۲۰ هزار جهیزیه تا پایان امسال به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد اهدا می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - قائم مقام رییس کمیته امداد امام (ره) با اعلام اینکه کمیته امداد از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ هزار سری جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش این نهاد اهدا کرده است، گفت: تا پایان امسال ۲۰ هزار جهیزیه دیگر به نوعروسان و نو دامادها هدیه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «مصطفی خاکسار قهرودی» روز چهارشنبه در مراسم اهدای ۴۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد کرمانشاه به مناسبت دهه فجر و میلاد حضرت محمد باقر (ع) در سرسرای دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه؛ با تبریک ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی که حقیقتا به آن انفجار نور و یکی از معجزات قرن لقب داده اند، بدون حضور مردم به پیروز نمی رسید و  و استمرار و دوام نمی آورد، لذا خدمت به مردم وظیفه اصلی همه مسوولان و نهادها است.

او گفت: کمیته امداد به عنوان اولین نهاد برخاسته از انقلاب در راستای خدمت به همین مردم توسط حضرت امام راحل (ره) تشکیل شد؛ چرا که همه گروه ها و نهاد و دستگاه ها اجرایی باید قدردان زحمات مردم، خون پاک شهدا و ایثارگران باشند.

خاکسار اضافه کرد: بر همین اساس است ۱۲۰ نوع خدمت به مردم به ویژه برای مددجویان کمیته امداد تعریف شده و امروز بیشتر از هر زمان دیگری باید به مددجویان و خانوارهای کم برخوردار جامعه توجه شود و باید در این راستا  تلاش بیشتری کنیم.

قائم مقام رییس کمیته امداد امام (ره) کشور در ادامه کمک به کسب روزی حلال و زندگی پاک مددجویان را در راس برنامه این نهاد اعلام کرد و اظهار داشت: به همین خاطر اشتغال، تامین جهیزیه برای آغاز زندگی مشترک جوانان و همچنین تهیه مسکن در راس برنامه های کمیته امداد با هم افزایی دیگر نهاد و دستگاه هایی اجرایی است.

کمیته امداد ۲۳۰ فرصت شغلی در سال جاری ایجاد کرده است

 خاکسار در بخش دیگر از صحبت های خود گفت: کمیته امداد از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۰ هزار شغل برای افراد جویای کار ایجاد کرده و امیدواریم تا پایان سال با برنامه های که در دست اجرا است این تعداد افزایش یابد.

وی همچنین افزود: کمیته امداد انشاالله برای سال آینده با تعاملی که با دولت خدمتگزار دارد، ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی را تعهد و برنامه ریزی کرده است.

خاکسار همچنین اظهار کرد: کمیته امداد با تعامل دولت ساخت ۳۶۰ هزار واحد مسکونی یعنی هر سال ۹۰ هزار واحد را نیز تعهد کرده است.

او تهیه جهیزیه برای زوج های جوان را با مشارکت خیرین یکی دیگر از وظایف اصلی کمیته امداد علاوه بر خدمات درمانی، فرهنگی ، تحصیلی و معیشتی عنوان کرد و بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ هزار جهیزیه برای نوعروسان زیر پوشش این نهاد توزیع شده و تا پایان سال ۲۰ هزار سری جهیزیه دیگر به زوج های جوان با کمک خیرین اهدا می شود.

در پایان این  مراسم با حضور" مصطفی خاکسار قهرودی" قائم مقام رئیس کمیته امداد " حسین خوش اقبال" معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری کرمانشاه و "فضل الله رنجبر" فرماندار کرمانشاه از خیرین و نیکوکاران، کارآفرینان نمونه کمیته امداد، نخبگان و مادران نمونه زیرپوشش کمیته امداد استان با اعطای لوح تجلیل شد.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه حدود ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۸۴ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha