۱۳ راننده خارجی مبتلا به کرونا از مرز آستارا بازگردانده شدند

آستارا - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از بازگردانده شدن ۱۳ راننده خارجی کامیون‌های تزانریت کالا از مرز این شهرستان، به علت مثبت بودن تست کرونا خبر داد.

دکتر فرید بصیری مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریخ کرد: رانندگان خارجی مبتلا به کرونا روز گذشته توسط ماموران بهداشت و قرنطینه مرزی شناسایی و بازگردانده شدند و پایش مستمر ترددکنندگان در مرز، برای مقابله با ورود افراد کرونا مثبت به کشور با قوت ادامه دارد.

وی افزود: شبکه بهداشت و درمان آستارا در راستای پایش و کنترل کرونا در مرزهای این شهرستان، خوب عمل کرده است و برای الگوبرداری از عملکرد این شبکه، فردا همایش معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی استان های مرزی کشور در آستارا برگزار خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا را زرد اعلام کرد و ادامه داد: این روزها هر آزمایش مثبت کرونا حاکی از ابتلا به گونه اومیکرون است و مراقبت های بهداشتی بخصوص استفاده از ماسک باید مدنظر عموم باشد.

با اوج گرفتن صادرات، واردات و ترانزیت کالا در نیمه دوم سال، صف کامیون های تجارت خارجی از ورودی آستارا از سمت تالش تا درب بندر، منطقه ویژه اقتصادی بندر و مرز زمینی گمرک این شهرستان به چشم می خورد و برخی از رانندگان خارجی که از اتباع جمهوری آذربایجان، داغستان و روسیه هستند در داخل شهر آستارا رفت و آمد می کنند و اغلب ماسک نمی زنند.

ویروس کرونا که از ۲ سال قبل جهان را مبتلا کرده، اکنون با سویه یا گونه اومیکرون در جوامع انسانی ظاهر شده است و کارشناسان بهداشت، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون را بهترین راهکار پیشگیری از آن اعلام می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، واقع شده و با جمهوری آذربایجان از طریق سه مرز زمینی، دریایی و ریلی در ارتباط است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha