معاون استاندار: آزادسازی حریم دریا بستر ساماندهی سواحل مازندران است

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران دستور رییس جمهوری برای آزادسازی سواحل دریای خزر را گامی بلند برای توسعه اقتصاد دریامحور دانست و گفت: آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا در مازندران بستر ساماندهی سواحل برای فعال کردن اقتصاد دریامحور است.

به گزارش ایرنا، رضا علیخانی عصر سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل که با حضور معاون اجرایی رییس جمهور در ساری برگزار شد ، افزود : برنامه های متنوعی بعد از آزاد سازی تمامی خط کنار ساحلی در مازندران تدارک دیده شده که هدف آنها توسعه اقتصادی دریامحور با پیوست های اجتماعی و فرهنگی با محوریت منفعت مردم است.

وی با بیان این که ساماندهی سواحل، ایجاد مسیر تردد در خط کناری ساحلی و اجرای طرح های اقتصادی و توسعه صنعت دریایی از جمله برنامه های کاربردی بعد از آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا در مازندان خواهد بود، خاطر نشان کرد: برای اجرای دقیق این طرح همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی و خدماتی اجتناب ناپذیر است.
معاون استاندار مازندران آزادسازی حریم دریا را مطالبه عمومی مردم مازندران برشمرد و گفت : رییس جمهور محترم هم با دستور صریح خود بخوبی به این مطالبه عمومی مازندرانی ها پاسخ دادند و بر اجرای آن با تعیین ضرب الاجل تاکید کردند و همه شهرستان ها باید طبق زمانبندی نسبت اجرای دقیق دستور رییس جمهور اقدام کنند.

وی افزود : همواره مردم در استفاده از عرصه های طبیعی مازندران به دلیل در اختیار قرار گرفتن بخش از این استعدادهای خدادادی مانند سواحل در اختیار بخش خصوصی و دیگر بخش ها احساس تبعیض می کردند که دولت درصد رفع این تبعیض ها است.
علیخانی گفت : نظارت های زمینی و هوایی در نحوه آزادسازی سواحل در مازندران با همراهی دستگاه های نظامی، انتظامی و اجرایی در دست انجام است و در آینده نزدیک طبق برنامه ریزی فرایند این کار به پایان  خواهد رسید.
وی با بیان این که انسداد بخشی از سواحل در بخش های مختلف در سال های گذشته باعث شده بود که مازندران از دریا به معنای واقعی در بخش اقتصادی و گردشگری بهره نبرد ، افزود : به طور حتم این چالش و دغدغه ها با آزاد سازی سواحل با توسعه گردشگری دریا برطرف می شود.

مازندران طبق آمارهای رسمی حدود ۳۴۰ کیلومتر از ساحل جنوبی دریای خزر را که معادل حدود نیمی از سواحل این دریا است در اختیار دارد.
آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور یکشنبه این هفته به دستگاه‌های اجرایی برای عقب‌نشینی از حریم ۶۰ متری سواحل دریای خزر فرصت ۲۰ روزه داد.
سیدصولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور صبح امروز با هدف زمینه سازی برای اجرای پرشتاب این دستور زمان بندی شده رییس جمهور به مازندران سفر کرد و به همراه استاندار به صورت هوایی و زمینی از سواحل استان بازدید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha