۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۱۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84636052
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بنیاد مسکن در ۲ سال  ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته است 

بجنورد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد در سال ۹۹ و امسال ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای قشر محروم ساخته است که ساخت این نوع واحدها ادامه دارد.

حجت الاسلام حسین روحانی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از طرح های روستایی خراسان شمالی در بجنورد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت مسکن برای محرومان با مشارکت این قشر و با پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض در حال انجام است. 
وی افزود: یکی از رسالت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمک به خانه دار شدن محرومان است و تاکنون شمار زیادی از این قشر با کمک این بنیاد خانه دار شده اند.
وی با اشاره به صدور سند مالکیت برای روستاییان و ساکنان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت خاطرنشان کرد: با صدور سند مالکیت بسیاری از مشکلات روستاییان برای دریافت تسهیلات بانکی و نیز مسائل حقوقی و تنش ها و اختلافات کاهش یافته است.
وی افزود: یکی دیگر از رسالت های این بنیاد کمک به مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستاها است، در این زمینه پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی از سال ۸۵ تا کنون در حال انجام است و با کمک این منابع بیش از ۵۲ درصد از وحداهای مسکونی در روستاها و نیز شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت مقاوم سازی شده است.
وی با بیان اینکه سقف تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی است خاطرنشان کرد: این اعتبارات تسهیلاتی ارزان قیمت سبب اقبال و رغبت مردم به مقاوم سازی شده و البته موجب کاهش تلفات جانی در حادثه های سیل و زلزله شده است.


حجت الاسلام و والمسلمین روحانی نژاد تصریح کرد: در زلزله بم که با شدت بالایی بود بیش از ۳۰ هزار نفر کشته شدند البته منابع غیررسمی این آمار را ۵۰ هزار نفر کشته ذکر شده است، این در حالی است که زلزله با همان شدت در هرمزگان به وقوع پیوست و تلفات جانی نداشت.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در چهار ماه گذشته زلزله در ۶ نقطه از کشور رخ داد و وقوع سیل هم در چهار نقطه از کشور سبب خسارت مالی شد اما خوشبخانه تلفات جانی بسیار اندک بود که نشان از تاثیر مقاوم سازی دارد. 
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای بازسازی مناطق آسیب دیده از حادثه های طبیعی اظهار داشت: این بنیاد برای سرعت دادن به بازسازی مناطق خسارت دیده معطل تصویب تسهیلات بازسازی نمانده و از منابع مختلف از جمله منابع حساب ۱۰۰ امام(ره) کار بازسازی را در کمترین زمان آغاز کرده است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کار آوار برداری و خاک برداری و صدور پروانه برای ساخت و ساز در مناطق خسارت دیده از حادثه های طبیعی به صورت رایگان انجام می دهد.

به گزارش ایرنا در خراسان شمالی ۶۱ درصد از واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha