افتتاح بیش از ۴۱ هزار میلیارد ریال طرح؛ فجرانه دولت سیزدهم برای آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- همزمان با دهه فجر امسال و در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ملت عزتمند ایران، ۴۱ هزار و ۶۵۰ میلیون ریال طرح عمرانی و اقتصادی در آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد که فجرانه ای در راستای محرومیت زدایی از این استان است.

به گزارش ایرنا، دهه فجر طی سال های طولانی گذشته، دهه جشن و خوشحالی ملت بزرگ ایران است و مردم، در این روزها سالروز پیروزی انقلابی را جشن می گیرند که عزت، سربلندی، استقلال، تمامیت ارضی و آزادی را برای آنان به ارمغان آورده است.

در کنار برنامه های مختلف جشن که در ۲ سال اخیر به علت شیوع کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده، افتتاح طرح های مهم اقتصادی، زیربنایی، عمرانی و حتی فرهنگی و اجتماعی در دستور کار دستگاه های مختلف بوده تا با بهره گیری مردم از این طرح ها، خشنودی آنان از ثمرات انقلاب روز به روز بیشتر شود.

در دهه فجر امسال هم با وجود مشکلات اعتباری و اقتصادی، طرح های مختلفی نظیر دیگر نقاط کشور در آذربایجان غربی برای افتتاح آماده شده که می تواند حلاوت این روزهای شیرین را چندبرابر کند.

۸۴۹ طرح عمرانی و اقتصادی در آذربایجان غربی آماده افتتاح در دهه فجر

مشاور رسانه‌ای و امور هماهنگی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۸۴۹ طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی با ۴۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه طی دهه فجر امسال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

علی رزازی اظهار داشت: از این میزان ۴۸۴ طرح عمرانی بوده و برای این طرح‌ها ۳۰ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع طرح‌های قابل افتتاح  ۳۶۵ طرح اقتصادی بوده و برای این طرح‌ها نیز ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مشاور رسانه‌ای و امور هماهنگی استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: همچنین در دهه مبارک فجر امسال، ۶۱ طرح عمرانی با ۳۱ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده، در سطح آذربایجان‌غربی کلنگ زنی می‌شود.

رزازی تاکید کرد: در بخش اقتصادی نیز ۶ طرح اقتصادی با یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده، در آذربایجان‌غربی کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: میزان اشتغال‌زایی طرح‌های اقتصادی امسال در آذربایجان‌غربی ۲ هزار و ۷۲۸ نفر برآورد شده است.

مشاور رسانه‌ای و امور هماهنگی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: افتتاح ٢۴ پروژه گازرسانی، بهره‌برداری از ۱۰ هزار کلاس درس، افتتاح ۲ طرح برق منطقه‌ای و ۱۱۵ طرح برق رسانی، افتتاح هشت طرح علوم پزشکی و واگذاری ۴۹۹ واحد به مددجویان کمیته امداد و ۴۶ واحد به مددجویان بهزیستی از طرح‌های شاخص دهه فجر است.

رزازی بیان کرد: کلنگ زنی ١٠ پروژه گازرسانی، کلنگ زنی ١٩ پروژه علوم پزشکی ک کلنگ زنی بیش از چهار هزار واحد مسکن ملی از طرح‌های شاخص قابل کلنگ‌زنی است.

در کنار این آمار که به صورت کلی برای دهه فجر امسال، ارائه شده، دستگاه های مختلف نیز اقدامات خود را برای افتتاح طرح های گوناگون ارائه کرده اند که حوزه های صنعتی، کشاورزی و خدمات زیربنایی از جمله مهمترین آنها به شمار می رود.

افتتاح ۱۰ واحد صنعتی، معدنی و زیرساختی در آذربایجان غربی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در دهه مبارک فجر امسال تعداد ۱۰ واحد صنعتی، معدنی و زیرساختی در استان افتتاح می شود.

غلامرضا بابایی افزود: این واحدها در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی به بهره برداری رسیده که افتتاح رسمی آنها در دهه فجر امسال خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این دهه مبارک، برای اولین بار در استان و در شهرستان بوکان واحد فرآوری کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن کنسانتره آهن برای جلوگیری از خام فروشی این ماده معدنی افتتاح می شود.

وی بیان کرد: با فعالیت این واحد علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای مواد معدنی استان واحد مذکور موتور محرکی برای فعال سازی معادن آهن راکد نیز محسوب خواهد شد.

۱۰۰ طرح کشاورزی آذربایجان غربی برای افتتاح در دهه فجر آماده شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر ۱۰۰ پروژه بخش کشاورزی با هزینه یکهزار و ۲۴۵ میلیارد ریال در سراسر استان به بهره برداری می‌ رسد.

 اکبر کرامتی افزود: از مجموع این پروژه ها، تعداد ۹۲ طرح در بخش آب و خاک و امور فنی و مهندسی با هزینه ۱۰۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۴۵ نفر به صورت مستقیم و هشت طرح در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی با هزینه یکهزار و ۱۳۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۶ نفر به صورت مستقیم را شامل می شود.

وی اظهار کرد: ۹۲ طرح سیستم های نوین آبیاری هم به منظور مدیریت بهینه در مصرف آب کشاورزی در سطح ۵۸۸ هکتار در این ایام آماده بهره برداری شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت طرح در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی استان نیز شامل چهار طرح انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی در سردخانه با مجموع ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن و سرمایه گذاری افزون بر ۹۵۸ میلیارد ریال و چهار طرح بسته بندی تخم مرغ و تخم بلدرچین بسته بندی میوه تازه نیز با ظرفیت بیش از ۱۶ هزار تن و سرمایه گذاری ۱۷۸ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح می شود.

کرامتی اظهارکرد: با بهره برداری از طرح های زیر بخش آب و خاک برای ۵۴۵ نفر و طرح های زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی استان نیز برای ۵۶ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.

۱۴۲۸ میلیارد ریال طرح آبی در آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: همزمان با دهه فجر امسال، هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال پروژه توسعه خدمات بخش آب در نقاط مختلف شهری و روستایی استان به بهره برداری خواهد رسید.

لطیف خوش سیرت افزود: رفع کمبود آب شرب شهرهای بوکان و پیرانشهر، منطقه استقلال شهر مهاباد، تامین فشار و کمبود آب شرب زمین های توحید، تامین آب شرب مسکن مهر طرزیلو و خطوط رفت و برگشت مخزن عباس آباد در شهر ارومیه از طرح‌های  آماده بهره‌برداری در آذربایجان غربی است.

وی اضافه کرد: توجه به مناطق روستایی و اجرای طرح های محرومیت زدایی از مهمترین برنامه های ماست که در این خصوص نیز طرح هایی در ایام الله دهه فجر امسال آماده بهره برداری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ادامه داد: تامین آب آشامیدنی روستاهای بریسو در شهرستان سردشت، روستاهای عزت آباد، کورابلاغ و دانابلاغ شهرستان شوط، روستاهای ملحم و ینگجه شهرستان سلماس، طرح تامین آب به منطقه پلدشت و مجتمع ۷ روستایی نازک علیا و تامین آب آشامیدنی روستاهای باراجوق، صالح آباد، مجتمع صالح آباد ارومیه و روستاهای  ذمه، الک آباد و حیدرآباد شهرستان اشنویه از جمله طرح های در آستانه افتتاح در دهه فجر امسال به شمار می روند.

خوش سیرت گفت: با اجرای این طرح ها بیش از ۳۵۸ هزارنفر از مزایای آن در نقاط مختلف آذربایجان‌غربی بهره مند خواهند شد.

۱۱۵ طرح توسعه خدمات برق در آذربایجان غربی افتتاح می شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: در دهه مبارک فجر امسال، ۱۱۵ طرح توسعه خدمات برق در این استان به بهره برداری می رسد.

اکبر حسن بگلو افزود: این طرح ها از ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط شرکت توزیع نیروی برق استان اجرایی و برای افتتاح آنها ۲۶۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۳۵ طرح تولیدی و خدماتی، صنعتی و کشاورزی بوده که با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بیان کرد: طرح تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار نیز به طول ۶۵۰ کیلومتر طی دهه فجر امسال با اعتبار۱۳۰ میلیارد تومان در این استان کلنگ زنی می شود.

حسن بگلو گفت: هم اینک مشترکان برق در آذربایجان غربی توسط ۲۰ شبکه توزیع برق مدیریت می شود.

علاوه بر این نهادها، سازمان های مختلف دیگری نیز طرح های بسیار زیادی  برای افتتاح در حتی دورافتاده ترین مناطق آذربایجان غربی دارند که بهره برداری از آنها می تواند موجب خوشحالی بسیار از هموطنان و استفاده مردم از این خدمات شود.

این امر که در راستای محرومیت زدایی اتفاق می افتد، یکی از مهمترین برنامه های انقلاب اسلامی بود که سال به سال بارورتر شده و زمینه رضایتمندی بیشتر مردم را فراهم می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha