۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84634673
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روحانیت در هدایت سیاسی جامعه جانبدارانه عمل نکند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در رهنمودهای مقام معظم رهبری، یکی از رسالت های مهم روحانیت هدایت سیاسی جامعه است که در انجام آن نباید با گروه‌بندی و تحزب‌گرایی، جانبدارانه عمل شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز سه‌شنبه در گردهمایی ائمه جمعه اهل سنت کردستان در سنندج اظهار داشت: روحانیون نباید نسبت به رخدادهای اطراف خود بی تفاوت بوده و یا به برخی مسائل تعصب داشته و به بقیه بی‌توجه باشند.

وی با بیان اینکه توجه به این مسائل نباید دل بخواهی باشد، تاکید کرد: واکنش به همه مشکلات جهان اسلام یکی از وظایف روحانیت است و این نباید منحصر به جانبداری از پیروان یک مذهب خاص باشد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان یکی دیگر از وظایف روحانیون را هدایت دینی جامعه اعلام کرد و گفت: این نخستین وظیفه طلاب و روحانیون است تا با ارائه حدیث، اخلاق و مسائل شرعی شبهه‌زدایی کنند و برای این منظور لازم است به مسایل تسلط داشته و با طرح اما و اگر، به شبهات مخاطبان دامن نزنند و در حوزه کاری و اداری خود همه مسایل روز را بخوبی تبیین و تشریح کنند.

خدمت رسانی به مردم  دیگر رسالتی بود که حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی به آن اشاره و اظهار داشت: ملاقات با مردم بدون هیچ محدودیتی باید در سرلوحه امور روحانیون بوده و از سویی عمل درست به وظایف، باعث می شود تا جامعه از نظر معنوی و سیاسی حرکت رو به جلویی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: مرزبندی بین افراد، تحت عنوان حزب‌اللهی و غیر حزب‌اللهی درست نیست و در نگاه وسیع رهبری هم چیزی با این عناوین وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: روحانیون در خط مقدم خدمتگزاری باید حرکت کنند و جامعه دینی پویا و آگاه را تشکیل دهند چرا که قشری جدا از مردم نیستند که انتظار نگاه جداگانه‌ای را داشته باشند.
 

روحانیت در هدایت سیاسی جامعه جانبدارانه عمل نکند

گام دوم انقلاب زمینه ساز حضور فعال جوانان

امام جمعه سنندج نیز در این همایش اظهار داشت: یکی از ایام الله که باید یادآوری شود، همین روزهای پیروزی انقلاب است که دفاع جانانه ملت ایران در راه استقلال و آزادی شکل گرفت.

ماموستا فایق رستمی افزود: انقلاب اسلامی وقتی شروع شد که استبداد، ظلم و ستم ۲۵۰۰ ساله رژیم پهلوی به اوج خود رسیده و خفقان بیداد می کرد و مستشاران نامحرم و ناپاک، سرمایه و منابع کشور را به یغما می بردند.

وی با بیان اینکه امکانات و پیشرفت در حداقل ممکن بود، اضافه کرد: در این شرایط امام راحل با پشتوانه مردمی و با ایمان راسخ و اتحاد مردم پا به میدان گذاشت و با وجود همه تهدیدها و تبعیدها، به مدد الهی بزرگترین اتقلاب جهان را رقم زد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گام اول انقلاب تحول بزرگی را در جهان ایجاد کرد، افزود: انقلاب اسلامی با دمیدن نور امید در دل مستضعفان، استعمارگران را به بیم و وحشت انداخت چرا که دوران سلطه‌گری را رو به افول دیدند و خودباوری و یکدلی در دل مظلومان شعله ور شد.

ماموستا رستمی با تاکید بر اینکه هیچکس باور نداشت که با دست خالی ریشه فساد خشکانده شود، اظهار داشت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، حرکت عظیم مردمی برای بازیابی هویت ایرانی و اسلامی است.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از مناطق دورافتاده امروز از امکانات برخوردار و در عرصه‌های مختلف شاهد پیشرفت روزافزون هستند.

ماموستا رستمی  به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و تاکید کرد: این بیانیه بایدسرلوحه تلاش و کم کردن فاصله ها باشد و از ظرفیت جوانان برای شایسته سالاری بهره گرفته شود.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه مردم از انقلاب خود ناراضی نیستند، گفت: بخشی از نارضایتی مردم به عملکرد برخی مسوولان بر می گردد که آنها هم باید تلاش خود را برای حفاظت از بیت المال بیشتر کنند.
 

روحانیت در هدایت سیاسی جامعه جانبدارانه عمل نکند

روحانیون کردستان مدافع همیشه انقلاب

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم در این نشست اظهار داشت: رمز اصلی حرکت رو به جلو مسلمانان حفظ وحدت اسلامی است که روحانیون شیعه و سنی باید پرچمدار این حرکت باشند.

حجت الاسلام سعید عسکری، رسیدگی به وضعیت محرومان را از جمله منویات امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب برشمرد و افزود: مستضعفان صاحبان اصلی انقلاب و پیشگامان حرکت پیروزی انقلاب اسلامی بوده اند که در دوران دفاع مقدس هم داوطلبانه به جبهه رفته و از کیان ایران اسلامی دفاع کردند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تاکید کرد: مدارا و برخورد خوب با مردم از جمله وظایفی است که روحانیون و مسوولان دارند و این مهم در کردستان که عنوان محرومی را هم دارد، باید دوچندان دیده شود.

وی اضافه کرد: روحانیون کردستانی ثابت کرده اند که همواره مدافع انقلاب اسلامی بوده و در دفاع از دستاورده های انقلاب از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha