زدایی، مردم‌داری و مردم‌یاری را اولویت خود قرار داده است.

به گزارش ایرنا سرتیپ دوم پاسدار سید ضیاءالدین حزنی روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از ۲۱۰ واحد مسکونی در راستای طرح‌های محرومیت‌زدایی در خوزستان در سرسرای امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز  اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار ماموریت‌های اصلی‌ خود در زمینه محرومیت‌زدایی تاکنون اقدامات اساسی را در سطح کشور و بخصوص استان خوزستان در دستور کار داشته است.

وی با تاکید بر اولویت محرومیت‌زدایی در مناطق صعب‌العبور و مرزی، افزود: خوزستان با بحران های متعدد و انواع بلایای طبیعی و حوادث مواجه بوده که باوجود این شرایط اقدامات مطلوبی برای خدمت به مردم آسیب دیده انجام شده است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه تصریح‌کرد: بخشی از این اقدامات در خوزستان گزارش شده اما تا زمانی که رضایت تمامی مردم حاصل نشده این آمارها آمار واقعی و مطلوب ما نیست.

وی بیان کرد: قرار است در سال ۱۴۰۱ طرح‌های آبرسانی، مسکن مددجویان و اشتغال‌زایی در استان خوزستان اجرایی شود که بی شک بخش عمده ای از مشکلات مردم این منطقه برطرف می شود. 

سردار حزنی در رابطه با بازسازی مناطق زلزله‌زده اندیکا گفت: در هفته های اخیر به همراه سردار فدوی جانشین سپاه پاسداران و فرمانده سپاه خوزستان برای بررسی احداث مسکن و طرح های آبرسانی اندیکا بازدیدهایی از این منطقه انجام شد.

وی افزود: همچنین در بحث احشام نیز احداث جایگاه‌هایی پیش بینی شده که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه از اقدامات صورت گرفته در زمینه کمک‌های مومنانه در استان خوزستان قدردانی کرد.

تحویل ۲۱۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد 

همچنین فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر گفت: یکی از حرکت های بزرگ و تاریخی در انقلاب اسلامی، ورود پربرکت امام خمینی (ره) به میهن بود که رنگ و بوی تازه ای به انقلاب داد.

سرتیپ دوم پاسدار شاهوارپور همچنین به تعهدات بسیج سازندگی برای مناطق محروم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۱۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد که از توافق بسیج سازندگی یود، آماده و به کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: همچنین سپاه آمادگی لازم برای تداوم سازندگی در مناطق محروم برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را دارد و در همین راستا نیز توافقی صورت گرفته و در ایام دهه فجر نیز ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی دیگر آغاز خواهد شد.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: در شهرستان اندیکا نیز قرارگاه محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی پای کار هستند و ۶۰۰ واحد اسکان موقت در دستور کار قرار دارند و ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی دائم نیز در حال انجام است.

وی اظهار داشت: همچنین مقابله با تنش آبی از دیگر اقداماتی است که در قرارگاه امام حسن‌ مجتبی(ع) شکل گرفته و کار آبرسانی به روستاها را  در دستور کار قرار داده و امید است با همکاری آبفای خوزستان هرچه زودتر مشکل آبرسانی به این مناطق برطرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha